Direktlänk till inlägg 29 december 2013

Lite lyxprodukter

Av Sara Pedersen - 29 december 2013 18:17

Jag köpte lite småsaker idag som kommer att lyxa till min vardag. Älskar vardagslyx!
Det blev en flaska med hårolja så nu ska håret bli lent och mindre flygit. Tror att den kostade 65 kr.
Sen blev det tre facial scrubs fruit & berries med dofter av passionsfrukt, granatäpple och kokos. De luktar otroligt gott och de kostade 25 kr st.
Sen så köpte jag dessertglas som liknar glasstrutar så det är ju uppenbart att det ska vara glass i dem. Superfina och perfekta till sommaren! Det kostade 55 kr för en förpackning med två glas. Det blir nog någon mer förpackning vid ett senare tillfälle.

 
 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 23:04

Hej

Fina glas och 25 kr var ju inte mycket pengar : )

Jag kan visa något för dig som gör att jag tycker att det är kul med 13 åriga flickor.

Jag tycker givetvis att du är kul sötis och därför skriver jag till dig : )

Men vad det gäller flickor så har dem lättare för att se världen utifrån sitt flickperspektiv. Jag har mycket barnasinnet kvar och det jag upptäckte är att jag befinner mig i stora tanken vilken vuxna inte klarar av. Vuxna hakar oftast upp sig i Stora Tanken eftersom deras sätt att tänka blir mer robust med åren. Flickor klarar av Stora Tanken.

Stora Tanken finns fortfarande men har sedan Sovjets avveckling och Rysslands förfall försvagats. Stora Tanken är inget Politiskt utan är en storskalig plausibel psykologisk möjlighet. Den är så här: Du befinner dig i en stad som skall intas av fienden. Vad är tänkbart att du gör?

Stora Tanken skapades i USA 1917 som en reaktion på Ryska Revolutionen. Stora Tanken har varit främst verksam i Sverige, Norge och Danmark.

Den är skapad så att ingen vet varför den själv agerar i enlighet med Stora Tankens idé. Inte ens presidenten i USA vet varför han eller hon agerar i enlighet med Stora Tanken.

Detta kanske för att den Stora Tanken är utan politisk inriktning men där den egentligen är antikommunistisk.

När man finns i den stora tanken så hoppar amerikanska soldater omkring i USA osv och det ser konstigt ut. Stora Tanken var tänkt till om Sverige blev ockuperat.


Jag ser väldigt vackert ut i Stora Taken.


Så här ungefär:

Min Major står med foten mot en dörr inne i Slottet där armar med pistoler och gevär försöker ta sig in genom dörrspringan. I en handen har han sin pistol och bredvid honom står jag i givakt.

Majoren: Jag tänkte att Patrik skulle ut på ett farligt uppdrag!

Jag: Ja, Major!

Majoren: Patrik skall hoppa ner genom fönstret till borggården som fortfarande är säker i 2 minuter till och följa med en vagn till dit den skall!

Jag: Behöver Majoren hjälp med att stänga dörren?

Majoren: Nej, det går alldeles utmärkt det här! Skynda på nu innan vagnen far iväg.

Jag hoppar ner för fönstret och går in i vagnen. I vagnen sitt vår släkts kompis Adeln och konstigt nog så sitter min bror där med en brandkårshjälm.

Vi far iväg samtidigt som slottet faller. Vi ligger ungefär 12 kilometer efter kungafamiljen och vid vår sida om vagnen finns regalierna och statskassan.

NATO är nu jättearga och har en storskalig övning i Norge till dit vi skall.

Det som dessutom sker nu i Sverige är jättekonstigt. Polismännen och Armén springer ut och rånar banker på stan. Allt som är av guld stoppas ner i stora säckar och förs iväg till Svenska gömmor.

Jag och min bror samt stadskassan och regalierna färdas genom ett land som brinner och i USA funderar presidenten på kärnvapenkrig.

Så såg det ut i stora tanken när jag fick titta där. Stora tanken fanns fram till ungefär 2007 - 2009 och är idag fortfarande verksam men inte i en sådan elak struktur som förut.

.....................

Så kring mig och min bror samt kring adel och annat folk i Sverige så kan det vara lite krångligt. Vuxna har svårt för sådant. Deras tankevärld blir fixerad av ålder och du och yngre flickor har lättare för att se spänningen i allt detta stora. Sådant är kul tycker jag med flickor!

Man får se alla soldaterna som hoppar omkring i USA och flickan frågar: Kan du också göra så?

Då får man svara nej men det var ändå ett nej med lite stil : )

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

29 december 2013 23:35

Jag förstår inte. Det låter väldigt invecklat.

 
Ingen bild

Patrik

30 december 2013 00:23

Hej

Jo, det är invecklat.

Men fördelen med dig sötis och en 13 årig flicka är ett ni på plats bredvid mig förstår bättre vad som sker än någon kvinna som är 50 år.

Kvinnor och även Män på 50 år hakar upp sig bredvid mig och får till nära på UFO berättelser som dem sitter och pratar om i resten av sitt liv.

Unga tjejer kan lättare ta det för vad det är! Ser Rysslands eller USA:s armé konstig ut när man går bredvid mig så gör dem ju det. Så är det och inget annat.

Därefter att du inte förstår förklaringen från mig är inte så betydelsefullt eftersom en 13 årig flicka inte heller förstår en sådan svår förklaringen. För det är svårt att förstå!

Kram till dig sötis

från
Patrik

Sara Pedersen

30 december 2013 16:55

Vet inte hur jag ska tolka det dock då jag inte skulle jämföra mig med en 13 årig flicka.

 
Ingen bild

Patrik

30 december 2013 18:43

Hej

Hjärnan utvecklas fram till ungefär 22 års ålder och därefter varierar hjärnans utveckling och funktioner från individ till individ.

Man kan för exempel hålla hjärnan alert längre men du sötis har ofta en hjärna som fungerar mer som en 13 årig flickas hjärna än att dina föräldrar har en sådan hjärna.

Därefter är det variation! För ibland så kan det ju vara annorlunda.

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

30 december 2013 21:25

Jag har inte samma tänkeprocess som en trettonåring. Jag är snart 19 år gammal och tänker inte alls som när jag var 13.
Det är en ren förolämpning.

 
Ingen bild

Patrik

31 december 2013 00:12

Hej

Nej det är ingen förolämpning! Jag läste det på psykologprogrammet.

Här får du läsa sötis:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25_226285.svd

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

31 december 2013 12:37

JAG ser det som en förolämpning och det kan inte en artikel ändra på. Och förresten, om hjärnan är fullvuxen då betyder det faktiskt att den har utvecklats genom åren och inte att det sker som att man vänder på ett mynt. Det vill säga att det inte alls är lika.

 
Ingen bild

Patrik

31 december 2013 00:33

Hej

Jag letade lite till! Upp till 29 år:

http://online.wsj.com/news/articles/SB10000872396390443713704577601532208760746

Och detta är ingen filosofisk idé om hjärnans utveckling utan är pet - scan. Pet - scan kan mäta hur stor del av hjärnan som är aktiv och vilken del av hjärnan som är under utveckling.

Så det var ingen förolämpning sötis : )

Men, i mitt fall och att gå bredvid mig så är det bra att ha en hjärna under utveckling. Det är alltså inget negativt.

Kram från
Patrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards