Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Brunnebymust

Av Sara Pedersen - 15 september 2013 21:52

När jag kom hem så stod det några väldigt fina flaskor i köket.
Pappa har varit ute och åkt lite idag med min farbror och de åkte in på Brunnebys musteri.
De som vi har hemma nu är Körsbärsnektar, tranbär och enbärsmust. Jag har smakat av dem alla tre och smaken kommer i den ordningen med. Den som vad godast var körsbär, sen tranbär och sist enbär. Den med enbär var inte alls god tycker jag men den tyckte de andra om. Tur att man får tycka olika för då får de enbärsmusten för sig själva.

 
 
Ingen bild

Patrik

16 september 2013 19:58

Hej Snygging

Jag satt här och funderade. Nu skall det bli flera repliker i min berättelse och repliker har sina finesser. Repliker kan vara svåra och lätta alltefter vad man skriver om.

Jag tänkte här att du får läsa svårskrivna repliker i den oanständiga berättelsen jag skrev till dig. Och se vad du tycker om replikerna.

Vi tänker att du drack av körsbärsdrycken och blev liten och hamnade där som i min saga till dig:

http://www.universal-music.co.jp/hkt48

Jag tänker att man blir rädd om man är där. Jag skulle bli rädd om jag kom dit, så jag tänker att du också skulle bli rädd. Man är liten och tjejerna är många.

Men hur skulle tjejerna låta? För dem är ju dessutom från Japan:


(mycket svåra repliker)


Aika Ota: Se så liten hon är flickan!



Nao Ueki och Haruka Kodama hoppar upp och ner och skriker glatt: Ja, hon är liten! Ja, hon är liten! Tänk så liten hon är!



Chihiro Anai: Sluta, ni skrämmer ju henne!


Yuki Shimono betraktar dig med tårar i sina ögonen: Se sådana vackra ögon hon har. Dem är runda och lyser. Undrar om hon kan se med dem ögonen?


Aoi Motomura påpekar: Såklart hon kan!


Chihiro Anai: Sluta nu, ni gör ju henne rädd! Förstår ni inte det.


Aoi Motomura: Vadå tror Chihiro Anai att hon äger flickan bara för att hon såg henne först! Det gör hon ju inte!


Anna Murashige: Vi kan ju ha henne i en liten flaska så kan vi stå runt flaskan och titta på henne. Då ser vi henne alla på en gång.


Nao Ueki och Haruka Kodama håller om varandra och hoppar och tjoar och tjimmar glatt: Så roligt, så roligt så roligt!


Madoka Moriyasu: Eller låta henne vara med i ett Tv program där hon får bada i lera!


Yuki Shimono: Ja, då blir hon helt smutsig och då ser man bara hennes ögon som tittar fram. Och då lyser ögonen.


Nao Ueki och Haruka Kodama hoppar åter runt och håller om varandra: Hi, hi, hi så rolig hon är den lilla flickan vi hittat och håller kär.


Chihiro Anai: Ni får inte hoppa omkring sådär när ni blir glada. Det får ni inte!


Haruka Wakatabe: Chihiro Anai bara bestämmer hela tiden.


Nao Ueki och Haruka Kodama: Varför då? varför får vi inte hoppa omkring? Vi är ju glada!


Chihiro Anai: För då åker ju tjolarna upp och då blir hon rädd! Förstår ni inte det?


Yuki Shimono: Ja, se på hennes ögon, man kan titta på hennes ögon i flera timmar. Tror ni att hennes ögon lyser i mörkret?


Aoi Motomura: Så klart dem inte gör! Varför skulle hennes ögon lysa i mörkret! Det förstår du väl att dem inte gör!


Yuki Shimono: Får jag hålla i flickan som har ögon som lyser? Snälla!


Chihiro Anai: Det får du inte för du är bara dum hela tiden.


Yuki Shimono tittar förtroligt fram mot dig: Jag är inte alls dum lilla flicka med dem jättevackra ögonen! Du ser ut som en gudinna! Åh vad du är vacker, och så kan du se med dina ögon. Du är så rolig.


Chihiro Anai ryter: Sluta nu!


Chihiro Anai talar åter lugnt till dig: Du behöver inte vara rädd. Jag skall skydda dig!


Natsumi Matsuoka: Chihiro Anai är sådan bara för att flickan är i hennes hand! Ingen annan får röra vid flickan. Fet är orättvist!


Sakura Miyawaki: Chihiro Anai är kär!


Chihiro Anai: Vem sa det? Ni skrämmer ju henne!


Chiyori Nakanishi: Ha, jag har reservnycklarna till Chihiro Anais dörr!


Natsumi Tanaka: Bra, då kan vi ta flickan när Chihiro Anai ligger och sover. För då vet hon inte vem det är!


Chihiro Anai: Det har inte Chiyori Nakanishi alls. Hon bara fantiserar.


Chihiro Anai: Jag skall ta väl hand om dig. Du behöver inte vara rädd. Så, så, så liten flicka, allt skall bli bra med dig. Och jag skall sköta om dig. Så, så, så liten flicka.

......

Det var svåra repliker. Jag vet inte vad du tycker om dem replikerna och vad dem Japanska tjejerna skulle tycka om dem läst den texten med sina repliker.



Ha det bra snygging

från

Patrik

Sara Pedersen

16 september 2013 21:50

Det var relativt bra repliker men jag hoppas att du kommer att ha text där emellan för det blir svårt att läsa som en enda dialog.
Frågan är bara vad som ska hända sen. Kommer hon att få leva som en docka eller kommer hon att få hjälp i jakten på att bli stor igen?
Har du släppt idén om julsagan?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards