Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Den sjunger på sista versen tror jag...

Av Sara Pedersen - 24 juni 2012 11:11

Ja, jag tror att min telefon håller på att ge upp nu.. har haft den i strax över två år och nu sjunger den nog på sista versen   ingenting fungerar i princip längre, går jag ut på fb så laggar hela telefonen sönder och den här rutan ( som kommer upp hela tiden nu ) som det står ¨tyvärr, processen ***** svarar inte, försök igen senare¨ samma sak händer om jag ska ta kort....

Går jag ut på nätet och sen går tillbaka till startskärmen så hittar inte telofonen några appar över huvudtaget så den måste söka efter dem varenda gång och då blir telefonen i princip en grönsak för man kan inte göra någonting, inte ta kort, inte kolla mailen,inte lyssna på musik, inte chatta, skicka sms eller ringa... inte roligt alls.

Och om man ändå håller på och radar upp problem.. jag kan inte gå in på telefonens galleri och kolla bilder eftersom att den klarar inte av att läsa in bilderna så då startar telefonen om.... 

Nä usch, jävla skräptelefon... så det förvånar mig inte om jag vaknar en morgon och den helt enkelt inte går att använda över huvud taget..   

fast jag är samtidigt lite förvånad att den hållit hittills för min telefon har aldrig varit bra. Den telefonen som jag hade innan den här ( och som jag verkligen älskade ) gick sönder om man säger så..  jag var ute och cyklade och den ramlade ur fickan, ungefär en och en halv vecka senare upphittades telefonen efter att vi spärrat simkortet och själva telefonen så att det inte skulle gå att starta den och den var ju inte precis hel om man säger så.

Minnes och Sim-kortet var stulet, det var jättestora repor över hela skärmen knapparna och kanterna var nedslipade ( de hade alltså dragit telefonen mot assfalten!!! ) så det var ju ingen idé att använda den. Gick utan telefon i någon månad innan vi köpte en ny, för vi kunde inte köpa en ny likadan för att det var en utgående modell så det fanns inga fler ( jag hade köpt min ny, fem månader tidigare så då köpte vi Sony Ericssons Xperia X10 mini.... och som alla vet så är det en skit-telefon och grejen var ju att jag hade en av de absolut första som kom ut och hur många fel var det inte med den?!

Bt fungerade inte och du kunde inte skicka eller ta emot låtar över huvudtaget.. så när telefonen åkte in på reparation så uppdaterade de telefonen och tog bort de där fabriksfelen och sa att det berodde på att det var en av de första modellerna och att det var ett tillverkningsfel.. men det var inte därför den var inne på reparation, utan min var inne för att det tydligen kommit in fukt i telefonen vilket gjort att batteriet svällt upp så en dag ploppade skalet av för att telefonen var uppsvälld vilket gjorde att hela telefonen glappade och den gick inte att ladda.... De i affärerna blev chockade när de såg min telefon för att tydligen är oddsen för att det ska hända så otroligt låga att det i princip ALDRIG inträffar.. hehe.. lucky me..

Nu är det väl ingen idé att skicka in den på reparation.. plus att garantin gick ut för länge sedan..

Behöver jag en ny telefon kanske? någon som har några tips?


 

Ja, jag rekommenderar INTE denna telefon!!! Plus en sak till som inte är rolig med den här telefonen; Det går inte att göra egna spellistor   

Och den här har jag haft i två år... skräptelefon, jag behöver en ny...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards