Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Pedersen - 1 februari 2012 19:38

har ni någonsin ätit något som heter grönsakspannkaka? det har jag. dagens lunch bestod av fisk och alternativ grönsakspannkaka. och då tänker man; varför inte prova??

 jag skulle inte ha provat....jag brukar inte vara kräsen och har alltid ätit skolmaten men det här var totalt smaklöst. själva  pannkakan såg ut som fiskgratäng men det var alltså spenat och majs i pannkakan!!   hur kommer man ens på idén att ha majs och spenat i pannkakssmeten innan man gräddar den?!   det är ju inget jag rekomenderar, så nästa gång det blir grönsakspannkaka i skolan blir det sallad för min del.

Jag menar, vad är det här?!  

ni får ursäkta mina Ilands-problem men jag anser verkligen inte att det  här kan klassas som mat... det ser ut som fiskgratäng men det var alltså ungnspannkaka fylld med halvvarm majs och trådig spenat.... inte gott.......    


Av Sara Pedersen - 1 februari 2012 14:15

ja det blev en rörig rublig men nu tänker jag berätta om en sak som alla i min klass upplevde igår.... vi skulle ha prov i samhällskunskkap, då på regering och riksdag läraren sa ordagrant; NI behöver inte läsa på om kommun och landsting för det kommer inte vara med på provet. så då pluggade man ju såklart inte på om det... men när bi skulle göra provet igår så var de sista 4 frågorna om kommun och landsting!!!!!!! alltså, vadfan!!!!!   vi skulle ju inte ha med det!!!! många av mina klasskamraterskrev ; Du sa att vi inte skulle plugga på det här. medan jag inte skrev någonting. det värsta var ju att vi hade vikarie så vi kan inte prata med läraren fören nästa vecka eftersom hon inte är här på våran nästa samhällskunskapslektion heller.......

men alltså, är man lärare och ska ge eleverna prov; gör då för fan som du sagt ifrån början!!!! och lägg inte till saker som inte ska vara med!!!!!

 

Av Sara Pedersen - 1 februari 2012 12:33

  Vanligtvis har vi inga hål på hela veckan, i allafall inte jag som läser spanska, så när man har hål nu för att samhällskunskapen är inställd njuter man av varenda sekund   börjar inte fören fem i 2 så det är NIIIIICE    har även hål imorgon efter lunch när vi inte har någon idrott. har ingen idrott på fredag heller eftersom våran idrottslärare är på utbildning och inte lyckats hitta någon vikarie ( det säger han bara för att det inte var någon lärare som ville ha våran klass   ) alla säger att det är så jävla tråkigt med hål, men det är ju bara för att de har hål, de har ju en stund på dagen då de kan göra vad de vill i skolan och bara chilla men för oss som inte har några hål är det en gåva skänkt från ovan att en lektion blir inställd och man kan få slappna av och bara umgås  som nu när vi sitter vid datorena och spelar spel medans elias spelar lite gitarr  

så der spelar ingen roll vad folk säger, att ha hål äger   


   

Av Sara Pedersen - 1 februari 2012 08:30

Det blev en annorlunda spanskalektion igår då vi fick ögonbindel och fick slå sönder våra pinatas   det hördes många skratt när man slog ut i tomma luften när man missade pinatan   vi var tre stycken som skulle slå sönder våra pinatas ( och bara så ni vet så luktade alla pinatas jatteäckligt eftersom klistret var gjort av mjöl och vatten ) jag fick börja och jag tror faktiskt att spanskagruppen skrattade mest åt mig   men jag tycker att jag var duktig ändå för jag slog faktiskt ner den ( dock så träffade den min axel innan den slog i golvet )  sen så slog man den på golvet också så den sprack och ut kom godiset, det godiset fick mina klasskamrater eftersom jag försöker att inte äta godis   sen var det andra som skulle slå ner sina små skapelser och så som jag upplevde så verkade det vara lättare för dem att få ner dem   

såhär såg den då ut efteråt, den sprack rejält när jag slog till den  

idag ska jag på kör efter skolan och då fär man sjunga lite igen      


Ovido - Quiz & Flashcards