Alla inlägg under januari 2012

Av Sara Pedersen - 18 januari 2012 10:35

jahapp, sitter på engelskan nu då och ingen har riktigt en aning om vad vi ska göra och hur vi ska göra det, man vill ju bara ropa HJÄLP MIG!!!!    det är ju inte så bra om ni frågar mig    men ingen är särskilt engagerad vad gäller engenlskan i alla fall   

imorgon ska det bli ett Öppet Hus till!!!! det är ju helt sjukt. för det första så brukar man ju bara ha ett, för det andra fick vi veta det exakt en vecka innan att vi ska spela då och för det tredje så vet ingen vilka det är som kommer. ÄR DET BARA JAG SOM TYCKER ATT DET ÄR KATASTROFALT?!      

Av Sara Pedersen - 18 januari 2012 07:16

ursh och fy och blä vad trött jag är!!!! fast det måste jag ha varit igår också   läste igenom inläggen som jag gjorde igår och jag har då aldrig i hela mitt liv stavat så dåligt   det blir en liten pik åt mig själv.

  tror att jag börjar blin sjuk för överigt men man får ta och rycka upp sig och gå till skolan ändå. vi gjorde beeptestet igår och fick mitt bästa resultat någonsin  det var väl inte sådar jättebra egentligen men det var högre  än mina tidigare resultat så jag är faktiskt rätt så nöjd.

   ska på kör idag efterskolan så när musik och gehörsläran idag blir det att sätte sig på bussen och fara iväg. har man tid så kanske man kan gå till musikaffären så jag kan köra några plektrum   har redan ett x antal stycken men man kan aldrig ha för många plektrum  

   sen blir det två timmars rep med en av de bästa körerna som finns   det blir som våran extremt duktiga körledare blukar säga; nu ¨kör¨ vi       

     

Av Sara Pedersen - 17 januari 2012 21:27

jag som många tonårstjejer vat inte riktigt vem jag är så jag tänker börja prova på lite olika stilar tror jag men vi kan nog stryka fjortisstuket på en gång för jag vet att jag inte är någon fjortis men jag tänkte prova på lite av allt det andra   med andra ord; jag ska visa min inre estetare   tänkte börja imorgon, så vi får se om om det kommer upp några bilder, det är ju fortfarande mörkt på morgorna än     så det blir inga bra bilder än   

Av Sara Pedersen - 17 januari 2012 21:15

japp, ni läste rätt, En blå jaguar   

   fin va?   köppte ringen idag när jag och Sandra var och shoppade och jag blev lite kär i den kände jag, det var en sådant där ¨måste ha¨moment   köppte även en t-shirt med pommes frites och ketchup-tryck som var helt grym   det var kul att komma ut ur hudet faktiskt. dock blir det ingen träning idag för att jag lämnade mina skor och träningskläder i skåpet i skolan   får träna lite extra imorgon bara   imorgon ska jag på körträning   hoppas att vi får repa in några bra låtar             

Av Sara Pedersen - 17 januari 2012 07:00

AJ SOM %¤#!!!............... någon som har ett plåster? jag och rakhyveln kom inte riktigt överrens imorse så jag har skurit mig strax under knät... inte mysigt alls   

   I alla fall, tisdagar är faktiskt värre än måndagar för är det måndag så vet man ju, ¨ja, nu är helgen slut så det är bara att gå upp¨ men på tisdagar så är det mer såhär; Ånej, det är tisdag, i början på veckan och en evighet till helgen..... men det är ju sant för onsdag är mitt i veckan, torsag det är spurten emot helgen och fredagen är ju uppenbar men tisdagar är en sådan där dag som bara finns...

   Plus att vi inte har några roliga lektioner alls idag   först blir det svenska, sen idrott ( då ska vi springa ett ¨Beeptest¨ och för de som inte vetvad detär så är det ett test då du springer fram och tillbaka över gympasalen tills du nästan dör ) sen blir det lunch, sen ska jag på spanska medan många andra har hål innan det blir matte och så avslutas dagen med 1 1/2 timmes sammhällskunskap!!    inte det roligaste men det går ju inte att göra något åt. vi får i alla fall ta med något att äta på den lektionen   

   idag slutar vi tidigt ( halv 4 ) och då ska jag och Sandra åka och shoppa efter skolan   det kommer bli så grymt kul   behöver komma ut lite tycker jag    

skriver mer snart    


Av Sara Pedersen - 16 januari 2012 15:35

jag har änligen kommit på en idé till debattartikeln!!!   

tycker att jag kom på ett asgrymt ämne faktisk med många källor och information.

jag kan ju börja med min huvudfråga; vet du hur mycket E-ämnen, smaktillsattser och andra kemikalier i färdigrätter och frukostpålägg?  skulle du läsa på förpackningarna skulle du bli livrädd och aldrig våga äta det igen. så blev det en gång för mig när jag läste var leverpastej innehöll... vi kan väl bara säga att jag inte åt leverpastej på ett halvår..   tror faktisk att det kan bli bra, fast det blir väl något ¨språkfel¨ nu också som kommer sabba för mig.. ärsh, blir det så så blir det så. kul att man fått en idé i alla fall   

Av Sara Pedersen - 16 januari 2012 15:03

där sjönk statestiken drastiskt...   trots att jag är ny på det här kan jag ju säga att det inte är kul... så vi bloggar lite till. Nu sitter man på historian fast man egenligen inte behöver. hade så pass tråkigt under jullovet och eftersom jag kan vara lite nördig av mig om jag vill ( säg inte det till någon   ) så jag spenderade 4 timmar vid datorn och skrev klart historieuppsattsen som ska vara klar om en vecka..   menmen, vad gör man när man. så nu sitter man här, bloggar, kollar fb och socialliserar med sina vänner   

   Den ena här inne får ett utbrott på VIDERstedhbloggen på youtube och det kan jag ju säga att det är helt okej för min del. man ska inte vara fördomsfull eller så men jag HATAR den människan, dock så menar ju hon inte allvar med hennes inlägg.. en annan som har en kass blogg är aspbergerNAtti som är helt seriös med sina inlägg och skyller att hon är så oförskämd och taskig på sin sjukdom. det är så fel, den människan kan man kalla ett hatobjekt. jag har aldrig stött på en mer blåst brud i hela mitt liv.   

   jag fattar att man vill blogga och sådär och uttrycka sina känslor men vissa saker håller man helt enkelt för sig själv. nu kommer säkert folk tycka att jag är lite korkad som skriver det här men som alla andra som har bloggar så säger jag bara aom jag tycker.

Men nu släpper vi det   

vi målade piñatas idag på spanskan som jag skrev i morse och jag kommer lägga upp en bild på senare på min lilla godisfyllda skapelse   dock så kommer min bror förmoderligen få godiset eftersom jag inte äter godis längre.....

igår efter konserten fick jag också godis... men det fick min kompis Sandra och hon uppskattade det klart mer än jag. ska kanske för övrigt åka med henne imorgon på en shoppingrunda   I lööööööööve shopping   

skriver mer i nästa inlägg ( uppenbarligen )

see ya    

Av Sara Pedersen - 16 januari 2012 07:23

Jahapp, måndag igen då.. kan ju inte säga att an är överlycklig precis   det regnar och man ska till skolan.. och det blir ju inte så bra när mina skor gick sönder igår..    så nu får man ta ett par kängor som är alldeles för stora och så ska man ut i ruggvädret. burrrr.

   nu sitter man och äter frukost framför datorn och kollar på The voice på tv:n.

   för övrigt så är det typ iskallt i hela huset och man är astrött just nu    men förhoppningsvis släpper det innan skolan börjar. vi ska måla piñatas på spanskalektionen idag och då vill man ju inte lägga sig på bänken och småslumra om man säger så   det blir säkert lite mera repition inför ¨La prueba grande¨på torsdag först men jag ser nog mer fram målningen faktiskt. sen blir det musiklektioner fram till lunch, vilket är grymt   sen blir det engelska och matte, vilket är mindre grymt.... och sen blir det historia i en timme och 20 minuter. för er som inte vet så är vårat schema lite taskigt  om man säger så. slutar tio över 4 tre gånger i veckan ( en av de dagarna är fredag ) sen runt halv fyra de andra två... men vi läser av nästan alla teoreticka ämnen första året, det enda ämnet som vi har kvar i 3:an är bara svenska och så härligt mycket musik förstås  

   Nu har man ätit upp frukosten så nu blir det att chilla lite medan man väntar på att klockan ska bli åtta... det är som i låten; Here I go again...   

ses senare

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards