Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Pedersen - 3 maj 2012 07:01

Jag.Hatar.Mardömmar

Seriöst, jag har knappt kunnat sova alls, och det sjuka var ju att jag drömde samma dröm hela tiden, och jag var lika panikslagen varenda gång jag vaknade     Det var inte alls roligt....  

Har nationellt prov nu på morgonen i engelska men det är bara en skrivning på 80  minuter och sen har jag teoriprov inom idrotten efter lunch ( det har jag inte pluggat på, he he )

Går till tio över fyra idag..så det är en lååång dag idag. Precis som imorgon men imorgon så ska jag med Sandra hem och sova hos henne. Det kommer att bli kul   

Kommer inte på något mer att skriva just nu, skulle nog behöva sova någon timme till.

Hoppas att era drömmar inte har varit lika obehagliga.

see ya later guys   

Av Sara Pedersen - 2 maj 2012 19:46

Det har väl varit en lite kaotiskt dag idag och nu har man bara blivit så less på allt.

Dagens höjdpunkt var milkshaken i avesta och repet med kören. Nu blir det att äta lite framför tv:n och titta på glee.. jag är helt enkelt inte på humör för annat, jag orkar helt enkelt inte....jag är less..  

Av Sara Pedersen - 2 maj 2012 07:02

Godmorgon på er, då var det dags igen då, skolan väntar. Jag har absolut ingen aning om vad vi ska göra idag men jag har för mig att jag har två prov imorgon.

Kanske borde läsa lite till dem?   

Det är fint väder idag så vi hoppas på en varm dag ( hoppashopppashoppas) för nu är jag så extremt less på detta skitväder som tydligen ska komma tillbaka imorgon eller på fredag... kul.... fast nä...

Det blir bussen in till avesta idag efter skolan   dock så kar jag inga busspengar så antingen får jag be brorsan om att låna mig tjugo spänn eller så får jag gå och ta ut hundra spänn på lunchen  

Vad jag ska ha på mig idag vet jag inte heller riktigt men det slir nog i allafall någonting men blåtoner för jag har blå och svartmålade naglar idag, de blev faktiskt riktigt bra när jag satt och trixade lite igår   de blev silverblå med svarta tigerränder  


Kul.. jag blev precis sjukt irriterad över en diskution som förs på kommentarerna till en låt på youtube som jag lyssnar på på youtube och jag kan bara inte låta bli att känna hur vreden blossar upp. Har en sådan enorm lust att logga in på mitt youtubekonto och vara med i disskutionen för de är ju rent ur sagt dumma i huvudet... jävla idioter...  Att kalla en tjej för en fet flodhäst för att hon inte ser ut som en sticka är ju bara såå jäääävla omoget, det måste även tyda på att den här personen har extrem låg självkänsla som känner att denne måste skriva något sådant.. som sagt, JÄVLA IDIOTER!!!


Nä, nu ska vi inte hetsa upp oss allt för mycket, jag kan explodera med mina känslor och åsikter i ett annat inlägg när jag har mer tid att skriva, för jag måste komma ur pyjamasen nu och göra mig i ordning för skolan.....

Vi ses ikväll allihopa.

See ya later guys     

Av Sara Pedersen - 1 maj 2012 21:35

Den här lediga dagen börjar närma sig sitt slut oxh jag funderar på om jag ska försöka komma i säng lite tidigare ikväll än igår   det blir en kort vecka med andra ord. det återstår tre dagar av den här veckan och efter den här veckan så är det antingen bara 5 eller fyra veckor tills lovet. Då har jag överlevt första året och jag kommer att inte att vara en etta längre   då väntar förhoppningsvis lite sommarjobb så jag kan få lite inkomst den här sommaren så jag kan få lite bidrag till min tatuering, peircing och gitarren eller ett litet piano    Mycket saker som jag vill ha men har det lite tajt med pengar, ska försöka jobba så mycket jag kan i sommar. Funderar också på om jag ska försöka skaffa ett deltidsjobb till nästa år då jag kan jobba under helgerna. Känner att det börjar bli dags att börja arbeta.

Vet inte riktigt varför men jag är väldigt glad just nu, hoppas att det kommer hålla resten av kvällen   


See ya later guys   

Av Sara Pedersen - 1 maj 2012 17:17

Jag har badat.

Jag har badat utomhus..... utan badkläder.

Jag har badat utomhus i underkläder och det var jättekul   

Efter att nico åkt hem idag så satte jag mig lite snabbt vid datorn och lade in lite musik på mobilen ( Jag hade bara sju låtar, nu har jag i allafall över 60 olika ) sen satte jag mig i solen på altanen och bara njöt av värmen.

Jag lyckades då även somna till lite snabbt i solen. Jag vet inte varför men jag har en tendens att alltid somna om jag ligger i solen...

Men sen så fick jag ett litet ryck och ville ut och cykla lite. så jag och mamma drog fram cyklarna med sen när hon cyklade iväg då jag inte var klar blev jag lite irrriterad och bestämde att jag inte skulle följa efter henne, inte riktigt i allafall, jag åkte förvisso samma väg till en början men sen så tog jag en annan väg och åkte ut till kärringtjän istället.

Jag va då ensam på hela badplatsen och då kände jag verkligen att jag ville bada så då åkte byxorna och tröjan av, jag gick ut på bryggan och dök i ifrån kanten    det var fruktansvärt kallt men samtidigt väldigt uppfriskande så jag gick upp på bryggan och hoppande en gång till och simmade under vattnet den gången för att kropppen skulle vänja sig med tempraturen innan jag simmade över sjön och sen tillbaka ( alltså bredden, inte längden ). Alltså det var så kallt att jag bokstavligen hade ont i kroppen när jag gick upp ur vattnet, men värmen kom snart igen när jag lade mig på bryggan för att sola   

Efter ett tag kom det ett par killar dit men de vågade sig inte ner till vattnet. Fast Simon som var med dem vågade sig ner men det var bara efter att jag ropat på honom, då fick han en stor kusinkram men de måste trott att jag skulle bitas eller något men jag tänkte; om de nu ska stirra på mig så ska jag ge dem något att stirra på så då åkte tröjan av igen och jag dök i vattnet igen. Om det gav någon reaktion vet jag inte men det var kul i allafall   

Sen var det bara att cykla hem igen, vet inte riktigt hur långt det är ut dit men det skulle inte förvåna mig om det i allafall är runt 5 kilometer så det är ju i allafall en liten bit att cykla. det fick bli dagens träningspass  ( även fast det bara blir en mil fram och tillbaka men jag har ju simmat också så då blev det ju lite lagom )  

Nu sitter man invirad i filtar för att få upp värmen för nu fryser man så förbaskat... men det var helt klart värt det när det har varit en sådan sjukt fin dag.

   

Har ni badat något i år än?

See ya later guys     

Av Sara Pedersen - 1 maj 2012 13:57

min planering för dagen blir inte av. jag ska inte till mormor idag så jag får hjälpa henne någon annan dag. Men det posiviva ur det är att jag då kan vara utomhus idag. Det är ju så sjukt fint väder nu   det är ju så varmt att man kan gå barfota igen. Hoppas bara att det håller i sig nu.



Av Sara Pedersen - 1 maj 2012 11:07

Har haft den mysigaste valborg på länge    de senaste tre åren har vi inte gjort någonting på valborg men i år tog jag lite initsiativ och försökte vara lite spontan när jag fixade så det blev en övernattning här. Och det är jag extremt glad över. Jag har nog inte insett hur mycket jag behövde få umgås men någon.

Tack Nico för att du ville komma och hålla mig sällskap i år   

Kvällen bestod bland annat av filmtittande, kladdkakeätande , musiklyssnande, filtmys vid brasan och girltalk som bredde ut sig över hela kvällen   

Våran brasa var jättemysig, vi satt ute i ungefär två timmar och eldade och satt i filtar och halsade ur en stor flaska med trokadero och vi såg även några fyrverkerier över himlen. sen så gick vi in, släckte alla lampor och bara lyssnade på musik och pratade. Det var en väldigt lyckad kväll tycker jag   

Vi har precis ätit en väldigt onyttig frukost och ser nu på lite film.

Senare idag ska jag iväg till mormor och hjälpa till att tvätta fönstren och hänga upp gardiner. vad som händer senare vet jag inte, men det visar sig   

Här är lite bilder från igår.


      

Hoppas att ni hade en trevlig valborg.

Nu ska jag återgå till filmen.

see ya later guys   you know I love ya   

Ovido - Quiz & Flashcards