Alla inlägg under januari 2012

Av Sara Pedersen - 27 januari 2012 14:54

ska strax ta något gott att äta, har varit hemma ett tag nu   det blev inte att gå mitt ärende efterskolan utan jag hälsade på min mormor och morfar istället. jag hade tur då också för då var mamma där, hon hadeåkt för att hälsa på efterjobbet och då fick jag skjuts hem   det blev en bra start på helgen    

Av Sara Pedersen - 27 januari 2012 11:35

fick reda när man kom till skolan att engelskan är inställd idag och eftersom jag redan gjort matteprovet så innebär det att jag slutar efter idrotten!!! det är ju nästan två timmar tidigare!!!   det är så himla NICE. det förgyllde min dag kan man ju säga, och då så hinner jag fixa lite grejer innan man ska hem också, då ska jag göra något som jag borde ha gjort för ett tag sedan men vad det är tänker jag inte skriva    that's private   så nu väntar man bara på att gehörs och musikläran ska börja så att den kan ta slut någon gång så man kan gå till idrotten, skriva prov och sen sluta för dagen och varva ner inför helgen   

ikväll blir det för övrigt milkshake    ¨mums¨   


 

Av Sara Pedersen - 27 januari 2012 08:22

har som sagt sovmorgon och börjar inte fören 10.10 och det är såååååå himla underbart   fördriver tiden med at sitta vd datorn, äta frukost och samtidigt se en repris av Ghost whisperer på tv11. skulle egentligen behöva plugga men jag kände inte alls för det när jag vaknade imorse.

vet ni vad som är det konsiga när man har sovmorgon? jo, att även om man ställt fram väckarklockan över en timme så vaknar amn vid den vanliga tiden iaf och av någon anledning så fryser jag alltid å så då är det nästan omöjligt att somna om... menmen. man får väl helt enkelt gå upp då då    tror att den här dagen kommer att gå ganska fort faktiskt och man får hoppas att idrottsprovet är enkelt för jag har bara läst sidorna en gång   

nu är det iallafall fredag och helgen närmar sig  

så det blir med andraord fredagsmys ikväll, inte för attdetär så mycket speciellt men att äta framför tv:n till en bra film är det bästa som finns när man är helt slut efter en skolvecka  


           

Av Sara Pedersen - 26 januari 2012 17:14

Är lite less på allt detta pluggande nu!!!!   har ju som sagt idrottsprov imorgon och på tisdag prov i samhällskunskap. och så får vi ju inte glömma engelskaprovet nästa fredag...... påtal om prov så fick man tillbaka spanskaprovet idag och jag blev förvånad över resultatet, jag fick ett B   så jag blev riktigt glad och så fick vi sluta efter att vi sett resultaten så min spanskalektion blev typ 5 minuter lång ( det gillas väldigt mycket )

   jag köpte plektrum igår och jag blev väldigt nöjd faktiskt   dock blev det inga simpsonsplektrum men de ska jag skaffa någon gång så fort jag bara hittar några   plektrum är en sådana där saker som man egentligen inte behöver utan de är något som man bara vill ha och när man får den där känslan att man vill ha något växer den snabbt till den hära  ¨måste ha¨känslan och då måste man köpa annars blir man galen, även om man då inte behöver grejerna man köper   så nu har jag 22 plektrum      


 

detta är mina sötnosar     och det kommer säkert att öka i antal eftersom att jagtycker att plektrum är så himla kul   har faktiskt fått nys om några som jag fastnat för, ett Freddy Krueger ( alltså den störda figuren som mördar folk genom ens drömmar i Nightmare on Elmstreet-filmerna och om ni inte vet vem det är så kan ni googla honom så får ni upp bilder på hur ¨vacker ¨han är ) ett Betty Boop, ett med Hello kitty motiv och några med noter och Gklavar på   men jag vet inte vilket ( eller vilka jag ska köpa )

Ni kan väl hjälpa mig? Vilket tycker ni?

Fast jag fastnade väldigt mycket för de med noter på... vi får se hur det blir... det finns ju så sjukt många motiv!!! hittade så sjukt många snygga så vi får se om jag blir ruinerad av att köpa plektrum om ett tag     men förhoppningsvis inte   enligt mig kan man inte ha för många, visst spelar man inte men jag vill ha fler bara för att ha fler   fast nu blev min plektrumdosa för liten så jag tror nog att jag ska leta på en glasburk eller något att lägga de i              

Av Sara Pedersen - 26 januari 2012 14:14

sitter och väntar på att min sånglektion ska börja    vi fick sluta tidigare så jagfår vänta till klockan blir 20 i 3 så jag kan ha min lektion och sen gå på spanskan   sen ska jag g¨hem och plugga lite inför del två av idrottsprovat som blir imorgon    fast först så kommer jag säkert att sitta typ en och en halv timme vid datorn först   jag är ju trots allt en liten facebooknörd   


Av Sara Pedersen - 26 januari 2012 07:29

det är en halvtimme innan man ska gå till skolan och jag har inte strumpor på mig, håret är blött och man är helt osminkad   det blev att duscha nu på morgoen istället för man blev astrött igår men när klockan ringer så ställer man altid samma freåga; varför gjorde jag inte det igår?... plus att man fryser så förbannat mycket på morgonen så då vill man ju vara kvar i den varma duschen också  

nä, nu ska jag göra mig klar för skolan     

Av Sara Pedersen - 25 januari 2012 20:31

  hejhej, har nyss ätit och ska snart stänga av datorn och sätta mig och kolla på glee ( som då jag tycker är en bra serie ) ska även försöka plugga lite men jag kände inte riktigt för det, tycker att jag gjort tillräckligt med skolarbete nu    ska även öva lite låtar men det gör jag nog imorgon för nu börjar tröttheten smyga sig på en. så efter glee blir det duschen och sen att sova tror jag   men som sagt så är det glee på tv och nu vall jag parkera mig i soffan för att se klart det  


     

Av Sara Pedersen - 25 januari 2012 07:30

hej, har inte riktigt haft tiden eller lusten för att blogga på ett tag men nu ska det bli ändring på det   har haft ett par jobbiga dagar men nu så tror jag att jag har tagit mig ur den svackan och är tillbaka på banan igen   igår gjorde jag mig lite stolt över mig själv när man gjorde spanska prov ( det kändes bra fasten jag inte pluggat så himla mycket ) det blev inget enormt glosförhör som jag trott och den så gjorde jag matteprovet på statestik och jag måste då säga att det var otroligt enkelt! och jag SUGER på matte!!! så jag är faktiskt jättenöjd  

som sagt har jag nog tagitr mig ur min deppperiod och slutat tycka synd om mig själv och andra för att lavet går vidare, det stannar inte upp bara för att något skulle gå fel i ens liv  

såg på en film igår förresten som jag tycker är värd att se så den rekomenderar jag  

den heter Limitless och jag tyckte att den var bra faktiskt, den handlar om en författare som blir erbjuden ett piller som gör att man får 4-siffrigt iq ( skuller jag behöva ibland ) och hans liv blir så mycker bättre, men såklart så är det fler som vill ha tag på den här medicinen och de gör allt för att få tag på den..... spännande va?


 


  det är en film jag stark rekomenderar till alla som gillar spä'nnande filmer som tar lite oväntade vändningar   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards