Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Avestafestivalen

Av Sara Pedersen - 2 juni 2012 19:29

Såhär var min morgon.

Gå upp, hoppa in i en snabbdusch ( en kalldusch till och med för att jag skulle piggna till ) Gick upp till rummet samtidigt som jag skrattade åt skämten som stand up komikerna dragit undrr ett program som jag såg igår natt, kollade telefonen och ser ett sms från Jonte och efte det hade jag ungerär 35 minuter på mig att fixa mig och hinna till bussen för att åka emot avesta för att gå på avestafestivalen  


 

( bilderna som kommer upp idag är inte redigerade så de kan se lite trista ut )


Det var fem grader ute, dt regnade och blåste så det jag hade på mig var mina svarta jeans, en lila långärmad, min skinnjacka, man svarta mössa med skärm ( som jag tycker är fin i allafall ) och mina skor såklart som ni ser på bilden   Var lite enfärgad om man tänker efter men ändå.

Mötte Jonte när jag klev av bussen på stationen och vi gick för att ta ut pengar. Vi behövde ju inte gå så långt då plushuset är strax intill så vi gick dit, jag köpte hårspray ( så nu kan jag fixa håret till avslutningen också   ) och jonte köpte ett paraply för som sagt så regnade det. 

Ingen av oss hade ätit frukost så vi stack och åt pizza.




Vet inte riktigt vad som hände med mitt hår på den bilden..... jag ser för det första blond ut och benan ligger helt fel... men jaja, det blir i princip bara bjudbilder i det här inlägget.. när det regnar ute och när mitt hår blir som det blir i regnet så kan man inte se bra ut på bild  

Men Jonte är lika fin som vanligt   på första bilden tar han en bild på mig och på andra bilden inser han att han doppat kamerasnöret i pizzasåsen   Den bilden är ju obetalbar.

Vad gjorde vi sen... tror att vi gick igenom maknaden en runda innan vi gick in till plushuset igen ( vi spenderade ganska mycket tid där, det var ju varmt inomhus ) och vi gick till apoteket och både jag och Jonte köpte nya kost-tillskott. så nu har jag så att det räcker i hundra dagar till .


Sitter och funderar vad vi gjorde under dagen, vi var ju ute i flera timmar, hur tusan spenderade vi dem?   känner mig lite bortkommen  

Vi träffade på Sandra för vi visste att  hon skulle vara där och vi tänkte aåklart att vi skulle gå och lyssna på henne när hon skulle upträda på eftermiddagen.

Sen åkte vi karusell på nöjesfältet de byggt upp över parkeringarna.



Sen hade vi båda våran första heliumupplevelse och vi lär som någon blandning av smurfar och ekorrar, det var en riktigt rolig upplevelse  




Visst är vi fina?   

Kan ju säga att det var ett riktigt helvete att få hål på ballongen innan vi kunde andas in heliumet. Sjukt roligt var det i allafall.

Sen efter det gick vi och köpte munkar ( ovanligt va?   ) jag ville verkligen prova en munk som jag fått syn på och ni kommer nog förstå varför.




Ja.. min är den blåa  

vi satte oss inne på golvet och fikade innan vi gick till musikaffären och jag köpte plektrum.

Vid det här laget var vi dyngsura och så kalla att det gjorde ont. kläderna var genomvåta och ingen av oss hade varken känsel i fötterna eller fingrarna  

När vi kom till scenen så får vi reda på att de ska flytta framträdandena till kvällen och då är det en halvtimme kvar innan mamma skulle komma och hämta upp oss. Det var snällt i henne för annars hade jag varit tvungen att stanna i avesta till klockan sju med blöta kläder och varit så kall att man nästan frusit ihjäl.

Så vi åkte hem till mig och jonte fick byta kläder och leka med min dator lite. sen blev det lite kaffe och skratt innan vi i princip var tvungen att springa till bussen för att han inte skulle missa den.

och så fick man en kram och sen var det bara att gå hem, som tur så regnade det inte lika mycket här som i avesta.

Sådär, det räcker för nu.

Kommer mer i nästa inlägg    

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards