Alla inlägg under maj 2012

Av Sara Pedersen - 13 maj 2012 11:46

Har absolut inget att blogga om känner jag, har suttit i en halvtimme och bara stirrat på datorn ( så det här inlägget skulle egentligen publicerats 12.13 )

Jag ska ju upp på stan idag med men problemet är att jag inte har den blekaste aning om när   

Det ska bli skönt när de här är över om jag ska vara ärlig, jag vill ha lite fritid igen   

Men om ingen kommer att tala om för mig när jag ska vara där så tänker jag inte å dit, jag skulle ju sitta med tre stycken och de klarar sig utan mig, särskilt om det blir så lite folk som igår. Jag har frågat flera stycken men ingen verkar vilja tala om det för mig och då anser jag att jag inte kan göra mer än det ( det kan jag men jag vill snarare inte )

funderar om jag ska slänga mig i ett bad och sen krypa ner i soffan och se på en film eller något   

hoppas att ni får en bra start på den här dagen  vi hörs av senare.

Av Sara Pedersen - 12 maj 2012 19:52

Ja, jag har ju ¨jobbat¨ idag men har egentligen inte gjort så mycket.

Jag och sandra sov jättelänge idag. Vi hade väl tänkt att gå upp vid nio eller något sådant... vid kvart i elva skakade hon på mig och sa hur mycket klockan var. Då fick jag lite panik och tröttheten rann av som olja på en blöt diskbänk. Så det var bara att börja fixa sig.

Vet egentligen inte om jag vill berätta hur jag ser ut just nu och hur jag sett ut hela dagen men  jag gör det ändå   

Idag har dagens outfit varit; svarta byxor, lockat hår ( korkskruvslockar till och med ) med ett blått hårband, mina emalgerade armband jag köpte i västerås, mitt halsband med ett stort, rosa hjärta och min reklamtröja. Det var ju en del av hela grejen att vi skulle vara levande reklamskyltar för estetiska programmet, så folk skulle ju se oss. Och nog såg de oss... satan vad de stirrade   

Ni ska få se lite bilder så förstår ni nog bättre.

såhär var det när jag tryckte tröjan.



Och frasen ESTET LEVER är det som vi försöker få fram. Estetiska programmet lever och frodas och sådant och så har jag tolkat det lite som att vi blivit sårade i strid ( hotet om nedläggningen ) men att vi överlevt motgångarna och vi reser oss och lever vidare. så ser jag mer på det.

T-shirten var då bara en vanlig, grå/vit spräcklig och alldeles för stor från början och jag tryckte det här på den, knöt fast mina svansar, klippte av halsringen så att den blev urringad och klippte även bort en bit ifrån axlarna så att den skulle få en väldigt ledig passform.

och såhär såg då jag ut i den.


  


Ja, ni förstår nog som sagt varför folk stirrade, jag ser ju inte riktigt klok ut. Men jag blev faktiskt väldigt nöjd med min utstyrsel idag. tyckte faktiskt att mitt hår blev ganska fint, även om jag ibland tyckte att jag såg ut som en tolvåring   

under dagen gjorde jag inte så mycket. Jag hade ju inte blivit informerad om att jag inte skulle sitta mitt vaktpass fören vid tre så man var ju tvungen att hitta på något till dess då vi hade kommit dit tolv...

Så jag och Jonte gick upp på marknaden då då och kollade på vad som fanns, men vi kunde bara vara borta till två för då skulle han och de andra dansarna upprträda. Men vi hann med det mesta. vi hann gå till banken så att jag kunde få ta ut lite pengar, vi hann gå det mesta av marknaden och jag köpte en munk med nonstop på    det var förvånansvärt gott men en nackdel var att godisarna lätt ramlade av chokladen. Sen så åkte vi en karusell och det var roligt eftersom att han skrek och skrattade lika mycket som mig. Jag är egentligen inte så förtjust i karuseller men jag åker dem ändå. Men jag älskar bergochdalbanor    Det jag inte klarar av är karuseller som snurrar fort... följderna av att jag åker en karusell som snurrar fort är inte roliga... så jag håller mig borta ifrån dem.



Där har ni bild på munkarna som jag valde mellan; Nötter, kokos, strössel, choklad, nonstop, daimkulor och vanligt sockrade munkar. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag tycker om munkar    

Sen är det en bild på karusellen vi åkte.

Tredje bilden är jag och Jonte och den sista är lite utsikt från karusellen bara.

Sen när klockan närmade sig två var vi tvungna att gå tillbaka till wahlmanska ( Gamla Badhuset för er som inte vet det ) och när vi skulle gå tillbaka så fick vi syn på en bil som hade kört ut på gräset påväg ifrån second hand och som stod och bara spann i leran. Jag och Jonte som gick förbi sprang ju genast dit och frågade om de ville ha hjälp. Och de ville de ju såklart så jag, Jonte och en liten grabb fick putta på bilden så att den kom upp ur leran och kunde köra ut på assfalten. Kvinnan som körde bilen blev otroligt glad och tacksam och hon tackade oss väldigt mycket. Hon var väldigt snäll   

Sen när klockan blev två skulle då Jonte uppträda och Sandras vaktpass var slut så då gick jag tillbaka till marknaden med henne.

Vi gick väl egenom den fram och tillbaka innan jag åkte samma karusell med henne som med Jonte men efter det så skulle jag inte klara av att åka den igen, för jag började vli lite snurrig..

så efter det så köpte vi sockervadd innan vi köpte något att äta.


    


Jag tyckte att den här bilden blev såå fiin     Vad tycker ni? var vi söta idag?    

sen vid tre skulle jag börja mitt vaktpass men jag kom inte dit fören tjugo över eller något sådant, vi hade ju inte fått våran mat än, och olus att det inte var så många som var där och kollade så det var ju lugnt ändå. Satt mest och pratade i telefonen under tiden. sen vid fyra skulle det stängas och vi kunde åka hem. Det tar kanske bara 5 minuter att åka hem till mig därifrån så det gick ju snabbt. Då bytte sandra om och hon skulle åka hem så nu har jag ingen rumskamrat längre   

Jag satt mig i princip direkt vid datorn efter det och nu har jag uppdaterat för tre dagar.

Vi får se vad dagen bjuder på imorgon. Jag ska jobba då också men jag vet inte när... så det måste jag ta reda på men det var inte vid tolv i allafall.

Nu ska jag nog lägga bort datorn och kolla om det går något bra på tv:n. Och om det inte är det så får jag hitta på något annat   

Ha en bra lördagskväll. Och om ni vill så kan ni ju komma och kolla på utställningen imorgon på wahlmanska. Vi bitts inte   

See ya later guys   


     



Av Sara Pedersen - 12 maj 2012 17:56

Ska ta dagen som den var då   

Efter att alarmet dragit igång vid halv åtta så log vi kvar i sängen och ville inte alls gå upp. Så vi låg ju kvar alldeles för länge. Men när vi väl kom igång så blev det mycket gjort.

Dagens outfit den dagen blev svarta, tunna strumpbyxor, ballerinaskor, min svarta tyll/korsett kjol, ett svart linne, ett silverfärgat halsband och en rosett i håret, jag såg till en början ut som en docka. Men det finns det ingen bild på. Vi faxade oss och åkte sedan till ica för at fixa lite lunch. Sandra släppte vi sedan av eftersom att hon skulle med tåget och vi som blivit placerade i bilen började åka emot västerås   

tja.. jag kan ju säga att jag alldrig någonsin varit med om så dåligt väder någonsin! Jag har alldrig varit med på maken till regn, jag skojar  inte om jag säger att det forsade nerför gatorna   då kände jag att mitt val av skor inte varit så bra.

När gps:en sa att vi var framme hade vi kommit fram hade vi kommit till e akutmottagning och en förlossning enligt skylltarna.... vi hade med andra ord kommit väääldigt fel.... så gpsen startades om och det vsade sig att vi var flera km fel.. jag har aldrig haft någon bra erfarenhet med gps:er. Det var som när vi hade gps senast vi var i norge... jag kan ju kort säga att vi ALDRIG kommer att ha gps i norge igen...

I allafall, vi kom fram till tjugo över elva och då hade jag så ont i benen så jag kunde knappt bärga mig för att få kunna sträcka på benen. Det var uppehåll när vi steg ur bilen men precis när vi kommit innanför oc skulle invänta dem som skulle komma ifrån tåget så började skyfallet igen.

Lite bilder på hur det regnade.


 

Sen satte vi oss bara och väntade och strax innan tolv kom de andra med tåget och vi fick prova scenen. De andra var väldigt, väldigt, väldigt blöta och då kände man sig lite tacksam över att jag vart placerad i bilen. Jag hade ju velat åka tåg men just då var jag så otroligt tacksam för att jag varit med i bilen för vi hade klarat oss ifrån regnet.

När vi var klara med att prova scenen så skulle vi få tid att äta och vi fick veta att alla körerna som var där skulle gå till ett ställe som vi kunde äta och repa på. Det var ett ställe som hette Växthuset och ingen hade en aning om vart det låg någonstans. Vi fack bara en karta och så sa de att vi skulle gå till växthuset... och det lite rliga var ju att vi inte visste vart vi var från början eftersom att byggnaden vi var i inte ens fanns med på kartan...   


   

och överallt var det uppförsbackar och kullersten.....

Efter att ha gått upp och ner och fram och tillbaka över Vasagatan och försökt läsa kartan, kolla vägbeskrivning och till och med försökt med kompass så beslöt vi oss helt enkelt för att fråga efter vägen   och då kom vi fram väldigt fort för vi var som tur var väldigt nära så då kunde vi sätta oss där inne och äta och vila fötterna.

Men jag skämtar inte, det var ju i princip omöjligt att hitta där, hur tusan kan folk hitta där? deras lokalsinne måste vara vädigt utvecklat. jag hittade ju inte alls. Efter vi ätit klart satt vi bara och pratade lite innan vi fick gå upp några trappor för att kunna sjunga upp ordentligt innan tävlingen. Det var vid halv två kommer jag ihåg.

Vid halv tre slutade vi repet och vi fick gå tillbaka till Kyrkbacksgården ( så hette stället som vi tävlade på ) och så fick vi byta om innan tävlingen   


En lite sjuk grej. Att efter allt arbete som man lagt ner, efter alla timmar med att öva, plugga texter och memorera melodier. Alla månader som vi planerat och förberett.. och så är det över på 15 minuter.. det känns lite overkligt.

I allafall när vi var klara med våra tre nummer så bytte vi om och så stack jag, Sandra och Frida ut och shoppade lite. jag hade ju aldrig tidagare shoppat där så det var dags antar jag. Och nu när jag gjort det så kommer ja aldrig att känna att jag vill till borlänge för att shoppa igen. Det fanns då mycket mer i västerås och jag och sandra pratade om att ta en shoppinghelg i stockholm någon gång, och det vill jag verkligen göra    

Det spöregnade i stort sett hela dagen... och såfort som vi gick utomhus så blev kläderna genomblöta. Så vi körde på stilen att vi kollade igenom de affärer vi ville till och sen när det blev uppehåll så förflyttade vi oss till nästa köpcenter.

Jag tyckte att jag var lite duktig för jag köpte inte så mycket. En marinblå, längre tröja med flätad halsring och tshirtärmar med öppna axlar, 2 bandanas, ett vitt, brett pärlarmbans, ett 6-pack men olikt färgade, emalgerade arband och en ring som såg ut som ett äpple   

Sen blev det middag på Mcdonalds... det var inte det vi planerat men det funkade. plus att när vi fått maten skulle vi samlas om 15 minuter ungerär så vi han väl bara i pricip med att äta innan vi gick till konserthuset fär prisutdelningen


 

Och när vi kom in dit var det så mycket folk att man blev helt paralysserad. och ingen visste vart vi skulle gå och det blev snack om att det skulle gå över tiden så att vi skulle missa tåget hem och det var en ända röra   

Och efter många om och men så fick vi gå in och sätta oss och vänta på att prisutdelningen skulle börja... men så blev det inte utan vi fick först gå upp på scenen ( alla körer som deltog ) och fick sjunga en låt gemensamt innan vi fick sätta oss igen och lyssna på ett jazzband som spelade i över en timme.....

Lite bilder från konserthuset.


 

Sen tillslut nät prisutdelningen började så tog de upp vinnarna i de olika kategorierna.

VI KOM PÅ 2:a PLATS!!!   

Och det känns väldigt bra   

Men vi var tvungna att gå precis innan prisutdelningen var klar för att vi inte skulle missa tåget, eller rättare sagt, för de andra inte skulle göra det, jag åkte ju i bilen. Vi var flera i bilen när vi åkte tillbaka och vi drack festis och pratade innan tröttheten smök ikapp och slog till som ett städ  huvudet och jag höll på att somna i bilen påväg tillbaka.

Bilder ifran prisutdelningen och lite annat från när vi gick tillbaka till bilen.


 

Sen när vi kom hem, blev det lite godis inköp på ica innan vi blev avsläpppta hemma hos mig igen. Då blev det att byta om till mjukismyxor och en långärmad tröja och sen minns jag inte så mycket mer från kvällen eftersom att jag var så trött.. ag somnade hela tiden till på sängen medan s jag försökte hålla samtalen vid liv med sandra men det gick allvarligt inte   men hon förstod att jag var trött och tillslut så sov vi båda två. Så jag somnade med mina myskläder på och tur var det nog att fönstret fortfarande var öppet annars hade jag men stor sannorlikhet fått värmeslag.

Ja, det var allt ifrån Västerås   

Hade ni en bra fredag? 

   



Av Sara Pedersen - 12 maj 2012 16:26

Nu är det dags att uppdatera, jag har ju inte skrivit något sedan i torsdags.

Vi skriver ihop det lite snabbt tycker jag   

I torsdags i allafall så gick jag och sandra till ett kontitori och fikade. Det var ju så fruktansvärt kallt så en kaffe satt ju inte alls fel, så det blev fika och kaffe när vi pratade medans regnet öste ner utanför   sen när konditoriet stängde så gick vi och satte oss på den enda torra platsen på hela stan... utanför banken.... 

Sen så såg vi på teatern och det var en nutida version av Medea och den var faktiskt väldigt bra   

senare när vi kom hem till mig så var vi så extremt flummiga ( eller jag i allafall ) så vi bara skrattade och vi lyssnade på lite musik. Det blev dock lite svårt att sova efter att vi druckit två kaffelatte var, vi var ju inte alls trötta när vi tänkte lägga oss. så vi hittade på lite annat, vi hade för övrigt ett simpsons-quiz och sen så pratade vi om de bästa/roligaste raggningsreplikerna    

det var lite kort om torsdagen. fredagen och västeråstrippen kommer i nästa inlägg.

Av Sara Pedersen - 10 maj 2012 07:11

Nae.. det kan jag ju inte säga att jag gör men jag måste tillbaka skolan nu, jag har missat alldeles för mycket redan  

Idag efter skolan måste jag inskaffa lite grejer tills imorgon så det blir en liten shoppingrunda med andra ord ocvh sen ikväll ska jag och Sandra gå på teater, mysmys   sen vad vi hittar på vet jag inte. Vi är lika krassliga båda två så vi kommer väl smitta alla vi stöter på, förhoppningsvis så smittade jag inte någon  igår, jag försökte ju att hålla mig på avstånd men det var svårt när vi skulle kolla uppställningen... hoppas som sagt att tjejerna håller sig friska. Men det bådar gott för imorgon, jag måste bara få bort det där nasala ljudet rösten får när man har blivit förkyld. Jag struntar helt i hur rösten kommer att må efter imorgon, skiter fullständigt i om jag skulle tappa rösten eller något sådant sålänge det låter bra imorgon. Det kanske inte är en sådan bra inställning men det är den inställningen jag har just nu.

Ja, vi får se hur det här kommer att bli, men såmycket som jag sovit under de här dagarna så borde jag ju vara ganska pigg nu tycker man.

Det är vaccinationsdag idag men jag ska ta den det andra datumet ( den 24 ) istället pga tävlingen imorgon för eftersom att jag redan är ganska krasslig så skulle det resultera at sprutan skulle göra mig annu sämnre  

Ett problem som jag har är att jag är fruktansvärt naiv när det gäller min hälsa, så jag blir ofta lite krasslig, men det är bara för att jag gör så mycket att kroppen förmodligen inte hinner ta igen sig och låta immunförsvaret byggas upp igen plus att jag tror att jag oftast klarar av mer än vad jag egentligen gör ibland. Jag borde bli bättre på att ta hand om mig själv på det sättet.. det är något som jag blir tvungen att lära mig.   

Av Sara Pedersen - 9 maj 2012 15:54

Ja, avesta väntar om en halvtimme och det är sista rycket innan fredag   

Har i princip städat klart nu, väntar bara på att tvättmaskinen ska bli klar med den mörka tvätten så jag kan slänga i en ljus. Jag säger då att det är tur att jag tvättar ganska mycket själv för om mamma hade sett min tvätthög så hade hon blivit galen. Sen blir det att flytta lite kassar innan dammsugaren åker fram.. jag är inte så förtjust i att städa men tyvärr så måste även det göras ibland   Fast det ska ju faktiskt bli skönt att få det relativt rent på rummet igen   

Hoppas att jag inte kommer smitta någon under repet, jag får hålla mig på lite avstånd.

Vi hörs väl kanske ikväll om jag orkar och om datorn inte strejkar som den gjorde igår.

see ya   

Av Sara Pedersen - 9 maj 2012 13:06

Oj, klockan är redan över ett. och jag har inte lämnat soffan än   

Måste sätta igång att städa för det kommer nog att ta en stund. Och jag måste även ta på mig kläder för jag kan inte åka till avesta i pyjamas, det skulle inte bli så bra.. hade nog hällre stannat hemma men jag måsta vara med idag för de som inte dyker upp på repet idag får inte följa med till västerås på fredag. Och jag vill verkligen till västerås. Vi ska vinna det här och så ska jag få shoppa lite och så ska jag och Sandra äta på Subway, och det blir första gången för mig   

På repet ikväll får både jag och sandra sitta och lyssna för ingen av oss kommer förmodligen inte at klara av att sjunga utan att vi tappar rösten, så vi ska sitta där och dricka varm choklad istallet ( och det är mycket godare än te )

Nä, nu får jag sätta fart för annars kommer ju ingenting att bli gjort.

Hade tänkt hinna gå på en promenad idag också med eftersom att det förtfarande spöregnar så hoppar jag nog det.

See ya later guys   

Av Sara Pedersen - 9 maj 2012 11:44

Någon som vill byta plats med mig? för jag orkar inte må såhär, och speciellt inte nu, jag har inte tid!!! Den här förkyldningen har hållit mig praktiskt taget däckad på soffan i snart två och en halv dag. Vilket då innebär att jag missat två ekonomilektioner och provet närmar sig med stormsteg, jag har säkert missat massvis med information om nationella proven som inte är gjorda än och information om helgen, jag har inte tillgång till skolans datorer så jag kan inte skicka vaktschemat som jag har satt ihop och det viktigaste av allt så missar jag orienteringen idag som utgör halva idrottsbetyget..... ( i brist på bättre ord ) JÄVLA FITTFÖRKYLDNING!!!!!!! JAG HATAR DET HÄR!!!

Plus att jag har mensvärk för 35 arméer och värktabletterna fungerar inte......

Och jag måste städa idag.. och jag kan knappt röra på mig.. kul..... Äh, jag får stå ut, bita mig i läppen och städa ändå...  för att morgon, I get a roommate who will stay for a few days   

Jag har sovit på soffan idag också. Man borde ju tycka att man brde sova länge när man vet att man ska vara hemma men kroppen är så inställd at vakna vid halv sju så det spelar ingen roll.. så från halv sju till sådar elva så har jag sovit på soffan.. vad lat man känner sig   

Ska köra på lite mirakelkurer de kommande dagarna för att jag ska bli så bra som möjligt tills på fredag. Vilket då innebär mer te... BLÄ!!!

Men halsen är bra idag i allafall, jag kan svälja utan problem och jag har faktiskt provat att sjunga också och det gör inte ont    nu återstår det bara att det ska låta bra också   

Jag håller på att äta frukost just nu, inte en sådan bra en men jag får ju i mig mer än igår i allafall. så idag blir det äpplen, päron, juice, vatten och lite choklad till frukost. Och det är nog garanterat den mest lamaste frukost jag någonsin ätit.

Öj, nu sätter värktabletterna in ( Tack och lov!!!! äntligen!!! ) 

Här får ni en bild på min väldigt lama frukost, fast jag måste ju se till att äta mer senare.


 

Ovido - Quiz & Flashcards