Alla inlägg under januari 2012

Av Sara Pedersen - 15 januari 2012 09:38

Wow, blev jätteglad när jag såg hur många som läst bloggen igår och jag hoppas att ni alla tänker fortätta läsa den     igår blev det inte mycket gjort men det är ju det som är meningen med helger, eller hur?   höjdpunken igår det var när det blev pizza till kvällen ( andra dagen i rad ) och efter att ha tittat på standup-komiker i ca en och en halv timme på tv4komedi och sen se folk få stryk i Gladiatorerna   

   nu sitter man och äter frukost efter ett ( väldigt ) kort träningspass med sittups och kollar på tv, det finns inte så mycket att titta på men man ska inte vara kräsen. efter det här ska jag in i en dusch och sätta på mig lite kläder innan vi ska åka till min farbror och fina kusiner för lite fika innan jag ska iväg och delta i årets första konsert med den bästa kören ever  

  sen när man kommer hem blir det att ( försöka ) skriva en debattartikel som man inte kommer någonvart med.... jag håller på att bli galen om jag inte får några ideér snart..   fast det spelar ju nästan ingen roll vad man skriver, det nya betygsystemet SUGER!!!  det spelar ingen roll hur bra man skriver och lyckas man skriva något bra som man är nöjd över så är det ändå något fel på dem... som när vi skulle skriva en krönika och när de betygsattes trodde jag att jag skulle bli vansinnig!!! hade slitit som bara den med krönikan ( och tro nu inte att jag inte var nöjd med betyget men jag siktar verkligen på högt när det gäller svenskan ) jag fick i allafall ett B på den och läraren sa att den var innehållmässigt och argumenterat på A-nivå men jag fick ett B för att det var lite språkligt skrivet.. men hallå!!! man skriver ju som man pratar, ska man behöva ändra sitt sätt att prata för arr få bra betyg eller?!     och jag pratar rent om man säger så, har inga ihopdragna ord eller använder klassikern ¨hon bah¨ men det är nästan inga som använder det uttrycket längre. men jag blev lite upprörd när läraren hävdar att man måste ändra sitt sett att prata  prata för att få bra betyg....det ska inte vara så tycker jag.... men i alla fall, man ska inte hänga upp sig på det   får prata med läraren på tisdag istället och frfåga vad det var dom var ¨språkligt skrivet¨

 Duschen var det  

 see ya     

Av Sara Pedersen - 14 januari 2012 10:31

Tja, jag hade tänkt testa på att blogga för jag tycker att det verkar så sjukt kul   har flera vänner som bloggar så man måste ju prova på.

Tänke att jag kunde börja med att berätta lite om min själv  

Jag är en tjej född 95 och älskar att umgås med mina vänner, jag sköter skolan ( så mycket jag vill och orkar ) och försöker i alla fall umgås med vänner och vara så social jag kan men det vore en lögn om jag säger att jag inte uppskattar att ha en dag hemma då man bara ser på film eller någon bra serie   på min fritid gör jag lite allt möjligt, jag tränar ( fast jag tycker att det är astråkigt ) jag bloggar nu xD och jag älskar musik!!! det är nog det bästa som finns!!! själv sjunger jag mycket och spelar gitarr, jag försöker lära mig att spela piano ( och det går väl sådär ) och så kan jag spela lite bas    

jag tänkte väl skriva lite allt möjligt på den här bloggen, lite om mitt liv, musik och annat som rör mig, så vi får väl se vad som kommer upp här näst     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards