Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Pedersen - 23 maj 2012 21:29

Ja, den här ordföljden går om och om igen i mitt huvud.. Jag måste verkligen plugga inför provet i spanskan imorgon men jag orkar allvarligt inte, höll på att somna när jag kollade igenom glosorna ( 117 stycken och 2 sidor gramatik ) så nu ger jag upp.. det får gå som det går helt enkelt.

När jag ändå skriver vill jag uppmana P3 att sluta spela franska ballader.. det är faktiskt inte kul att lyssna på....

Ni får ursäkta om jag verkar bitter... jag är trött.. jag behöver kaffe...

Kom hem ganska sent från kören idag för jag var inne på en snabbvisit hos mormor och morfar då vi skulle lämna av en gräsklippare    sen skulle vi slänga kartongerna som vi fick därifrån och när jag skulle stampa den där kartongen platt så råkade jag göra hål i den och jag fastnade med foten... det såg garanterat roligt ut för han som åkte förbi i bilen precis då börjde asgarva.. men det är ju kul att man kan roa någon   

Kom hem och var jättehungrig så det var bara att ställa sig och göra mat. Det blev bandspagetti och lax och ostsås med lök och stark paprika. Det var gott   

Och nu vill jag bara sova känner jag, det ger inget att sitta och nöta inför prov om man är trött, det funkar inte så...

Så jag antar att detta blir ett godnatt.

Ska nog ta och krama kudden lite nu så att jag kommer upp imorgon   


 


Good night, sleep tight   

See ya tomorrow   

Av Sara Pedersen - 23 maj 2012 16:02

Sitter faktiskt vid den stora datorn just nu eftersom att min krånglar såpass mycket.

Har alldeles nyss bytt om, jag hade lite för mycket kläder på mig idag kände jag men det var ju ingen sol imorse men jag packade faktiskt ner shorts om det skulle bli olidligt varmt.

Så idag har jag haft svarta jeans, ett lila linne, min svarta bandana och en skinnjacka och såg då ut såhär   


   

Definitivt inte en av de bästa bilderna men den är bara tagen lite snabbt på en skoltoalett så ställ inga höga krav nu   

Har precis satt på mig shortsen och lyssnar på lite musik. Förstår inte varför det inte funkar på min dator... det tar allvarligt 25 minuter för ett klipp att ladda och starta och när det väl startar så bara hackar det.. det funade ju utmärkt bara för någon vecka sen men nu  funkar det inte alls.

Det är en av anledningarna till att jag inte lagt upp någon musik eftersom att jag inte kunnat lyssna på videorna för att se till att det varit bra ljud så jag tänkte att ni skulle få lite ny musik som ni kanske kan spela i sommar på stranden eller något, för det tänker jag göra   

Lägger väl upp några låtar som jag nyss fått nys om och som jag tycker är hyfsat bra. Det är kul med lite ny musik till sommaren  


 http://www.youtube.com/watch?v=mwNb_q0YhJQ&ob=av3e

( Whistle med Florida )


http://www.youtube.com/watch?v=KRaWnd3LJfs

( Payphone med Maroon 5 )


http://www.youtube.com/watch?v=gkEoOUcZ5GU

( Burn It Down men Linkin Park )


http://www.youtube.com/watch?v=kfevgf4XoCE

( Is Anyboby Out There med K'naan feat Nelly Furtado )


Det var väl lite ny musik i allafall, satt faktiskt och laddade ner de låtarna igår   ( med ett lagligt program ) 

Nu ska jag iväg till kören, vi har inte tagit sommarpaus där än   men snart så är det året slut också och då är det inge kör fören i augusti igen. 

Om ni vill kan ju komma ut till Husby på lördag och kolla på konserten som vi är med i. Inget inträde men det finns en kollekt om man vill lämna bidrag  

Nä, nu måste jag åka om jag ska komma i tid.

See ya later guys     





Av Sara Pedersen - 23 maj 2012 09:15

Tänkte börja med att ge er några tips.

Ät inte stark mat på kvällen någon timme innan du går och lägger dig... och om du gör det se till att ha en vattenflaska vid sängen och att du inte glömt den en våning ner och ni ha en knarrig trapp... du kommer att vakna till några gånger under natten och vara jättetörstig  

Har en lång sovmorgon idag, ska inte till skolan fören emot elva.

Det är synd att solen inte hittat fram än men jag tar nog med mig ett par shorts till skolan för om solen kommer fram på eftermiddagen och det blir lika varmt som igår går  det inte att ha byxor.

Borde kanske gå ur sängen nu, ska hoppa in i en dusch och sen börja fundera på frukost, eller ska man kanske äta lunch istället så behöver man inte äta så mycket i skolan?

Vi får se hur det blir men först: duschen    

Av Sara Pedersen - 22 maj 2012 17:19

Har haft tre nationella prov i matte idag... inte så kul.. jag är inte bra på matte och jag hoppas innerligt att hela betyget inte vägs på nationella för då har jag garantarat ett F i matte. Men jag har fått bra på de andra provet ( förutom det senaste ) och jag jobbar bra på lektionerna och om jag fixar den muntliga delen nästa vecka så går det bra eller?   

Gjorde en reläl tabbe som kan ha förstort ett helt del av provet ( provet var i tre delar ) och det känns inte så bra.. menmen.. det finns inget som  man kan göra åt det..

Vi hade lunch på ungefär 45 minuter och efter att vi ätit lite snabbt så gick vi ut och satte oss på en del av idrottahallstaket och satt och sola. Det var ett svart tak så det var ju sjukt varmt men guuud vad skönt det var  


    


Lite bilder från taket och som ni märker är Sandra och Jonte riktiga linslusar   

De är så mysiga så.

Sen gick vi tillbaka för att göra den tredje delen och det gick ju bra... not.... fy fan vad jag hatar matte men en positiv grej nu med matten: jag har ingen mer riktig matte till lovet vilket innebär att jag inte har någon mer matte under hela gymnasietiden   Vi kan läsa till en till mattekurs nästa år men det kommer jag inte att göra. Jag vet att det skulle vara bra att göra det men jag vet att jag inte kommer att klara av kursen om jag tar den... så jag låter hellre bli.

Sen när vi slutat så placerade vi oss på taket igen och fick lite sällskap av Jolanta också.

Sandra skulle iväg till Borlänge så efter hon stuckit så gick vi andra en snabbrunda på stan och ett snabbstopp hos jolanta innan vi stack till munken och satte oss och solade på bryggan, det var inte så kallt i vattnet heller som tur var, det var skönt att svalka sig lite.

Tog lite bilder där också.


 


Det har varit väldigt varmt idag och det är så sjukt underbart. Älskar värme   

Av Sara Pedersen - 22 maj 2012 16:46

Ja, jag skulle ju skriva ett till inlägg igår men det blev tyvärr inte så eftersom att INGENTING FUNGERADE   Hade skrivit inlägg men se upptäckte jag att det inte gick att ladda upp smileysar.. tänte väl inte mer på det men sen så gick det inte inte att ladda up bilder och då blev jag lite frustrerad och sen när jag var klar så skulle jag publicera och allting kraschar... det var en sådan där dag då tekniken hatar mig och jag hatar tekniken....

Så jag får väl ge er en uppdatering nu då  

Igår i allafall efter att jag kommit hem så blev det kaffe som jag blandade ut med pucko och det var sjukt gott och sen så åkte vi ut till min moster för lite fika. Så då blev det kladdkaka med grädde och blåbär *mums*   Det var också sjukt gott.

Fast min mage blev inte glad efter den här dagen och det visade den väldigt gärna under kvällen... usch.. hatar verkligen att må illa.

Här är en bild som jag tog igår när solen var påväg ner. Har försökt ändra om formatet på den så att den ska bli större, vi får se om det funkar.




Det fungerade      

Av Sara Pedersen - 21 maj 2012 17:01

Ja, det är jag nog för nu är jag inte trött alls, ha gått hela dagen i skolan, varit ute lite, gått lite och nu har jag nys fått i mig lite kaffe    och jag som inte tycker om svart kaffe blandade ut det med pucko och det var väldigt gott.

Har alldeles nyss bytt om till kortbyxor eftersom att det är så varmt idag. DET ÄR JU HELA 28 GRADER UTE IDAG!!! OCH DÅ SATT INTE TERMOMETERN I SOLEN    Alltså, så sjukt underbart!!

Snart blir det shorts och klänning till vardags igen.

Jag har faktiskt siktat in mig på en jättefin klänning på Kappahl som jag är lite kär i men den är dyr.. jag har inte fått min betalning än för trädgårdsarbetet och målningen än.. den skulle bli så fiiin till sommaren så det är inte sant.. Ni kan faktiskt till och med få se hur den ser ut   


 

Men alltså, är det inte sjukt söt?!

Jag vill ha den... jag provade faktiskt den när jag var och shoppade sist och den satt så sjukt bra... ångrar mig så att jag inte köpte den..... men så fort som jag får mina pengar så ska den där få en plats i min garderob    tänk er att bara gå runt i den där när det är varmt ute, det blåser och man känner den salta havslukten.. jag skulle så gärna vilja ha den när vi är i öregrund i sommar    

Det har ju varit så sjukt finnt idag. Lönnarna har slagit ut på stan, björkarna är ljust gröna överallt, bokträden har också löv och det är så härligt att se den ljusgröna färgen överallt. Längtar så sjukt efter sommaren. Jag älskar ju verkligen sommaren och allt som hör till den med bad, värme, glass och bara de underbara lukterna överallt   

Här kommer några bilder från idag.


 


Som ni ser så har sommaren börjat hitta hit också    

Satt och kollade matsedeln på telefonen idag och inser att det bara är tre veckor kvar till lovet!! det är ju sjukt hur kort tid som är kvar!!

Ska bli skönt faktiskt men jag skulle uppskatta om jag kunde få ett mail om jag fått sommarjobb eller inte... 

Det var allt för nu men jag ska nog skriva minst ett till inlägg idag så stay tuned   

See ya later guys   you know i love ya    


Av Sara Pedersen - 20 maj 2012 11:23

Idag var man ju uppe relativt tidigt. Kom isäng runt två igår natt och sov till tio, reste mig dock inte ur sängen fören tjugo i elva   

Sitter och äter frukost och kollar på serien Being Human. Ransakar även nätet efter säsong två men den finns ju inte någonstans verkar det som. När jag väl skulle köpa den säsongen i affären var den slut och den finns inte att beställa helller.. den finns inte ens att importera. Säsong 1, 3 och 4 går att få tag i men inte 2... det är liiite irriterande eftersom att jag tycker att det är en bra serie   

Och för er som inte vet vad Being Human är för serie så handlar den i allafall om en vampyr, en varulv och ett spöke som bor tillsammans och försöker ha ett normalt ¨liv¨ i Bristol men ni kan ju lista ut att det inte är så enkelt att ha ett normalt liv när vampyren behöver människoblod, varulven ofrivilligt förvandlas och att spöket kan flytta saker med bara tanken.. det ställer ju till lite problem. 

Ska försöka få tag på andra säsongen för det är som sagt en väldigt ba serie   


   


Fast serien handlar väldigt mycket om vänskap, kärlek, död och ensamhet och det är en väldigt bra story bakom det hela. Ni borde se den serien, särskilt om ni ( som jag ) har en liten förkärlek till det övernaturliga   

Av Sara Pedersen - 19 maj 2012 16:49

Sitter nu och kollar film med brorsan, väntar på att vi ska åka iväg   

Kvällens outfit är: Min svarta tyllklänning med prickar, ett jeansbälte i midjan, svarta strumpbyxor och en svart bandana med ett vitt mönster. Så har jag även plattat håret och sminkat mig så att det passar till kläderna och såklart så har man ett halsband och svartmålade naglar  

Här kommer bilderna som jag utlovade, der blir en extrem bildbomb känner jag.

Ha en fortsatt trevlig kväll.


         

Ovido - Quiz & Flashcards