Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Otroligt omoget

Av Sara Pedersen - 8 oktober 2013 21:20

Jag var på en föreläsning om sex och samlevnad idag och man tänker väl att ha en föreläsning om det ämnet på en skola med elever mellan 16 och 19 år ska vara lätt och att folk ska ta det seriöst?

Så var det ju inte kan jag säga...

Folk skrattade när könsbilder visades på skärmen, andra busvisslade och skrek rakt ut och var allmänt omogna. Saker kastades till och med över hela aulan och upp på scenen. Det är bara respektlöst, oförskämt och omoget om ni frågar mig. Ungdomar i den här åldern ska kunna gå på en föreläsning om sex utan att bete sig som perversa sjundeklassare. 

Allvarligt? vad är det som är så himla tufft med att sitta och skrika i en aula? Eller göra en massa ljud när lite mer intima bilder kommer upp på duken? Sex är en naturlig del av livet, och det gäller alla utom de som valt att leva i celibat. Att en tjej har kondomer betyder inte att hon är en slampa eller hora, att en kille har kondomer gör honom inte till en player. Skydd kan man ha för framtida bruk, om man är i ett förhållande eller man bara har dem för att ha dem. Det är som sagt ett skydd.

Herregud, jag plockade på mig kondomer idag, de går ut om tre år och jag skäms inte för att ha dem.

Folk borde ta och växa upp lite tycker jag. 

Jag tycker uppriktigt synd om föreläsaren idag som var tvungen att föreläsa för oss för så som folk beter kan en vettig människa bara skämmas över.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards