Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Pedersen - 19 maj 2012 15:07

Jag sov längre idag.. vi d tolv så kom pappa upp och väckte mig, då hade jag sovit klart   

så jag har inte gjort så mycket än idag. Bara duschat och ätit. Har börjat fixa mig inför grillningen ikväll.

Få se om det kommer upp bilder senare på hur jag ser ut   

Det har hänt något med stereon.. för jag får inte in några kanaler förutom p3 och p4.. och de är ju inte de roligaste kanaerna om man säger så men ibland så kommer det en bra låt. Har för övrigt fått höra lite av ALLA bidrag till Eurovision nästa helg och vissa låtar är riktgt, riktigt bra    och så klart var några riktigt, riktigt dåliga... så det är något som passar alla förmodligen.

Nu ska jag återgå till att göra mig i ordning.

Hoppas att ni kommer ha en rolig kväll    

Av Sara Pedersen - 18 maj 2012 15:41

Jag står fast vid att gräsklippning är något av det vidrigaste som finns.

Vi har inte så himla stor gård men när det kommer till att klippa gräset är den för stor...   

Så idag så har jag klippt gräs, målat och jobbat lite i trädgånden och efter att jag ätit var jag så trött att jag bara satte mig med gitarren och lekte lite med olika melodier   Jag kan ju säga att det var roligare att måla än att klippa gräs. Jag tycker om att måla och jag är relativt bra på det och om jag får måla på stora ytor är jag rätt snabb också fast jag lyckas alltid att söla ner mig. Vet inte hur jag lyckas, det bara blir så, så när jag var klar så hade jag blå målarfärg över handflatorna, på fingrarna, på naglarna, på handleden och jag hade till och med en färgfläck under ögat   och på det så hade jag även en massa körsbärs och äppelblommor i håret från rundan med gräsklipparen.. fint va?   

Nu tänker jag åtegå till min gitarr, den känner sig nog lite ensam utan mig, det är ju bara jag som spelar på den  

Här har ni lite bilder från baksidan av huset strax efter jag klippt klart och om ni säger att jag klippt dåligt så säger jag bara   


Av Sara Pedersen - 18 maj 2012 11:42

Usch, vilken sömntuta jag är   

sov på soffan från ugefär sju till strax innan tio igår kväll och det gick ungefär till såhär: Jag åt mat, vi såg på en film, när det filmen är slut så känner jag att man börjar bli lite sömnig så jag lägger mig ner med en filt. Eftersom att tv:n inte fåri n någon bild så slår pappa igång en till film... den somnade jag till och sov hela filmen. Sen ser de en till film som jag sover under den första halvtimmen eller något sådant... sen går jag och lägger mig och det dröjer inte länge fören jag sover igen. Vaknar till runt ett av träningsvärk eller sendrag eller vad det nu kan ha varit, ont gjorde det i allafall. Somnade sen om och sov till elva...

Då är man en riktig sömntuta   

USCH!!! fick precis lite sysslor utdelade.. jag måste klippa gräset... och det är något av det vidrigaste jag vet... jag är lite rädd för gräsklipparen ( var med om en läskig grej med gräsklipparen när jag var liten ) så jag tycker inte om att klippa gräset   

Men jag måste göra det ändå.. det är nog något av det mest onödiga man kan göra egentligen.. gräset växer ju bara upp igen och vem bryr sig om man har mycket gräs på gården? det är bara samhällets vridna linjer....

Men jag får betalt för det och jag behöver pengarna... jag är en riktig spender... när jag var i Västerås för precis en vecka sedan så hade jag över 1000 spänn.. jag har under 200 nu... det är inte bra...

Så nu får man arbeta ihop lite mer igen.

See ya later guys   


        

Av Sara Pedersen - 17 maj 2012 10:04

Nu är man ledig i fyra dagar och jag har inget att göra fören på lördag. Men det är samtidigt skönt att ha tid för sig själv men nu har man ju blivit van med att göra saker varenda helg.

Och nu undrar jag verkligen vad jag ska hitta på. Det är fortfarande är trökväder känner jag inte för at gå ut men vad ska jag hitta på inomhus då? eftersom vi byter tak så har vi ingen tv på ytterligare en och en halv vecka.. så det blir väl datorn antar jag, usch vad lat jag känner mig.. har inte ens gått ur sängen än. Bara liger här och lyssnar på musik och den är snart halv elva... jaja, men jag är ju ledig så jag kan få lata mig tycker jag   

Hoppas att ni njuter av den här röda dagen nu då.

See ya   

Av Sara Pedersen - 16 maj 2012 22:15

Jag försökte bada idag... det gick inte så bra   det var snäppet för kallt om man säger så. Men det hindrade oss inte ifrån att försöka.

Jag har inte berättat det men i måndags så bestämde jag och Sandra att vi skulle börja motionera. Ingen av oss vill träna ensam så det löste ju sig helt utmärkt. Så varenda tisdag hade vi då tänkt att vi ska ut och gå lite ( man går faktiskt ned lättast i vikt om man går istället för att träna på gym ) och om jag ändå ska börja med det här att jag ska ut och gå ska jag försöka att skärpa mig med maten också, ska dra ned på skräpmaten rejält och annat som jag hellst inte ska äta. Jag vill komma iform igen   Och det är kul att jag har någon att träna med, jag tycker ju att det är väldigt tråkigt att träna och drar då väldigt mycket på det men om man bara kommer igång med någon form av rutin så kommer man nog in i det.

Ja, vi satte väl av på en rejäl powerwalk efter att vi slutat idag ( vi fick sluta hela 4 timmar tidigare idag pga att vi haft två nationella prov på morgonen ) och vi gick väl i ungefär en timme och 20 minuter i väldigt snabb takt    och tydligen så har  vi väldigt mycket uppförsbackar i hedemora enligt sandra, jag hade ju inte tagit någon notis om dem alls. Antar att jag kanske är mer van att gå u de uppförsbackarna att jag inte tänker på det bara. Men jag kommer nog att ha en lagom träningsverk imorgon eftersom att vi som sagt gick väldigt snabbt.


Här är två bilder från när vi var uppe på svedjanområdet och gick. 

När vi då skulle gå hem till mig var vi väl båda ganska varma så när vi kom till hönsan så sa vi; men ja, vi badar lite så kan vi svalka oss och så kan vi lägga till lite simning till dagens pass.....

Det trodde vi ja.. när vi fått av oss skorna och byxor och skulle ner i vattnet var det så kallt att det inte var sant. Men vi tänkte att vi skulle kunna komma i ändå så vi fortsatte ( det var inte öppnat intill bryggorna och omklädningsrumet så vi var alltså tvungna att gå ut i vattnet för att kunna komma till bryggorna så vi skulle kunna klättra upp på dem. Så det gjorde vi, jag gick först, lyckades ta mig ut dit, slänga upp väskan och skorna och klättrade upp relativt fort, det tog lite längre tid för sandra men hon kom upp. Sen efter att vi suttit och försökt ha fötterna i vattnet ett tag sa vi helt enkelt att det var för kallt och att bada så det var bara att gå tillbaka.. vilket då innebar att vi var tvungna att gå ner i vattnet igen   

Sandra först, hon kom i, fick sina grejer och gick i land.

Min tur.. jag hade tagit på mig en stor t-shirt som jag hade haft med mig i väskan, jag hade tagit på den efetrsom att det bläste lite och den var så mysig att ha på sig och eftersom att vattnet bara nådde sandra upp till midjan så tänkte inte jag så mycket mer på det så jag knöt bara upp tröjan... tänkte inte på att sandra är längre än vad jag är så när jag kom i vattnet så var ju det upp till brösten på mig och tröjan blev ju väldigt blöt... då var den inte så varm och mysig längre.

Men vi satte på oss kläderna igen och lade oss och solade i gräset för att torka och när solen väl var framme var det faktiskt riktigt skönt   


   


Det var som sagt liiite för kallt för att bada idag. Men snart så kan man nog bada varenda dag,  sommaren har bara en väldigt seg start i år   

Få se hur långt vi kommer att gå på tisdag.

Jag har satt två mål med min träning.

Nr 1, jag skulle vilja komma ner till 55 kg igen ( helst 52 ) 

Nr 2, jag vill kunna bygga upp min kondition såpass att jag skulle kunna klara av att springa upp för mördarbacken upp till brunnsjöberget utan att i princip dö   

Det var allt för detta inlägg.

See ya later guys   

Av Sara Pedersen - 16 maj 2012 07:46

ja, det blir ett jättekort inlägg eftersom jag har lite småbråttom. Ska gå till skolan om 15 minuter.

Jag har blivit sjukt dålig på att blogga känner jag så jag tänkte skriva några konstiga greher om mig själv så att det blir någon variation på det hela.


#1.

Jag är rädd för att köra upp på trotoarkanter med en cykel.


#2

Jag har väldigt bra hörsel. Ni vet sådana där råttfällor som finns som sänder ut signaler på en viss frekvens som bara råttor och andra skadedjur ska kunna höra? vi var tvungen att ta bort våran eftersom att jag hörde signalerna och i princip skrek för att det gjorde så ont.. det skär liksom i hela huvudet.


#3

Trots att jag är tjej så tycker jag att shoppa väskor och framför allt skor är det tråkigaste som finns...



Ja, där hade ni tre udda saker om mig   

Har ni några småudda saker om er själva som ni skulle vilja dela med er av?   

Nu återstår väl inget annat än att säga Godmorgon   

Nu ska jag till skolan så att jag kan ladda telefonen... jag hatar verkligen när jag glömmer laddaren i skåpet...  det är andra gången det händer nu. Det är sjukt hur frustrerad jag blir när jag inte kan använda telefonen för det är alltid då som någon vill mig något... och för det mesta då som jag vill ha tag på folk också så det suger att glömma laddaren med andra ord.

Nu måste jag röra på mig. skriver lite mer när jag kommer hem ifrån kören ikväll.

See ya later guys   

Av Sara Pedersen - 15 maj 2012 20:41

Jag försov mig imorse.. hela 45 minuter.. den ni   det var ju inte så bra men jag fick skjuts till skolan idag otroligt nog.

På morgonen hade vi filmanalys och boksamtal innan idrotten.

På lunchen så stack jag , sandra och jonte och åt ute istället, vi kände ine riktigt för maten i skolan om man säger så.

Under våran lunch så började vi prata om dialekter, jag minns inte hur vi kom in på det med det slutade med att någon sa något riktigt roligt och jag satt colan i halsen och den kom upp genom näsan.... det är inte roligt.. eller jo, det var ju väldigt roligt men samtidigt ändå inte. Vi skrattade ju jättemycket om man säger så. Jonte asgarvade och höll på att dö av skratt och sandra kunde inte andas för att hon skrattade så mycket, men jag fick servetter så att jag kunde torka av mig, jag hade ju cola överallt på byxorna, i håret, på armarna och i hela ansiktet   


imorgon kommer jag bara att ha prov på morgonen sen slutar jag för dagen. och då ska jag och sandra ut och gå efter skolan. så det blir lite motion innan kören imorgon.

Imorgon måste jag komma ihåg att ta hem laddaren till mobilen också som jag glömde i skåpet idag... så min mobil är ju såklart helt död nu.. kul...

Vi har ju kort vecka den här veckan. Går halva dagen imorgon och sen är jag ledig torsdag och fredag.. och det är grymt skönt   

Nä, jag har inget att skriva om så det får räcka för tillfället.

Ska se ett avsnitt av supernatural innan det blir att däcka på sängen. Supernatural är för övrigt en av de grymmaste serierna jag någonsin sett så om ni inte har sett den, gör det   

see ya later guys    

Av Sara Pedersen - 14 maj 2012 17:27

Det kändes konstigt imorse när jag inte gjorde npgot morgoninlägg men modemet funkade helt enkelt inte, det gick inte att logga in någonstans eftersom att det inte tog emot någon data men nu funkar det.

Jag hade sovmorgon idag och det var riktigt skönt att sova till åtta måste jag säga, imorgon blir det att kliva upp kvart över 6 igen..  visst är det underbart det tidiga morgonar?..   

Jag hade för övrigt ingen aning om vart mina nycklar var imorse.. så jag hade inga nycklar alls, tur att det inte var något jättestort behov av böcker idag. Men jag hittade dem när jag kom hem i allafall, jag hade lagt dem i fel jacka   

Vi började med ett nutt musikprojekt idag och jag tror att det kan bli riktigt bra, vi kom på en hel låt under en lektion, nu återstår bara melodi och text   

På ensemblen så satte vi Livin' On A Prayer. Nästa vecka har vi ingen lärare på ensemlen men vi ska tydligen ha lektion ändå, men jag kan ju säga redan nu att det inte kommer att bli särskilt strukturerat.



Bilder ifrån ensemblen idag    det där är för övrigt armbanden jag köpte i västerås, de passade till mina kläder idag tyckte jag. Jag har även på mig tröjan jag köpte i västerås men den har jag inte en bild på ( än ) så det kommer väl upp i ett annat inlägg   

Sen hände det inget i skolan som är värt att skriva om förutom att lunchen var rent ut sagt vidrig.

Nu sitter jag bara på mitt rum och lyssnar på musik. Just för tillfället så är det Where The Story Ends med The Fray, sen kommer det att spelas Enough For Now och sen Ungodly Hour och de låtarna tillsammans är så sjukt fina   men den finaste låten på den skivan är och kommer för alltid att vara Happiness   

Få se.. det är måndag idag.. då går det inte ett dugg bra på tv:n med andra ord    Kanske ska plugga in min tv igen och kanske se på film? vi får se men just nu ska jag bara lyssna på den här skivan och bara njuta.

Ni får ha det bra.

See ya later guys       

Ovido - Quiz & Flashcards