Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Röjer i studion

Av Sara Pedersen - 6 december 2012 17:07

Idag fick vi äntligen börja med att spela in ljudet till våran teater som vi ska spela upp på måndag. Dock hann vi inte klart men vi skulle kunna göra det imorgon för de sista ljuden vi skulle kunna behöva finns på Cd-skivor som finns där. Jag satt och lyssnade igenom 4 skivor med 100 spår på varje och det blev lite drygt efter ett tag men det kravs ju egentligen bara 2 sekunder för att man ska veta om man vill ha ljudet eller inte.

Och när vi skulle spela in musiken så skapade vi ju den från scrach och det blev riktigt bra. Och sen skulle vi lägga på rappen... och herregud vad vi skrattade   det var så sjukt roligt, det kommer bli grymt om vi hinner få klart det.

Och sen när vi skulle spela in ett av vara ljud så var det både komiskt och tragiskt för egentligen så hade vi bara en chans på oss att få till det bra, och sen så först funkade det inte riktigt och då gick det att göra en gång till. Samma sak hände ytterligare två gånger sen när det funkade och blev bra så började alla jubla och sen så visade det sig att det inte blev inspelat sor att det kommit in luft i micken   ... suck..

Men som tur är fixade det sig ändå och en sak som vi fått lära oss nu är att alla ljud som är med i en film är konstgjorda och ingenting som låter är vad det är. och hur flummigt det än lät så är det sant.

Här är Alva, Jonte och Elias i studion och sen är det Alva och Jonte som ska rappa   


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards