Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Hemma igen

Av Sara Pedersen - 19 september 2012 21:00

Ligger utslagen på soffan just nu. Har nyss ätit och känner verkligen hur sömnen smyger upp på mig... Vill bara stänga ögonen och bara drömma mig bort..
Och när jag vaknar vill jag att världen ska vara som jag vill att den ska vara och om det öre omöjligt så vill jag vakna upp med orken till att göra den till det.
Det har varit en helt okej dag idag. Efter skolan så gick jag en snabbis till Erikshjälpen och sen till röda korset. Jag har inget emot second hand grejer och jag förstår mig uppriktigt inte på de människor som hatar det. Jag har inga problem med secondhandkläder och andra andrahandsting och att läsa om folk som skriver och rent skryter om att de aldrig skulle använda sådana kläder och bara köper märkeskläder och att H&M är affärer för fattiga personer. Vad är erat problem? Märkeskläder är ju också bara tyg, de blir fläckiga och går sönder de med.
Nog om det. Jag var iallafall där för att kolla om det fanns någon mysig, varm, stickad kofta som jag kanske kunde köpa för jag frös så förbannat.. Men det fanns det ju inte... Har frusit hela dagen trots att jag haft hur mycket kläder på mig som helst.. Jag har frusit ändå. Fanns inte på röda korset heller. Det var inte mycket alls där faktiskt, ibland så hittar man ju något riktigt fint, hittade en silvrig ballongklänning en gång men då hade jag inte pengar på mig och när jag gick tillbaka någon dag senare så var den såld...
Nu kom jag av mig igen.. Iallafall, bussen var sen som vanligt men det var inte så mycket idag.
N är jag kom ut var jag så extremt hungrig så huvudet bara snurrade. Det stod mellan hamburgare från sibylla eller macka från coop. Tänkte att jag skulle vara duktig och ta det nyttiga alternativet och gick till coop.
Det var svinkallt ute och när jag kom in så var det smockat med folk. Vid disken fanns det en macka kvar så den blev min. Vid kassorna var det milslång kö då bara en kassa var öppen och alla före mig skulle då krångla med kort och koder och diverse missförstånd... Och jag blir ju bara stressad och frustrerad när det bara krånglar och går långsamt. Plus att jag var så extremt hungrig. När det var min tur var jag nog klar på mindre än en minut och sen fick jag äta. Jag åtmedans jag gick. Det började regna igen och när jag kom fram insåg jag att det en halvtimme tills vi började.... Duktig jag... Nej...
Sen repade vi som vanligt i två timmar till klockan sju och efter ett effektivt rep åkte vi hem.
Och nu ligger jag här. Det var allt för nu.
Här har ni mig på bussen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards