Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Äntligen fredag

Av Sara Pedersen - 14 september 2012 17:04

Bara jag som tycker att den här veckan gått asfort? 

När jag kom hem idag och folk började prata om mat till kvällen var det enda jag tänkte; vadå till kvällen? vi äter ju i princip aldrig på kvällarna fören till helgen. Sekunden efter insåg jag att det faktiskt är fredag idag så då blev man glad   ingen klocka imorgon   

Ligger nu utslagen få sängen med en varm filt, jag fryser lite. Det är frysdag idag, det har regnat ocg blåst och regnat och blåst lite till.. det är nästan så att man funderar på att ta fram vinterjackan men jag har sagt till mig själv att den inte kommer fram fören det varit minusgrader på morgonen i en vecka.

Idag regnade det som sagt men jag hade den otroliga turen att få skjuts av min kusin och hennes mamma som plockade upp mig, snällt va?    så jag kom i tid till min pianolektion och där blev jag lite mindfucked.. jag har precis lärt mig spela låten som jag hade i läxa och idag så bytte vi tonart på den så då får jag spela den på ett helt annat sätt.. det blir säkert bra tillslut.

Vi håller ju på med tonarter igen på gehörs och musikläran igen och idag kom vi in på parralell-tonarter, få se hur lång tid det tar innan man lär sig det, det är riktigt kul tycker jag, även om jag inte förstår så mycket av det än.

Jag hade glömt bort att det var spanskaprov idag så ni kan ju gissa hur det gick...

Sen var det hål innan dansen. Och där väntade en och en halv timme streetdance, så grymt kul!!!   Det är ju street som jag gillar bäst, det är ju så grymt kul och det är sjukt snyggt också   

På svenskan fortsatte vi att skriva... först utan och sen med adjektiv, en lite kul grej. Jag skrev fem rader först utan beskrivningar sen när jag skrev samma händelse med adjektiv och beskrivningar blev det utan problem två sidor. Det är en stor skillnad.

Sen var det bara att gå hem, Jonte gjorde sällskap med mig och det var väldigt trevligt.

I helgen nu ska jag städa, måla, klippa gräset om det blir väder för det och sen ville Jonte hitta på något, så om det inte blir väder så kan jag ju sticka till honom så kan vi se på Weedo   


 

Stay tuned   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards