Direktlänk till inlägg 29 december 2013

80 - årskalas

Av Sara Pedersen - 29 december 2013 18:32

Var på kalas hemma hos farmor under eftermiddagen. Hon fyller 80 idag så det blev lite fika och trevligt sällskap.
Har ätit så mycket fika så att magen är utspänd åt alla håll och kanter men det var riktigt gott.
Kardemummacheesecake och en massa annat gott. Försatte mig nog i ett matkoma.

 
 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 20:26

Hej

Det såg gott ut : )

Tänk att det är så många som fyller år nu vid Julen?

Jag kan förklara den andra biten också av sex med barn.

Min kompis dotter är 13 år. På hennes födelsedagsfest så kom jag och gav henne en present. Hon kramade mig flera gånger.

Då här lär hon tycka att jag ser ut om vi tänker att hon är en pojke:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgqeOLWu5gLMmWeQVTICyGhfBn9p-eBK87NMmVIqkpX_FNGtOujg

Då visar jag rumpan på bild osv.

Flickan lär tycka som i reklamen att jag får fri frakt på henne hem till mig:

http://www.babyshop.se

Hennes mamma är sur på mig förstod jag genom min kompis.


Jag tror däremot att sådant är vanligt hos flickor och att man inte skall jämföra det med att jag var 13 år och blev våldtagen av en kvinnlig lägerledare på ett läger. Jag tror att det är långt ifrån varandra!

Eller vad tror du sötis som är tjej?

Kram från
Patrik

 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 20:29

Hej

Det såg gott ut : )

Tänk att det är så många som fyller år nu vid Julen?

Jag kan förklara den andra biten också av sex med barn.

Min kompis dotter är 13 år. På hennes födelsedagsfest så kom jag och gav henne en present. Hon kramade mig flera gånger.

Så här lär hon tycka att jag ser ut om vi tänker att hon är en pojke:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgqeOLWu5gLMmWeQVTICyGhfBn9p-eBK87NMmVIqkpX_FNGtOujg

Och så visar jag rumpan på bild osv.

Flickan lär tycka som i reklamen för detta företag att jag får fri frakt på henne hem till mig:

http://www.babyshop.se

Hennes mamma är sur på mig förstod jag genom min kompis.


Jag tror däremot att sådant är vanligt hos flickor och att man inte skall jämföra det med att jag var 13 år och blev våldtagen av en kvinnlig lägerledare på ett läger. Jag tror att det är långt ifrån varandra!

Eller vad tror du sötis som är tjej sötis? Är det vanligt att tjejer är sådana som unga?

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

29 december 2013 21:53

Det var gott :)
Det ju alltid folk som fyller år.
Barn kramas hela tiden och det ör inget konstigt med det.

 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 20:30

Hej

Det såg gott ut : )

Tänk att det är så många som fyller år nu vid Julen?

Jag kan förklara den andra biten också av sex med barn.

Min kompis dotter är 13 år. På hennes födelsedagsfest så kom jag och gav henne en present. Hon kramade mig flera gånger.

Så här lär hon tycka att jag ser ut om vi tänker att hon är en pojke:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgqeOLWu5gLMmWeQVTICyGhfBn9p-eBK87NMmVIqkpX_FNGtOujg

Och så visar jag rumpan på bild osv.

Flickan lär tycka som i reklamen för detta företag att jag får fri frakt på henne hem till mig:

http://www.babyshop.se

Hennes mamma är sur på mig förstod jag genom min kompis.


Jag tror däremot att sådant är vanligt hos flickor och att man inte skall jämföra det med att jag var 13 år och blev våldtagen av en kvinnlig lägerledare på ett läger. Jag tror att det är långt ifrån varandra!

Eller vad tror du som är en tjej sötis? Är det vanligt att tjejer är sådana som unga?

Kram från
Patrik

 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 20:32

Hej

Ledsen om du fick flera meddelanden sötis. Men jag har haft problem med datorn.

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

29 december 2013 21:54

Det gör inget. Svarade bara på en av dem :)

 
Ingen bild

Patrik

29 december 2013 20:55

Hej sötis

Jag skrev dem här två texterna för ett tag sedan. Jag tror för exempel att det inte är särskilt farligt för en 13 årig flicka att läsa sådant här heller:


Adventsmarknaden

Adrian gick fram och tillbaka på adventsmarknaden där mörkret nu hade lagt sig lite mystiskt över alla tält och stånd vilka var mjukt upplysta av lyktor från gatubelysningen. Detta som fick det till att glittra så vackert i alla glöggkoppar, snökristaller, silvertermosar och glas och porslin med små tomtar på.

Det Adrian hade fastnat för under marknaden var ett stånd där det arbetade en ung vacker utländsk flicka med att sälja alla sorters smycken vilka hade löften om sig att dem var förtrollade. Han hade rört sig av och an i ståndet i nästan en timma nu när han gick tillbaka till smycket som såg ut som en liten flaska med trolldryck i som han kunde ha som halssmycke kring halsen.

Han höll upp smycket för flickan i marknadsståndet och frågade: Kan man dricka drycken i flaskan?

Hon såg bekymrad ut och svarade: Man får bara dricka drycken när man verkligen vet vad man önskar sig. För annars så är drycken farlig. För man får det som man önskar sig av drycken men om man inte riktigt vet vad man önskar sig så får man istället det man verkligen vill ha. Och sådant kan verkligen vara farligt!

Adrian kunde knappt hålla sig för skratt. Det han hade menat till flickan på marknaden var om drycken gick att dricka i buteljen och inte om den verkligen fungerade. För sådant visste ju redan Adrian att inget i det här ståndet på marknaden kunde fungera som utlovat. Precis som med tomten tänkte Adrian och log.

Flickan avbröt Adrians funderingar och slog ut med händerna framför hans ansikte: Du får inte köpa den om du inte tror på den! För den är farlig om du inte tror på dess kraft.

Adrian ansträngde sig: Jo, jag tror på den! Jag hade ändå inte tänkt att pröva den utan jag vill ha den kring halsen som smycke. Därefter betalade han flickan som tittade misstänksamt på honom och visade med en gest att han ville ha smycket kring halsen.

Därefter lämnade Adrian flickan i ståndet och kände hur han verkligen var tvungen att pröva drycken i flaskan. För allt detta prat från flickan i marknadsståndet hade gjort honom nyfiken på om drycken kanske fungerade och då kanske skulle kunna ge honom det han ville ha. Men vad ville han egentligen ha? Adrian tänkte en stund på priset för smycket vilket var 525 kr och därefter så tänkte han att för det priset så kunde han kanske få den tjejen som han önskade sig. Kanske Lisa med den snygga rumpan. För henne ville han ha!

Han öppnade flaskan och sa högt att han önskade sig en natt med Lisa som hade en så snygg rumpa och därefter så svepte han den lilla droppen i flaskan. Droppen föll ner i gommen och med ens den nuddade tungan så brände den till som att det var arsenik som Adrian hade druckit.

Adrian spottade och fräste men han hade då redan svalt droppen som kommit ner i gommen. Han vände sig om mot flickan som stod lite längre ner för marknaden vid sitt egna stånd och kände sig helt vimmelkantig. Han ropade till henne: Du har förgiftat mig! Samtidigt som hela den mörka stjärnhimlen snurrade runt i hans huvud och därefter så föll han baklänges ner mot marken.

Adrian upplevde hur han föll och föll baklänges ner mot något som kändes som en virvel men när han väl låg raklång så var det alldeles mjukt inunder hans kropp. Han öppnade då försiktigt ögonen och blev mycket förvånad när han fick se ett tak istället för en stjärnhimmel ovanför sig. Han var inte yr längre och satte sig därför upp och blev då lika förvånad igen över det han nu fick se. Det såg ut som att han satt på en jättestor rumpa där han kunde se ett täcke vid sidan av rumpan. Helt mystiskt tänkte Adrian och ställde sig upp. Han gick därefter en liten bit efter rumpan vilket var mycket svårt utan att ramla. För varenda ett steg han tog sögs ner i rumpan som i en djup madrass vilket gjorde honom andfådd efter bara några meters väg på rumpan.

Efter en liten stund så kunde Adrian se i adventsstjärnans sken vems rumpa han var på, det var Lisas rumpa. Han hoppade då upp och ner och ropade så högt han kunde: Lisa! Men hans röst var så liten så att hon inte hörde honom. Han försökte då igen några gånger med att hoppa upp och ner och ropa hennes namn tills ett litet hårstrå ställde sig tvärt upp på hennes rumpa vilket fick honom ur balans. Det hade antagligen kittlats på Lisas rumpa när han hoppat upp och ner så hon rörde sig därför lite vilket upplevdes som en jordbävning för Adrian där han rullade nedför som på en brant slänt mot hennes mittersta av rumpan.

Något ifrån hennes skåra så tog det stopp. Adrian blickade då ned för något som ut som en avgrund i några sekunder innan han var tvungen att dra bort ansiktet eftersom det brände i lungorna och ögonen från avgrunden. Totalt kolsvart och som den sista tiden i ens liv såg det ut som där nere tänkte Adrian. Det måste bero på att jag är så liten tänkte han därefter.

Det Adrian däremot inte visste var att Lisa var känd som Fis Lisa eller Prutten bland flickorna. Detta namn hade hon fått från omklädningsrummet där hon ibland la av en fis helt ogenerat. Och om någon av flickorna protesterade så brukade hon säga att det hade kittlats i rumpan och att det nu inte kittlades längre efter att hon hade fisit. Så kunde hon göra eftersom hon visste att alla tjejerna tyckte att hon hade en snygg rumpa och att alla killarna brukade titta på hennes rumpa när hon ibland sträckte sig framåt på en gata eller på skolan för att hämta upp något som hon tappat. Så på sätt och vis så älskade hon sitt namn prutten eftersom hon tänkte att många små hade försvunnit i hennes rumpa när dem hade kittlats och därefter inte kunde ta sig ut från hennes rumpa. Som en djup och mjuk begravningsplats där allt smått förvandlades till gelébjörnar.


.........................



Den Pålitlige Läkaren

Klockan var kvart över åtta på morgonen när väntrummet redan var fullt med hostande och snörvlande personer. Några läste Hänt i Veckan och andra såg bara bekymrade ut. Ett rum där ingen förutom Mia tycktes vara frisk och där till och med rummet i sig självt tycktes le ett kargt och uttryckslöst leende med sin i särklass vitmålade panoramavägg.

Mia viskade i sina händer som hon hade kupat om varandra: Men läkaren kanske vet vad felet är? Kanske läkaren vet!

Därefter så höll hon sina kupade händer intill örat och lyssnade noga till något ohörbart och svarade: Jo, men dem kanske har andra fall än ditt, eller hm vårt fall.

En äldre dam tittade storögt på Mia och Mia log tillbaka till damen som bara ruskade på huvudet och fortsatte att läsa sin Hemmets Journal.

Mia var femton år gammal och hade blivit ihop med Eric viket var hennes första kärlek i livet. Det var när dem precis lärt känna varandra som detta konstiga skedde som hon nu sökte läkare för. Eric hade köpt en liten flaska på en Marknad och plötsligt så hade han krympt förfärligt mycket och var nu inte längre än två centimeter lång. Hon hade först inte vetat vad dem skulle göra men eftersom det var måndag idag så passade hon på att gå till läkaren med Eric. Mia hade en stor respekt för läkarvetenskapen och tänkte därför att dem kanske kunde hjälpa Eric på sjukhuset. Men på grund av denna mystiska sjukdoms natur så hade Mia gått under sitt egna namn eftersom hon inte visste hur hon skulle formulera sjukdomen för sjuksystern i telefonen.

Hennes namn ropades upp och den äldre damen bredvid Mia skakade åter på huvudet samtidigt som Mia gick in till allmänläkaren för undersökning.

Allmänläkaren hette Nydén och var en ung kvinnlig allmänläkare anställd av landstinget. Hon hette Johanna Nydén och var 26 år gammal och precis klar med praktiken för läkarhögskolan i Stockholm. Inga barn och ingen man men med ett arbete som varade från klockan sex på morgonen tills jourpasset var över klockan tjugoett på kvällen.

Mia satte sig på en stol som anvisades henne och såg skyldig ut när läkaren öppnade sin pärm och sa: urinvägsinfektion?

Mia harklade sig: Egentligen inte.

Läkaren Johanna var trotts sin korta erfarenhet van vid att flickor inte kunde tala om sådana ämnen och sa: Så du har inte urinvägsinfektion?

Mia öppnade då händerna och ställde ner Eric på bordet: Min pojkvän har krympt! Kan du göra något så att han blir stor igen?

Johanna satt en stund storögt och tittade på Eric. Hon som trodde att hon nästan läst allt om olika svårartade sjukdomar på läkarhögskolan, men detta tog priset. Johanna harklade sig därefter och frågade: Mår han dåligt?

Mia svarade: Nej.

Johanna lutade sig då ner till Eric och frågade: Mår du dåligt?

Eric svarade med pipig röst: Nej, nu mår jag bra. Jag mådde bara lite dåligt när jag drack ur flaskan med dryck. Men nu mår jag bra.

Johanna tittade på Mia som svarade: Eric hade köpt den här på en marknad och när han druckit av den så blev han liten.

Läkaren tittade på halssmycket och därefter på Eric som hon tyckte var en vacker liten pojke, och då liten på ett ytterst konkret och onaturligt sätt. Hon bläddrade därefter i en bok och sa: Jo, det kan finnas en lösning.

Mia sken upp som en sol: Vet du hur Eric kan bli stor igen?

Johanna lät allvarlig: Eric behövs läggas in för observation. Du kan lämna honom här och vi skall göra vårt bästa för att han skall få ett normalt liv igen.

Mia såg bekymrad ut: Kan man besöka honom då?

Läkare Johanna Nydén sträckte på ögonbrynen och sa: Hm, han måste ju bli inlagde först och därefter kan man besöka honom.

Mia såg nu än mer bekymrad ut: Kommer han att överleva?

Läkaren såg allvarsamt på Mia och suckade: Sådant kan man aldrig svara på men oftast så brukar dem flesta överleva. Men du frågar här om ett fall som man inte möter på så ofta som allmänläkare! Så den frågan blir ju på sätt och vis omöjlig att svara på.

Mia fortsatte att oroa sig: Men hur skall hans föräldrar få veta vad som har skett?

Johanna log: Det är inget stort problem. Se så nu Mia, gå till skolan utan att oroa dig för Eric. För Eric kan ju faktiskt inte vara på en bättre plats för om något skulle ske honom.

Mia sa farväl och kikade därefter lite lätt på Eric innan hon gick ut genom dörren. Dörren gick igen och Eric tittade åter på läkaren Johanna som var stor som ett berg där hon satt framför honom på en stol. Johanna tog då fram en liten ask och fyllde den med bomull och sa: Jag tror att det är bäst att du färdas i den här! Eric for därefter iväg på en skumpig resa i sin lilla ask där han hörde tysta röster som idogt tjattrade med varandra. Men efter någon timma så blev det tyst och asken sattes försiktigt ner på något hårt och någon tycktes öppna ett skåp.

Därefter så var det fullkomligt tyst i några minuter och så öppnades asken och Eric gick försiktigt ut. Han stod på ytterdelen av ett handfat i ett omklädningsrum och det han såg hade han inte alls tänkte sig att få se.

Framför honom stod läkare Johanna Nydén fullkomligt naken. Hon såg mycket vacker ut tyckte Eric men han var mycket förvånad över att han var i det här rummet med en naken läkare i rummet istället för i en sal med sängar i rummet där det fanns flertalet påklädda läkare.

Läkare Johanna Nydén däremot ursäktade sig när hon såg Eric: Oj, jag tänkte inte att du skulle komma ut så fort ur asken för jag håller precis på att byta om innan vi skall åka hem till mig. Den första lediga dagen på över ett år utbrast Johanna därefter lyckligt.

Eric var harmsen: Men skulle inte jag läggas in?

Läkare Johanna Nydén böjde sig då framåt framför Eric och visade: Jo, det finns två platser lediga, här och här!

Eric hostade och sa: Men dem kommer att undra över var jag är någonstans.

Johanna Nydén ställde sig som vanligt och tycktes fundera: Jo, det har du rätt i. Flickvän saknar sin två centimeters långa pojkvän efter läkarbesök och därefter en stor rubrik i läkartidningen: En läkarsensation funnen mellan Allmänläkare Johanna Nydéns ben.

Efter att hon skrattat en stund över skojet om läkartidningen så böjde hon sig ner till Eric och sa: Jag tror inte det!
.....


Var dem bra? Det kan väl inte vara så farligt att läsa sådant för en 13 årig flicka?

Min bedömning är sådan.

Kram från
Patrik

Sara Pedersen

29 december 2013 21:55

De var annorlunda. Jag personligen tror dock inte att det är något som en trettonåring skulle läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 17:22


Importerar min blogg till nouw så vi ses där! "Kod för att importera min blogg TILL Nouw: 1255421501"     Besök min nya blogg på; http://nouw.com/saralinnea   ...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 16:36


Jag har nu en stark favorit i Vitamin Well-serien och det är Sharp med smak av melon och som med alla andra sorter så är den sötat med stevia. Den här är verkligen supergod och inte lika ¨stark¨ av stevian som de andra är.    Om kaffe inte faller i...

Av Sara Pedersen - 15 mars 2015 15:31


Den här ansiktsmasken luktar utan tvekan tvättmedel men den gör sitt jobb och av denna så fick jag ingen reaktion vilket är väldigt konstigt med tanke på hur starkt den luktade.   Men mitt ansikte är rent iallafall så jag är relativt nöjd! Hade den l...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 20:50


Melodifestivalfinal, vin, glass och sjukt trevligt sällskap bjuds det på ikväll. Med magen full av tacos så sitter vi här i soffan allihopa och har det bara mysigt! ...

Av Sara Pedersen - 14 mars 2015 18:23


Fastän jag ser sjukt bitchig ut på bilden så tycker jag att jag har prickat in vårlocken! Trenchcoat, en färgglad sjal, solbrillor och en touch av rosa på både läppar och naglar, Lovely! Toppar det med rosa och svarta springskor,  haha.    ...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards