Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

So pretty <3

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 14:28

Jag var ute och kollade på sängkläder och hittade ett helt underbart påslakanset och extra örngott. Så fina. Det är ett vitt med blommor och text, sådana är jättevanliga men de är otroligt fina tycker jag.

Jag satt även och skrattade lite åt de som skrivit recensioner och förundrades av deras idioti. De satt och klagade över att de bara fick ett påslakan när det stod 2-delat set men alla som har lite koll på sängkläder borde veta att ett 2-delat set innebär ett påslakan och ett örngott...

 

 
 
Ingen bild

Patrik

4 januari 2014 00:50

Hej

Det såg trevliga ut.

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

4 januari 2014 19:29

Ja :)

 
Ingen bild

Patrik

4 januari 2014 01:52

Hej

Jag tänkte att detta inlägg var bra för att beskriva något konstigt sötis.

Först tänkte jag inte skriva något men jag har funderat hela dagen och vet inte vad jag skall tänka. Och varför?

Jag drömde först att jag köpte en bit svart uran. Och när jag köpt uranet så gick jag till en butik i stan som påminde om ett laboratorium. På laboratoriet så tog dem bort en liten partikel i uranet med en maskin.

När dem gjorde det så bildades det något mystiskt i uranet. En helt omöjlig sfär bildades i uranet vilket såg så konstigt ut så att jag mådde dåligt av att se det. Men jag ville hela tiden titta på sfären i uranet ändå eftersom det såg så konstigt ut. Sfären var nämligen helt obeskrivlig och helt omöjlig i uranet.

Därefter så begav jag mig till ett nöjesfält. Där kundeman få åka raket upp över atmosfären. Raketen var i slutändan liten. Så liten så att det nästan upplevdes som att sitta i en genomskinlig tunna när den precis med några centimeter kom in i allt mörker utanför vår atmosfär.

Det såg mycket vackert och verkligt ut där jag liksom tyst och lätt kom in i mörkret och därefter begav mig ner mot jorden igen. Atmosfären var fantastisk vacker i kontrast till mörkret.

När jag därefter vaknade så var det som att vakna ur den hemskaste mardrömmen jag någonsin haft. Jag var full i svett som att jag sovit i panik i flera timmar. Precis som att vakna ur en hemsk mardröm på alla sätt där kroppen och hjärnan reagerar på drömmen.

Jag kan inte förstå varför? Inget i drömmen var ju hemskt. Allt var vackert och ibland som med uranet konstigt.

Har du varit med om att du har vaknat så sötis? Varför var jag rädd? Jag har tyckt hela dagen att det är kusligt.

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

4 januari 2014 19:30

Drömmar är ju alltid det undermedvetna som bearbetar saker så det finns inget svar på varför du drömde så.

 
Ingen bild

Patrik

4 januari 2014 21:45

Hej

Det fanns svart uran! Jag har inte sett uran så jag visste inte hur uran såg ut.

Uraninit:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Uraninit

Det används som bränsle och annat :)

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

4 januari 2014 22:34

Där ser man.

 
Ingen bild

Patrik

5 januari 2014 01:40

Hej

Det här var den bästa bilden jag hittade:

http://bilder.alltinggratis.se/save.php?id=1139

Jag vet ju inte hur det ser ut eftersom jag inte varit där men i drömmen så var farkosten så liten och håller en så låg hastighet så att de sista tusen meterna är som att komma över havsytan i liten farkost på stilla havet.

Världen var som ett enormt hav! Där man som i en segelbåt seglade ovanför jorden. Enormt vackert där man kunde se flera tusen mil bort!

En helt underbar upplevelse.


Med tanke på detta så låter det kanske så här hos dem:

Jag: Har aldrig sett något liknande. Så jag vet inte vad det är för något i uranet. Det ser så konstigt ut så att jag mår illa av att se det som finns i uranet. Och jag vet dessutom inte om uran är svart.


Beta gamma forskare: Jag tror att han inte har sett något liknande och jag tror att han borde ha sett detta ifall dem hade kunnat framställa detta på jorden.

Gamma gamma forskare: Men han vet inte att uran är svart och det finns ju massor med uran på jorden.

Beta gamma forskare: Han borde ha känt till framställningen och sett sfären i uranet som man sedan säljer som leksaker. Han borde dessutom vid något tillfälle besökt ett nöjesfält där dem reser över atmosfären eftersom barn tycker att sådant är roligt.

Gamma gamma forskare: Mycket möjligt Beta gamma men dem kanske bara har sådant på Disneyland än så länge.


Om det är på det sättet sötis så ser det ju jättebra ut. Hurra! Om du förstår ironin : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

5 januari 2014 15:18

Nej, jag förstår inte, det är alldeles för rörigt.

 
Ingen bild

Patrik

5 januari 2014 16:00

Hej

Det är en doktorsavhandling som godkändes!

För om man har upptäckt detta med uranet så kan man göra så billiga resor utanför atmosfären så att nästan alla gör det!

Och det hade vi naturligtvis gjort på jorden om vi hade upptäckt det med uranet!

Den ena är doktoranden och den andre är opponenten! (Man har alltid en opponent för även om man anser att doktorsavhandlingen är godkänd).

Kram från
Patrik

 
Ingen bild

Patrik

6 januari 2014 03:37

Jo sötis.

Nu har jag suttit här och funderat. Jag blir alltid fixerad efter sådana här drömmar.

Det blev jag även som 5 åring. Jag kom på att kalla allt i skeppet för ett eget språk eftersom jag aldrig har sett något liknande i vår värld. Så gjorde jag då.

För det är ju mina drömmar och man vill ju veta vad man dömer om sötis : )

Jag förmodar detta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/International_Thermonuclear_Experimental_Reactor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Partikelaccelerator


Men ändå nej!


Sfären som bildas är som något jag inte kan beskriva. Den ser liksom ut som en illusion och då tänkte jag på detta:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Supergravitation

För så här ser vissa drömmar ut när den pratar med mig ibland:

http://farm3.static.flickr.com/2549/3852301085_a9864e56c2.jpg


Så här såg lite sfären ut men med olika färger i en omöjlig konstellation:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/BlackHole.jpg/250px-BlackHole.jpg

(Alltså som ett hål som inte existerar men finns ändå).



På det här sättet kan man sitta hur länge som helst med dem konstiga drömmarna och man försöker hitta någon förklaring.

Helt bisarrt : )

Men man får liksom ingen ro innan man kommit fram till en förklaring.

Kram till sötis : )

från
Patrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards