Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Things I don't feel like doing today

Av Sara Pedersen - 6 oktober 2013 09:28

Inte med huvudvärken som jag har nu. Låg uppe med telefonen länge igår.

Så blir det inte ikväll.

 

 
 
Ingen bild

Patrik

6 oktober 2013 20:25

Hej

Vila och ta det lugnt. Stackars dig... Kram, kram gulliga dig..

Apropå vår diskussion:

Ja, alla tjejer är inte sådana. Flickan jag skriver texten med är en lugn flicka som antagligen är snäll när man möter på henne men jo, jag är rädd för tjejer. Blir så mycket ruskigt när man är med tjejer och ser ut som jag gör.

Först så hade jag stort skägg och det skrämde tjejerna lite. Men när jag började på psykologprogrammet så var alla lärarna emot skägg så jag rakade bort det. När jag väl rakat bort skägget så såg jag ut som en skolpojke och då sker allt möjligt hemskt och kusligt bland tjejerna.

Den tjejen jag berättade om som tog med mig på rummet var i min kompisgrupp på psykologprogrammet och så fanns det ett par grupper till med flertalet tjejer i grupperna.

När jag och tjejen var på ett grupparbete så hamnade vi i en annan grupp som inte gillade tjejerna i vår grupp. Då på grupparbetet så kom den andra gruppens tjejer på att våldta tjejen jag kände eftersom jag inte kunde göra något åt det. Dem var flera tjejer och kunde skriva att jag och den tjejen missbrukat förtroendet i grupparbetet vilket innebar att jag och hon inte kunde göra något åt att dem andra tjejerna hade makten i det grupparbetet. Tjejerna skickade då ner den tjejen jag kände och en tjej från deras grupp som sa att hon skulle våldta henne (och mig och göra ett sexuellt konstverk av oss två) till ett annat rum. Alla tjejerna skrattade därefter när dem kom tillbaka igen och den tjejen sa att hon våldtagit min tjej kompis på toaletten.

Så jag tänker att tjejer kan vara hemska ibland och jag är därför lite rädd för tjejer.

För som kille så kan man inte göra något i den situationen viket också känns hemskt. För som kille har man inget stöd bland killarna när det blir på det sättet. För dem flesta killarna är ju lika känslolösa dem också på sitt sätt.

Men nu kan jag skriva att du är vacker och allt möjligt på din blogg och du gör mig glad. Så det känns bättre.

Men jag skriver också det så att du vet att jag kanske är lite för glad och skriver lite för mycket på den blogg. För jag vill ju inte irritera dig med massor av skrift. Så skriv det till mig om du upplever det så om du skulle göra det. För jag är mycket medveten om andra människors privata rum och att man skall få ha sitt rum som man vill.

Men det blir liksom så att jag skriver mycket när jag för en gång skull kan skriva att du är vacker utan att vara rädd för dig.

Ha det bra

från
Patrik

Sara Pedersen

6 oktober 2013 21:01

Jag förstår uppriktigt inte hur du har kunnat träffa sådana rent ut sagt sjuka människor, håller man på och beter sig så emot andra så är man inte frisk.
jag är inte farlig och skulle aldrig någonsin bete mig så emot en annan människa.

 
Ingen bild

Patrik

7 oktober 2013 15:33

Hej

Apropå vår diskussion:

Jag tänkte att jag kunde förklara för dig så att du förstår eftersom jag tänker att jag ju skriver till dig som är tjej och tjejer har lite svårt att förstå sådant här.

hmmm....

Man kan inte i det läget på psykologprogrammet och våldtäkten på toaletten inte gå till en kille och beklaga sig. Många killar tycker nämligen att sådant verkar vara jätteroligt för att dem inte vet hur det är på riktigt.

På riktigt så följde den tjejen snällt med den andra tjejen ut efter att vi nedröstats av tjejerna på psykologprogrammet. Hon beklagade sig en gång varpå tjejen som var ansvarig för grupparbetet anklagade henne för att störa grupparbetet och att hon skulle följa med den andra tjejen ut. Jag sa inget och tittade ner i boken och tjejerna satt därefter och log åt mig medan dem två var ut på toaletten.

Jag kände mig hela tiden dum och var ledsen för hennes skull.

Men varför gjorde jag inget då? Vad skulle jag göra?

Tjejer tänker känslomässigt och förstår ofta inte att dem andra tjejerna i detta läge har slutat med att tänka känslomässigt.

Beklagar jag mig och står vid hennes sida så får hon bara fler tjejer ner till toaletten. Gråter hon så skrattar dem andra tjejerna åt henne. Och om vi fortsätter att bråkar så våldtar dem oss båda på toaletten och menar att vi är mesiga som är rädda för lite sex på en toalett.


Det var därför jag blev rädd när flickan som läste min text betedde sig som hon gjorde. För sådana tjejer bildar upplopp med tjejer och som kille kan man inte göra något. Man kan tro att killar tycker att sådant är roligt men det är ofta för att i fantasin så är det roligt.

På riktigt så blir man ofta ledsen. Och det är känslolöst där tjejerna gör allt mot den för att dem vill vara så dum som dem bara kan vara.

Men vad det gäller dig så har jag inga sådana upplevelser. Jag skulle våga hälsa på dig och jag skulle inte tro att något dumt skulle ske. Men jag kände mig lite fånig inför dig när jag reagerade som jag gjorde till dig. Jag förstår att sådant inte är lätt att förstå när jag är kille och jag reagerar som en tjej.

Därför så var det värt en förklaring till dig.

Kram till dig gullig

från
Patrik

Sara Pedersen

7 oktober 2013 20:55

Jag kan förstå att det säkert var en jättejobbig upplevelse nen det måste ha funnits personer som man kunnat vända sig till. En kurator, en kontaktperson på programmet, vad som hellst för det gör mer skada att vara tyst än att säga ifrån på riktigt.
Och det är som sagt bara vissa personer som kan bete sig på ett sådant vidrigt sätt och om man håller på så för nöjes skull så är man en känslokall psykopat.
Och bara för de att de betedde sig illa så kan man inte dra alla tjejer över en kant.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards