Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Önskekläder

Av Sara Pedersen - 2 oktober 2013 21:05

Jag har plockat fram lite kläder och accessoarer som jag skulle vilja ha.

Alla dessa saker förutom jackan är från bonprix medan jackan är från cellbes. 

Om jag skulle välja bara två saker från min lilla sammansättning så hade jag velat ha jackan och stövletterna men jag vill ju ha allt, annars hade jag ju inte tagit med dem på bilden men om jag fick välja två så hade jag tagit dem. Lagom dyr smak man har, haha. 

 

 
 
Ingen bild

Patrik

4 oktober 2013 23:02

Hej sötis

Så glad jag blev när du kom hit och skrev idag för jag har saknat dig idag sötis. Det beror på att dina små inlägg gör mig lycklig på något sätt.

Men jag valde detta inlägg från dig! Snyggt och inte särskilt dyrt tycker jag! Intressanta val av dig sötis : )

En fråga: Jag stör väl inte med mina inlägg här på din blogg? För skriv till mig om du tycker att jag skriver för mycket till dig på din blogg sötis. Men du är så rolig och söt så man vill gärna prata med dig sötis : )
................

Flickan har nu läst igenom texten och hon var duktig. Texten är ju inte på något sätt färdig men mallen för texten är nu klar. Och när jag själv ser texten idag så ser jag bättre vad som skall redigeras och skrivas om till nästa renskrivning. Flickan var dessutom bra på att hjälpa mig med texten. Hon ansträngde sig förstod jag.

...................

Idag så har jag dessutom gjort riktig Vaniljglass också. Jag har gjort den lättare varianten av glass förut eftersom jag inte har någon glassmaskin. Men idag så prövade jag utan maskin för att se resultatet.

Jag ogillar maskiner i matlagningen eftersom det på något sätt tar bort själva upplevelsen av lagat av mig tycker jag.

Jag prövade idag att göra en Lyx vaniljglass och försökte då utan glassmaskin. Glassen blev mycket god men luftigheten i glasssen blev som paketglass ungefär. Och man vill ju ha mer luftighet i sin egen glass än i en paketglass. Så nästa gång så blir det en glassmaskin i vilket fall!

Men jag är nöjd med glassen som jag gjorde idag ändå!

Så nu har jag:

Chokladbollar med kokos
Gotlandspannkaka
Ostkaka
samt Vaniljglass i frysen (min glass passar bra till ostkakan och Gotlandspannkakan)

Ha det bra sötis

från
Patrik

Sara Pedersen

4 oktober 2013 23:44

Det är ingen fara men du behöver inte kalla mig för sötis och snygging hela tiden. Det blir väldigt uttjatat. Ett hej fungerar bra i kommentarer eller något liknande istället för de tidigare benämningarna. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards