Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Leta...leta...leta

Av Sara Pedersen - 13 mars 2012 17:57

Har varit och letat sommardag efter skolan idag och jag har fått skavsår efter det. Jag har upptäckt att det är ganska svårt att hitta sommarjobb när man går den linje som jag gör, för vi har ingen datakunskap i våran kursplan och vi får inte heller lära oss hur kassor och andra sådana där apparater fungerar som t.ex handelsprogrammet får..   jag var inne i flera olika affärer som bokia, vero moda, duvan och så var jag inne på två konditori och så var jag till paulus och pratade om ett sommarjobb där. på bokia har de redan folk som jobbar, på affärerna så ville de ha någon som hade en vana med kassaapparater och på konditorierna ville de ha någon som gick på  Hotell och Resturanglinjen eller någon som praktiserat där förut.. och det hade då inte jag gjort då då....

men jag tror att jag skulle kunna få jobb på paulus   ska skriva ett personligt blev och skriva ut en till kopia av mitt cv bara och gå över och lämna det   och så hör de förhoppningsvis av sig.

Det är lite klurigare att hitta sommarjobb än jag trodde men jag ska inte ge mig utan en fajt så jag ska ut och leta lite till på torsdag igen, det finns ju lite mataffärer som man kan vara på, dock får man nog bara städa och packa upp varor men det är ju i allafall ett jobb. Tänkte även gå till posten eftersom att jag har jobbat med post förut.

Efter att jag gett mig med jobbletandet för dagen så svängde jag in hos min söta mormor och morfar   det är alltid kul att hälsa på dem för de blir så glada när man kommer och hälsar på. och när man öppmade dörren idag blir man omvälvad av doften av nybakta bullar    så när man satt där och pratade så fick man bullar och mjölk * mums * och jag berättade om mitt jobbsökande och jag är faktiskt stolt över mig själv för jag är väldigt blyg av mig  

 

Jag ska även skicka in en ansökan till kommunen så jag hamnar på en interesselista över sommarjobb iår. 

Hoppas att jag får ett ( helst 2 )jobb i sommar så man får in lite pengar för man känner sig faktiskt lite begränsad när man inte har någon inkomst. det är nog niga intressanta jobb där häller, får väl sitta och rensa ogräs i något dike någonstans men det är ju också ett jobb det med, och har man tur så är det sol så då får man ju vara utomhus och jobba lite på brännan ( som jag aldrig kommer få till )

 Tänkte att jag skulle ut och börja köra igen till helgen , har inte suttit bakom ratten sen i höstas eftersom jag inte har velat köra i all den snön som kom i vintras, men nu när den är borta vill jag faktiskt sätta mig bakom ratten igen   

NU ska jag ta och äta lite så man samlar lite krafter inför nästa jobbjakt           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards