Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Last night out

Av Sara Pedersen - 12 april 2012 12:11

Sista inlägget nu då om resan till Gran Canaria.

Eftersom att det var sista dagen som vi var där så ville vi tillbringa så mycket tid som möjligt i vattenlandet med alla vattenrutshebanor som vi åkte i. Först ville jag inte bada på grund av att jag hade så sjukt ont på benen efter att jag bränt mig dagen före men jag ändrade mig så efter lunch så gick vi tillbaka dit och badade igen.

Jag köpte även en till klänning som jag velat köpa hela veckan och den är så sjukt fin. Den består faktiskt av två delar, först en genomskinlig bommulsklänning med tyll länst ner och sen en blå överdel med virkade detaljer. Den hade jag resten av dagen och när vi åkte hem dagen efter.

 

Under tisdagen så strosade vi mest runp på området och tod en massa bilder och njöt av vädret eftersom at vi visste att det skulle vara dåligt väder när vi kom hem igen. Vi hade sett på raport dagen innan och fåt reda på att det skulle vara tio grader varmt när vi kom hem och regn när vi kom hem.... så nu njöt vi tillfullo av vädret.

här kommer en bild som mamma tog på mig utanför hotellet   

 

och som ni ser så är jag inte precis brun om man säger så, det är en nackdel med att vara rödhårig, jag kan inte bli brun även fast jag väldigt gärna skulle vilja bli det någon gång.

Sen på kvällen var det bara att packa väskorna eftrsom att vi skulle upp tidigt på onsdagen,planet skulle gå 20 i åtta på morgonen och vi skull bli upphämtade på hotellet fem i fem på morgonen så halv fyra på morgonen gick vi upp på onsdagen för att göra sig i ordning och se til att allt var packat så vi inte skulle glömma något. Inte för att jag fixade mig om man säger så, jag borstade igenom håret och klädde på mig, man sminkar ju sig inte när man är på semester ( förutom lite mascara så man inte ser alltför trött ut ) och fixar håret gör man inte heller för det är ju ingen som bryr sig om hur du ser ut när du är utomlands.

Halv fem checkade vi ut från hotellet och fick banden bortklippta ( tack och lov för det, jag har fått skärsår efter den där blå plastbiten som man fick när vi checkade in en vecka tidigare ) och sen så fick vi gå ut och vänta på bussen.

Sen på flygplatsen så satte vi oss i väntrummet innan incheckningen av bagaget och väntade och jag har en bild som visar varför vi inte ställde oss i kön.

 

Kön sträcker sig i fyra led över hela flygplatsen och efter väggen.... den var lång med andra ord...

efter att vi suttit där i 40 minuter efter att de öppnat incheckningen ställde vi oss i kön och då var det bara 20 minuter kvar innan de skulle stänga. När vi väl checkat in och gått igenom säkerhetskontrollen så köppte vi en varsin macka och åt inne i terminalen. Det fanns ett Starbucks precis intill och jag blev lite sugen på att gå och köpa lite kaffe men jag resonerade att jag inte skulle hinna dricka upp det innan vi skulle gå på planet och jag hade rätt. jag hann precis bara äta upp min macka innan vi gick på planet.

Jag kan ju säga att det gick fortare att flyga hem än dit och det kan ju bero på att jag somnade precis innan vi lyfte och sov i två timmar   

Det var en lugn flygtur, lite turbulens bara. Jag lyssnade på musik, såg på film, läste ut den andra boken jag hade med mig ( läste ut båda böckerna under flygtiden ) och tittade ner på städerna som vi passerade.

Flygningen hem var 45 minuter kortare än resan dit och det var väldigt skönt.

När vi landad i Romme igen och steg av planet trodde jag att jag skulle frysa ihjäl.. det var 7 grader varmt och det duggregnade.. ursh...

När vi kom hem igen var det bara att sätta sig vid datorn och kolla fb och mailen och jag höll på att smälla av! 32 händelser på fb, 5 medelanden och en vänförfrågning och så hade jag fått 17 mail.... OMG!!!! det märks när man inte har varit ute på nätet på en vecka.. jag hade tänkt att jag skulle hålla koll på mailen åtminstånne medan jag var där nere men det var i princis omöjligt.. ni kan ju tänka er ett hotell med över 800 rum med 2-4 personer i verje och det finns fem datorer på hotellet som fick användas av gästerna... man fick med andra ord ingen dator.....

så det var bara att läsa mailen och kolla vad alla ville på fb.

Och sen började jag blogga igen och resten vet ni   

Det var allt om min semester, hoppas att ni har ett bra lov allihopa.

see ya later guys   

 
 
suttan

suttan

12 april 2012 16:49

Fin desing! Allt bra?? :)

http://www.suttaan.blogg.se

Sara Pedersen

13 april 2012 09:22

Tack :D
jodå, det är väl bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards