Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Helt jävla sjukt

Av Sara Pedersen - 15 november 2012 17:50

Innan jag berättar lite om dagen så tänker jag dra upp en grej som jag och Sandra stötte på igår.. Vi hade tagit tidiga bussen till Avesta inför repet och åt Avestas godaste macka vilket är en fylld baugette med kyckling, har helt ärligt aldrig någonsin ätit en sådan god macka i hela mitt liv   

Men för att komma till saken så gick vi in på H&M för att döda lite tid och vi gick in på barnavdelningen och hittar jeans, riktiga jeans, för barn. Alltså det var jeans för 1 1/2 år gamla barn i så stelt jeanstyg att inte ens jag skulle använda det men det som jag blev så öpprörd över var att i de minsta byxorna till de största byxorna på avdelningen så skillde det knappt ett dugg midjan över huvudtaget!

Så de menar att ett barn som är sju-åtta år ska kunna ha samma byxor, fast lite längre i benen, som när de var två?!

Hur tänker de?!?!

Ska barnen vara smala som stickor hela livet? nej, jag blir bara så arg    låt barnen få utvecklas i som de ska istället för att få dem att känna sig stora när de inte kommer i sina byxor. Skelettet växer och utvecklas så enormt mycket när de växer och hur i helvete ska de kunna ha de byxorna? Nej, nej, NEJ!! Det ska inte vara så!

Och en annan sak när vi ändå pratar om det, barkläderna har blivit... ja.. slampiga!!! Har ni inte märkt det? det finns underkläder med texten Juicie, I'm a good/bad girl, Look no touch och en massa mer, urringade linnen med text som Don't even think about it, Don't touch och liknade, Barnjeans är nu superskinny och alla tjejer och killar som kollar vet att tighta jeans framhäver benens forner och rumpan.. och att sätta det på en femåring... det är bara fel..

Jag säger som Anna från sex education, Stop pimping our kids.

Vad säger ni om der här?


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards