Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Home again

Av Sara Pedersen - 19 augusti 2012 16:23

Är hemma igen efter att ha varit i Tallinn, det har verkligen varit otroligt kul   Sorry att jag inte bloggat som jag sa jag skulle försöka med men båtens Wifi var värdelöst och jag stängde av internetåtkomsten när vi kom in på finskt vatten då det skule bli väldigt dyrt och då skulle det verkligen rassla till på mitt kontantkort..

Åh, har haft några sjukt roliga dagar.

Jag har skrattat, sjungit kareoke (( vi får se hur den videon blev senare )), dansat och en nattsuddat, det är bra dagarna innnan skolan börjar va?

Har ni åkt med Baltic Queen förut? det var första gången som jag åkt färja då jag sovit över, annars när man åker till Danmark så har det ju varit snabbfärgor som är över på två-tre timmar


NU KOMMER EN BILDBOMB!!!   


Det här är en av barerna du kunde dansa i. Här spenderade vi ganska mycket tid och oj vad vi dansade   

   

Såhär ser dansgolvet ut uppefrån

 

Det här är discot som höll på från halv tolv på kvällen till fem få morgonen.

 

Här är en byggnad i Gamla Stan i Tallinn. Jag vet inte om ni gör det men jag älskar verkligen att titta på fina hus. Arkitektur är väldigt häftigt så jag tyckte att det var kul i Tallinn när vi gick och kollade på gamla hus och byggnader, slott och ruiner, statyer och olika moment. Allt det i 25 grader och helt molnfritt så det var helt underbart     

Det här är en av alla marknader som fanns i staden. just på den här säljer de stickade mössor, raggsockor, vantar, koftor, ponchos osv. Som jag skrev innan så var det seriöst hur varmt som helst den dagen vi var i Tallinn och då är det väl logiskt att man inte handlar vinterkläder? men det gjorde jag. Jag sa ju att jag skulle köpa en mössa och det har jag gjort också, den är mörkblå och lika lång som jag   

Ni ser de där regnbågsfärgade, långa sakerna på bordet längst ut till höger, det är en sådan modell.  

 

En gammal borg bredvid ett McDonalds.

  

inne i gamla Stan, precis här intill finns en jättestor, vit kyrka med ett enormt torn.

   

Efter att vi gått ett tag och efter många om och men så hittade vi den här fina saken, är den inte fin? Jag hade sett den här byggnaden på avstånd när färjan åkte in i hamnen under förmiddagen och jag ville verkligen gåå och titta på den. Den är ju helt fantastick, det var bara synd att den repareras..

 

En del av en mur och ett torn.

   

Samma borg som jag visade förut (( som var vid McDonalds )) fast från andra sidan.

 

Vet inte vad det är för byggnad men den var fin.

Hehe, den här satt bara mitt på stan.

     

Vi blev genast vänner   

Jag har ungefär 200 bilder och 5 videor från den här resan och som ni förstår så kan jag inte lägga upp allt det, några fler bilder kommer säkert att komma upp men inte alla.

Kommer mer i nästa inlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards