Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Påsar fyllda med lite smått och gott

Av Sara Pedersen - 27 december 2013 21:49

Efter fyra timmar av att trängas med andra fyndsugna människor, långa köer, frustration över barnvagnar och folk som blockerar gångar så var man hemma från mellandagsrean med fyra kassar fyllda med lite smått och gott.
But what it is stays a secret until tomorrow då det kommer i en video.
Har ni hittat något fint på rean än?

 
 
Ingen bild

Patrik

27 december 2013 22:21

Hej

Det skall bli kul sötis : )

Kram från
Patrik

 
Ingen bild

Patrik

27 december 2013 22:38

Hej

Vet du vad jag har upptäckt sötis?

Det finns aldrig en trygghet i att tro sig veta något!

Det var väl en enkel och lätt idé på Internet!!!

För om du eller jag går ut på stan sötis så känna vi ju oftast ingen där.

Exempel: En gång så kom jag till ett dansställe lite snabbt. Jag sa hej till en ung tjej och då drog hon upp blusen och visade brösten för mig.

Henne känner ju inte jag och det är ju ofta så man möter en tjej eller en kille. O slutändan så kan ju det där i värsta fall vara något planerat dumt.

Det konstiga är att många tror att man kan få en annan kontroll bara för att detta är internet. Till och med statsmakter tror det bara för att det är internet.

Är inte det konstigt sötis? Vad tror du att det beror på? Internet är nytt eller vadå?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

28 december 2013 11:47

Jag hänger faktiskt inte med xD förstår inte riktigt vad du menar :)

 
Ingen bild

Patrik

28 december 2013 12:13

Hej

(Hur trygg upplever du dig på ett dansställe? Kan man alltid planera allt som människorna på en gågata gör? Vet du exakt hur alla människor skall trängas i en mellandagsrea? Nej, så klart inte. Men det tror man om Internet. Är det då annorlunda här än alla fula knep ute i det vardagliga livet på en mellandagsrea? Är inte detta konstigt att man tror så om Internet?)


Jag funderade och kom också på detta sötis:

Jag har ju också läst till Psykolog och jag var där bra på samhällspsykologi och uppfostran samt utvecklingspsykologi!

Apropå Trygghet:

Hos dessa människor var trygghet viktig:

http://www.oikonomia.info/wp-content/uploads/2012/04/statare2.jpg

Deras värld i Sverige var våldsam och hård där oftast illvilja, lögn och fula knep vann.


Dessa människor sökte inte lika mycket trygghet:

http://www.so-rummet.se/sites/default/files/nu_och_da/Borgardam-paris-1800-tal-so-rummet-historia.jpg?1377185457


Däremot så fanns alltid trygghet hos dem. Dem behövde inte gå ut och handla själva och hela samhället skyddade dem i slutändan. Hos dem segrade oftast moral och konst och en liten form av vänlighet (dem skänker en slant till dem fattiga och var inte lika giriga som fattiga människor som blivit rika).


När man växer upp så får man en del av sin kultur med sig genom sin uppfostran. Vissa barn kan bryta sig ur uppfostran men dem flesta klarar inte det. Det innebär att trygghet och fula knep går igen hos dem fattiga och att konst och moral går igen hos dem mer förmögna.


Alltså, alla dem kvinnor du möter på som söker trygghet i vårt nutida samhälle är antagligen från dessa människor;

http://www.ne.se/static/report/images/2006/67972_betor_flicka.jpg


Många har nu flyttat utomlands från Sverige eftersom dem anser att Sverige blivit ett otrevligt land att bo i. Dem har flyttat till EU och då främst England. Dem som flyttar har oftast möjligheten att flytta utomlands: Stenbeck osv.

Det finns länder där det bara finns gruppen trygghet kvar i landet och för dem brukar det ofta gå illa. För hur mycket trygghet kunde du egenligen hitta här för hur mycket trygghet du än sökte:


Det var väl intressant sötis : )


(Det är en teori)

//Enskilda fall kan variera. För exempel så söker jag trygghet men det är av skälet att jag prövat att göra annorlunda först och att det inte fungerar. Flertalet kan därför inte påvisa det jag skulle kunna hävda och i slutändan så gäller detta kontroll av Internet. Jag ser ingen trygghet i den kontrollen. För oftast så är allt krångligare i verkligheten än den lätta fantasin man har om verkligheten. Falsk trygghet vilken i slutet baserar sig på sina egna fula knep och illvilja mot andra människor vilken faktiskt kommer från dem fattiga kvarteren på 1800 - talet//

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

28 december 2013 18:57

Jag känner mig bara väldigt förvirrad :/
Man kan inte kontrollera någonting än sina egna val i livet, om ens det och så är det bara och trygghet hit och trygghet dit. Man får skapa sin egen trygghet.

 
Ingen bild

Patrik

28 december 2013 18:07

Hej

Du kan få veta något annat som är konstigt sötis!

Jag har ju berättat om att jag blev våldtagen som 13 åring av en kvinna som var lägerledare.

Nu skall jag skriva något som jag tycker är jättekonstigt med er tjejer! Jag tycker att ni är jättekonstiga med detta. Det är som att prata med utomjordingar ungefär,

När jag var ung så var jag rätt så vacker. Min bror ansågs också som vacker och att vi kompletterade varandra med att han var ljushårig och jag mörkhårig:

http://linus97.bloggsida.se/files/2010/02/Picture00082.jpg

Det var ett förfärligt liv hos grannen en gång. Jag knackade och allt blev tyst. Efteråt så fick jag ett brev där det stod att mamman i familjen våldtog sin dotters tjejkompisar med hjälp av dottern. Brevet såg äkta ut men hade ingen avsändare.

Jag mötte mamman i familjen flera gånger och hon gillade mig mycket. Hon var alltid snäll och trevlig och en gång så var jag tomte hemma hos dem. Därför så brydde jag mig inte så mycket om det där brevet. För det kan ju vara förtal och det kan ju vara sant men det har ju inte jag med att göra, det brevet skulle man ha skickat till någon annan.

Men om det är så att det var sådant hon höll på med så är hon ofta som sångerskan Madonna. Inte för att Madonna behöverägna sig åt sådant men som person som Madonna.

Låt oss tänka att hon den grannen var det som stod i brevet och därför är som Madonna till personen. Låt oss tänka att hon vid den tiden jag blev våldtagen fick reda på att jag hade varit våldtagen på lägret av den kvinnan.

Då tror man att hon skulle känna kollegialt med kvinnan som våldtog mig! Men inte alls!

Då skulle hon ungefär ta ett baseballträ och slå ihjäl den kvinnan som våldtog mig! Och då är hon inte ens min egen mamma.

Det har jag aldrig förstått hos kvinnor och tjejer. Jag kan bara inte förstå det.


Psykologprogrammet förstod inte heller att det var så med kvinnor och dem ville öppet framföra det med kvinnan som våldtog mig efter min egenterapi. Det visste jag inget om och jag hade inga sådana önskemål eftersom jag anser att jag varken hade rätt till att så öppet anklaga henne eller någon önskan om att så skulle ske.

Jag fick till slut sitta och rädda hon som hade våldtagit mig eftersom hon höll på att bli mördad av alla rasande arga kvinnor. Det var helt jättekonstigt, ur läskigt hemska Madonnor, det var så att man kissade på sig, jag kunde inte tro att tjejer kunde vara så hemska (och för något sådant som våldtäkt av mig som 13 åring).


Helt jättekonstigt tycker jag?????

Eller vad tycker du sötis?


Kram från
Patrik

Sara Pedersen

28 december 2013 19:03

jag vet inte, tycker att det låter väldigt bisart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards