Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 26 februari 2012 12:09

Nu ska jag skriva ett sådant här inlägg igen då jag ska dra upp lite moraliska saker. Det började när vi såg filmen Easy A i skolan och vi fick diskutionsfrågor efteråt. och för er som inte sett Easy A så handlar den om en tjej som inte vill hänga med sin bästis och hennes kille bort över helgen så hon hittar på att hon ska träffa en collegekille ( hela helgen ) och sen så blir hon tvungen att  ljuga för sin bästa vän att hon förlorade oskulden till den där killen då då ochsåklart som i de flesta filmer som handlar om sådant så sprider sig det över skolan som en löpeld.

och istället för att berätta vad som egentligen hade hänt den helgen ( alltså ingenting ) så bygger hon upp ett ryckte då hon framstår som den mest lättfotade slampan på skolan då hon hjälper skolans nördiga killar att få bättre ryckte genom att säga att hon legat med dem ( de betalar för att hon ska säga det ) och då drar filmen upp ämnet kläder som jag ska fokusera lite på nu då. Hon syr om alla sina kläder så att de blir väldigt slampiga som den här:

så då fick vi diskutera det här ämnet om utmanande kläder  och vi kom fram till att det inte riktigt finns några kläder för killar som anses vara riktigt utmanande.

Tjejer har underkläder i olika material och dekorationer, magtröjor, korta kjolar, lågt skurna byxor, korsettröjor, korta shorts, små toppar, djupa urringningar osv osv.

Men vad har killar egentligen? våran lärare föreslog uppknäppta skjortor på killar men om man tänker efter så går ju killar med bar överkropp större delen av somrarna om det är varmt ju, och då tänker man ju inte att det skulle kunna vara utmanande.

Vi tjejer har en hel sektion med kläder som anses vara utmanande men vad finns det för killar? det är värt att tänka på egentligen. Det visar också hur samhället vill måla upp kvinnan ibland också. 

Ska inte skriva så mycket om det här för om jag fortsätter nu kommer det bli ett väldigt långt inlägg.... ville bara att ni skulle få något att tänka på.


Av Sara Pedersen - 26 februari 2012 10:42

Nu har man spenderat pengar igen ( tack och lov finns det presentkort  )de flesta vet att jag verkligen tycker om att shoppa och med tanke på det tyckte jag att jag var lite småduktig igår för jag handlade faktiskt inte såvärst mycker och det som jag köpte var faktiskt saker som jag behövde ( eller nästan allt i allafall )      

Köpte två par byxor, ett par orange/beige eller hur man nu ska förklara färgen.. har iallafall ett par shorts och min bikini är i samma färg och så käpte jag ett par svarta byxor, och de behövde jag faktiskt för att mina gamla svarta ( som inte är så svarta längre för att de tvättats så många gånger ) har spruckit. Så nu kan jag slänga de gamla, fast det kommer att ta emot att göra det eftersom det är mina favoritbyxor..  Köpte en svart tröja på newyorker med ett stort, rosa  pussmärke och jag tyckte att den var så söt   och den var långärmad också och jag har nästan bara linnen så vi kan ju säga att jag behövde den   men sen så köppte jag ju en massa onödiga saker också... men  å andra sidan så ville jag ju ha dem istället. Köpte en nyckelring med tre dödskallar på, tre nagellack ( svart, vitt och silver ) och sen köpte jag halsband.... ett med en röd elgitarr, ett med en stjärna, ett svart med en svart rosett, ett med ett eifeltorn ( jag har aldrig riktigt fastnat för Paris men Eifeltornet är väldigt vackert och halsbandet var lite häftigt tyckte jag ) och så köpte jag ett till halsband med en gitarr och så köpte jag till två extra berlocker som även de var gitarrer. Om ni inte snappade upp det så gillar jag gitarrer   


Ska göra en garderobsrensning idag vilket då kommer ta lite tid eftersom jag har så grymt mycket kläder och jag har massor med kläder som man inte klarat av att slänga utifall man skulle komma i dem igen men nu tänker jag börja köra på en ny grej då jag köper kläder som sitter bra och är snygga istället för att sträva efter att komma i mina kläder som jag hade när jag var yngre.

För jag är inte storsom jag tycker.  jag kommer i storlek 36 och 38 och att försöka komma i mina gamla kläder är ju rent utav löjligt om man tänker efter ju. jag har redan gått ner ganska mycket sen jag började träna och ligger nu några kilo under 60 och det tycker jag är bra gjort.

här kommer lite bilder på det jag köpte igår  

Och nu lite bilder när man faktiskt har kläderna på sig   det är svårare att ta sådana kort än man tror, särskilt om man inte har någon bra spegel. men de här bilderna blev väl relativt bla i allafall.

  Här ser ni då mina nya byxor, de orange/beige och de svarta så nu kan jag slänga mina gamla som är trasiga.  De ljusa blir fina till sommaren   

Eftersom jag ska spendera större delen av dagen i min garderob idag så kommer jag nog skriva några inlägg och tidsinställa dem så de poppar upp lite under dagen. det är lite konstigt att man bloggar mindre när man är ledig... kanske är för att det inte är lika mycket som händer då     


Av Sara Pedersen - 25 februari 2012 09:11

Buenos días amigos, Los planes para hoy es para divertirse  


Och där räcker det med spanska för idag, måste ju hålla igång den lite under lovet så man inte tappar den.

Tror ni inte att jag somnade på soffan igår, det har jag inte gjort på flera veckor. Vi såg på en film som heter Crazy, Stupid Love och handlade då om en man vars fru varit otrogen mot honom och nu vill hon ta ut en skiljsmässa. han blir då ett vrak och sitter på samma bar flera kvällar irad, dricker tjejdrinkar och bara pratar om sin frus otrohet. då finns det då en kille på samma bar som tycker att han är väldigt patetisk och bestämmer sig för att hjälpa honom att hitta sin manlighet igen. vilket då innebär att han ska lära honom att ta det han vill ha när han vill ha det och så syftar han ju på kvinnor... så han ska helt enkelt lära sig att ragga upp så nånga kvinnor han kan......


Och där tappade filmen mitt intresse så jag la mig ner i soffan istället, den var väl runt nio då kanske och helt plötsligt så baknar man till avatt pappa ruskar lite på ens axel och säger att han går och lägger sig nu, klocken var då kvart över ett....... då hade jag sovit ett tag   

idag iallafall kommer det att bli att åka lite. vi ska skjutsa ut brorsan till min kusin för att de ska lana idag ( jag har aldrig förstått mig på vad som är så himla roligt med att lana ) och då ska jag, mamma och pappa åka och shoppa i borlänge istället   har ju några presentkort att handla upp innan de går ut, så vi får se om man får ett sådant där ¨måste ha moment¨   jag brukar få sådana rätt så ofta   

vi blir väl borta till fyra kanske för halv fem ska vi åka tillbaka till min kusin och fika lite eftresom han fyllde år i tisdags. det blir nog väldigt kul  .

hoppas ni får en bra dag.

skriver nog lite mer ikväll   

Av Sara Pedersen - 24 februari 2012 17:58

Vi dansade Zumba idag på idrotten   zumba är en blandning av salsa och andra latinska danser och det var jättekul. Det finns faktiskt en risk att jag kommer att få träningsvärk tills imorgon   men det gör inget för det var helt klart värt lite träningsvärk. Hoppas att vi snart gör det igen för jag tycker om att dansa ( fast jag egentligen inte kan men jag vill lära mig )  och det är mer träning i dans än man tror, och att efter att ha dansat i en timme var man lite öm i armarna eftersom man tar hjälp av dem för att lättare kunna vicka på höfterna   

skulle verkligen vilja lära mig att danska riktig salsa för det ser så sjukt kul ut!!! hur grymt vore det inte att kunna dansa det liksom   skulle vara grymt om vi skulle få kunna lära oss salsa, det kanske är något att lägga fram för våran danslärare?   

 

Min Elin har kommit hem nu och jag tänker kidnappa henne vad hon än säger, så det så  

En annan lite rolig sak idag var att vi fick pannkakor till alternativrätt till lunchen idag, och de var hjärtformade. de var väldigt fina och så fanns det persikor och sylt så det blev lite fredags efterrätt idag  

Det var gott  

Nu har man i allafall lov och vi får se vad man hittar på, har inget riktigt planerat. men man kommer ju alltid på något  

Hoppas att ni får en bra kväll allisammans  

vi hörs imorgon.

see ya       

     

     

Av Sara Pedersen - 24 februari 2012 11:00

Har fått reda på en av de värsta sakerna som kunnat hända inom televisionen kommer att hända...... de ska lägga ner en av de bästa serierna som någonsin spelats in...   efter ca 7 säsonger så lägger de ner House    jag som är en house fantast tycker att det är jättehemskt  

En rolig sak med house som ni kanske inte visste ( som inte jag visste fören jag såg en intervju på tv ) är att Hugh Laurie är från England. så han har brittsk accent i verkligheten men han fejkar amerikansk accent i tv-serien   det var ju lite av en chock då då när man hörde honom prata i intervjun och han hade brittisk acccent när man bara sett honom i amerikanska filmer och hört honom med amerikansk accent  

Det var ju lite onödig information men jag tycker att det är lite intressant   lite annan helt onödig information är att Hugh har seriöst världens finaste ögon    det kan ni se på bilden längst ner.

          

Av Sara Pedersen - 24 februari 2012 07:36

På Vakna med the voice sjunger de precis en kärlekshyllning till Björn Ranelid   ni kan ju inte vara seriösa!   skärp er!!!!! 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2012 07:12

Fick lite panik imorse när jag vaknar och inser att man har försovit sig ( ganska länge ).... men  det var inte så farligt med tanke på att jag går upp väldigt tidigt för att få mycket gjort på morgonen.. men det verkar som om jag behöver skruva upp volymen lite på klockan...

idag är det iallafall sista dagen innan lovet och det känns ju underbart   ingen mer klocka som ringer tidigt på morgonen på en hel vecka   så då gör det inget om man sover länge, för loven är ju delvis till för att man ska sova ( enligt mig iallafall ) så jag hoppas att den här dagen kommer gå fort.

fast alla på högstadiet fick lov igår men vi på gymnasiet får gå en dag till men det är ju ingen stor grej, det lite jobbiga med det är ju bara att när man loggade i på fb igår ( och imorse ) så skriver alla 96:or, 97:or och 98:or: Jaa, fan vad grymt med lov!!! äntligen looooooov!!!! Nu har man lov så nu packar man väskan och drar iväg, tjohooooo!!!!! 

Hur irriterande är inte detta på en skala mellan 1 - 10? 25 kanske? ja, vi fattar att ni har lov..... kul för er ( * morrrrrr * ) alla har nästan lov samtidigt så ni är inte ensamma liksom   

  

Av Sara Pedersen - 23 februari 2012 16:54

Ikväll blir det bara jag hemma eftersom de andra ska på brorsans öppet hus idag ( vi har haft 2 och då kom ingen av mina föräldrar ) vet dock inte vad jag ska göra riktigt... dra och köpa en semla eller något kanske och sitta och äta den framför tv:n? eller bara leta på något i skafferiet och bara slå sig ner i soffan.... har lite dålig fantasi känner jag  

Vi kan ju skriva det som alla pratr om nu: Victoria och Daniel har nu fått en dotter så sverige har fått en till prinsessa men om jag ska vara ärlig så är jag inte så intresserad..    

Har egentligen inget att skriva om, det harintehänt så mycket idag..

har ni något ämne som ni vill att jag ska skriva om eller vill ha min åsikt om? ( om nu det vore möjligt ) så får ni ju gärna skriva det  

   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards