Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Påskdagen och annan dag påsk

Av Sara Pedersen - 12 april 2012 10:59

Under söndagen hände inte heller någo riktigt speciellt. Ja köpte en grön klänning som är jättefin till mitt hår. Dock så har mitt håt blivit väldigt blekt nu så det ser ut som om jag slingat håret med blonda slingor   det enda som var lite udda var att vi fick blåa ägg till maddagen och att det regnade under morgonen så det blev översvämmning på våran balkong så jag tänkte ta med Måndagens händelser också i det här inlägget   


På måndagen var det dags för våran delfintur   

Vi blev upphämtade vid hotellet kockan halv tio och så åkte vi in till perto de mogans hamn där vi skulle gå på båten. Vi hade en egen båt eftersom att vi var åtta personer som skulle ut.

Kaptenen är en av de häftigaste personerna som jag någonsin träffat, han var jätteshyst och väldigt rolig, han sjöng mycket och var inte rädd för att skämta och det är en väldigt bra egenskap.

Delfinerna skulle hålla till ungefär 20 km ut från kusten så det var bara att åka.

På vägen ut så såg vi en massa flygfisk och en havssköldpadda innan vi fick syn på delfinerna.

Delfinerna var så sjukt fina!!!    tyvärr så har jag inga bilder på dem för jag vågade inte ta med telefonen till fören av båten för jag var rädd för att tappa telefonen i havet.. men de var som sagt jättefina och jag blev jätteglad av att se dem. Det är en helt otrolig upplevelse att se delfiner, de är lika nyfikna som man säger och minst sagt extremt lekfulla. De hoppade längs med båten och man hörde hur de ¨pratade¨ med varandra med sina läten. Vi kom i kontakt med en ganska stor flock så det var väldigt många delfiner och det var så kul att se dem. När vi väl vändeså åkte vi till en bukt med klart, tuskort vatten där vi fick snorkla och titta på fiskar innan vi åt på båten   när vi snorklade så var det även flera båter där, bland andra en båt med personer som skulle ha en dykarkurs så när de dök under oss så kunde vi vina till dem när vi snorklade och det var lite kul faktiskt. De vinkade tillbaka också.

 

Vi fick även åka lite bananbåt.

 

och den åkte så fort att vi nästan flög av när vi riktigt flög fram mellan vågorna   

Efter snorklingen, bananbåten och lunchen åkte vi tillbaka till hamnen i puerto de mogan och vi blev tillbakaskjutsade till hotellet.

Vi var ute på havet i fem timmar med båten och sen så gick vi ner till stranden när vi kommit tillbaka till hotellet och då var vi vid havet ytterligare två timmar och badade och solade ( snacka om att alla var helt slut sen till kvällen )

Det var en sjukt rolig dag måste jag säga   

Till middagen åt jag en grej som jag aldrig ätit förut och aldrig kommer att äta igen. Jag har ju den inställning att jag vill prova på mycket som möjligt när jag är någonstans så jag provade att äta en mussla..... och jag höll på att kräkas... det var ju så sjukt äckligt   konsistensen är ju jättemysko. först så är det mjukt och sen så är den liksom lite broskliknande inuti    det var som sagt väldigt äckligt och jag kommer inte att äta det igen...

kvällsföreställningen den dagen var helt klart speciell då dansarna klädde ut sig till tuppar och hönor och dansade. det såg sjukt roligt ut   den här kvällen var den sista som man kunde vara ute sent eftersom at vi kvällen efter skulle packa väskorna så det blev klart, så vi spenderade de sista timmarna i centrum och i spelhallen där vi spelade lufthockey, basket och ett sådant där spel då man ska slå på olika grejer som kommer upp ur hålen. Jag upptäckte att jag var duktig på det, Jag fick 3725 poäng och fick en massa biljetter utskrivna ur maskinen men jag hade ingen användning för dem så jag gav dem till en liten grabb som hade stått bredvid mig och sett mig spela, det blev han väldigt glad över.

Ja, det var nog i pricip allt som hände under de två dagarna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards