Alla inlägg under juli 2012

Av Sara Pedersen - 26 juli 2012 16:27

blev inte riktigt som jag tänkt mig idag, mina grundplaner blev grusade.

Hade tänkt att jag skulle njuta lite i solen idag och skriva lite låttexter men det blev aldrig av. första gången jag skulle gå ut så fick jag ta hand om tvätten, andra gången jag skulle gå ut så sa pappa att jag skule klippa gräset... så det blev inte av.

Nåväl för att jag ville hitta på något med någon idag så blev det ju inte så. Så då har man fått göra annat istället. Har klippt gräset men jag måste klippa igen imorgon. Vet ni hur mycket gräs växer under två veckor när det regnar? Väääldigt mycket    Gräset var så sjukt tjockt att gräsklipparen höll på att lägga av, och när man hör hur gräsklipparen går segt så lyfter man ju såklart på den och backar så att den inte ska dö. Och eftersom att batteriet inte var helt laddat.. ja vi  kan väl bara säga att det laddade ut väldigt fort   

Har också plockat jordgubbar ( 6 liter ) pch så passade vi på att handla potatis och lite lök när vi ändå var där. Det var ju som en liten lanthandel. Sen var vi och handlade ännu mer för vi ska grilla imorgon efter att vi haft fika för Tobbe. Sen på lördag kommer jag nog att vara med Nico under dagen och på kvällen hoppas jag att jag får gå på festen som jag blivit bjuden till   ( hoppashoppashoppas ) ska bara komma på ett sett att lägga fram det snyggt.. mina föräldrar tycker ju inte om att jag är ute... om man ändå vore 18.. då säger de att jag får göra i det jag vill, hoppas på det med   

Har en paus nu efter dagens arbete och äter jordgubbar och dricker upp resten av milkshaken som blev över från när vi gjorde den igår. 

Sen ska man nog gå ut och lägga sig i solen en stund och kanske ta med sig blocket och pennan igen, få se om jag får skriva den här gången   

 

Av Sara Pedersen - 26 juli 2012 13:25

Jag vill hitta på något!

Jag är så sällskapssjuk att det är inte sant, men ALLA är ju i princip upptagna idag.. that sucks... 

Det är verkligen jobbigt när man verkligen vill hitta på något och det inte finns någon att hitta på saker med..

Någon som vill hitta på  något med mig idag?..... Anyone?

 

Av Sara Pedersen - 25 juli 2012 14:50

Här har ni en som har fyndat.
Alltså wow.. Det här var helt enkelt en väldigt lyckad shoppingrunda. Känns som om jag har en helt ny garderob och jag har inte ens spenderat 400 spänn. Tror att jag sammanlagt lagt ut 344 spänn idag och har köpt en jeansjacka, en grå långärmad tröja, ett par mörkgrå jeansshorts, en blåvit, randig tröja, en vit magtröja och en ny bikini. ( bilder kommer )
Det är ju så extremt stor rea så det är inte sant! Klädesplagg som kostat minst 300 - 600kr var nedsatt till 50, 75 eller 100 kr!
Ett par jeans som tidigare kostat 499 kostade 100 spänn, alla shorts kostade 30, linnen och klänningar mellan 30 och 50 och alla badkläder låg på tio spänn. De gav ju princip bort kläderna.
Jag åt även sushi för första gången i mitt liv idag och det var sjukt gott! Varför har jag inte provat det tidigare? Det kommer jag garanterat äta fler gånger.
Tyvärr blev det inte något Ikea.. Det får bli någon annan gång när vi inte har någon packning i bilen. Fast det var väl lika bra.
Nu vill jag bara hem. Min fot håller på att ta kål på mig...
Är i Hofors nu så så jättelångt är det inte kvar...

Av Sara Pedersen - 24 juli 2012 21:25

Åker ju hem imorgon. Och det ska faktiskt bli skönt. Har varit här i 12 dagar imorgon.
Har jag hemlängtan? Ja, lite faktiskt... Saknar min säng för jag har sovit lite dåligt här nere. Det har varit varmt vissa dagar och då har det varit svinkallt på nätterna, jag skojar inte, bara för några nätter sen sov jag med strumpor, mjukisbyxor, och två tröjor. Jag har aldrig sovit med så mycket kläder i hela mitt liv. Och inatt så har jag sovit max 5 timmar..
Och jag saknar mina kompisar där hemma och jag saknar mitt rum för här nere har du inget privatliv över huvud taget. Och jag vill ha ett privatliv, man behöver vara för sig själv ibland och bara njuta av tystnaden. Det är en av anledningarna till att jag varit ute och gått flera gånger om dagen de här 11 dagarna. Det är baraå man får vara lite för sig själv.
Vi åkte sista rundan in till öregrund idag och det var bara synd att det inte varit något vidare väder. Visst, det har varit varmt men ingen sol, bara moln.
Så efter vi varit och badat så frös vi allihopa så det blev att lägga ut madrasser, filtar och kuddar och åå satte vi allihopa och tittade på film innan maten. Jag hade busgrabben i knät under filmerna vi såg. Han är mysig han. Han ville gosa och kramas hela tiden.
Just nu ser vi på Men In Black ( på vhs ) och vad vi gör efter filmen vet jag inte än. Hade tänkt gå ut men det regnar...
Så vi får se.. Vi får se, vi får se.

Av Sara Pedersen - 23 juli 2012 21:04

Haha, nåväl för att den låten har en annan innebörd men tyckte att det passade för att nu har jag så mycket jord och blåbärsfläckar på händerna så det är inte sant.
Nu är vi ju fyra till här nere så en stund efter maten när koffienkicken från de koppar kaffe jag druckit idag mådde jag inte så bra.. Det var ljud överallt.. Från radion, från datorn, från diverse telefoner och från fyra skrikande barn från rummet intill. Det bar varmt och fuktigt inomhus och jag kände hur jag faktiskt började må illa. Jag satt och småskakade vid bordet och jag var tvungen att gå ut och gå en stund...
Det har aldrig varit så underbart med tystnad förut..
Och jag vandrade runt lite och gissa vad?
Jag hittande flera kantareller! Trots att vi bara för någon dag sen var ute och nästan letade oss förvärvade.
Hittade mer den här gången så jag var tvungen att fylla fickorna på koftan för att få hem svampen.
Jag och mamma fick rensa den sen.
Tror bara att det bara är jag av alla oss här som faktiskt hittat svamp.

Av Sara Pedersen - 23 juli 2012 16:51

Några säger att jag passar i glasögon, andra säger att jag inte gör det. Själv tycker jag att ser ut som en lärare ur någon tvserie.
Lånade pappas läsisar igår.
Vad tycker ni, ser jag ut som en intellektuell lärare?
Görgen har kommit hit med flickorna och busgrabben idag och stannar tills onsdag då vi ska åka hem. Har nyss varit ute i skogen med Emilia och Malvin och plockat blåbär för att underhålla grabben lite för jag ville inteatt han skulle göra illa sig när han sprang inomhus. Och entusiasmen från den lilla grabben. Tänk er en liten pojk på 2 - 3 år som måste ha hjälp med skorna och dragkedjan i jackan som är helt överlycklig för lite blåbär. Det är ju så underbart. Även fast han stoppade mer bär i munnen än i burken. Men vi fick ihop en hyfsad stor burk och de ska han få efter maten. Han blev så glad när jag sa att han skulle få blåbär med mjölk och socker till efterrätt.
Vad kan jag säga? Jag tycker verkligenom småbarn.
Här får ni min lärarbild. Ser jag ut som en lärare? jag hade ju inte tänkt bli lärare, för jag är ytterst dålig på namn så jag skulle aldrig komma ihåg några namn.. Och jag kan inte lära ut.. Nåväl för att jag tycker om barn men... Men OM jag skulle överväga att bli lärare såär det antingen musik eller historielärare som lockar... Äh, det behöver man inte tänka på än. Siktar på att ta studenten först.

 

Av Sara Pedersen - 22 juli 2012 15:29

Idag är det ett år sedan de fruktansvärda bombdåden i Oslo och beskjutningen på Utöya. Ett år sen man såg bilderna från oslo över nyheterna och känna hur rädd, sorgsen och arg man blev. Rädd för att någon av mina vänner eller släktingar skulle ha varit där, rädd för at man skulle ha förlorat någon. Sorgsen för alla som omkom    Arg för hur man kan göra något sådant.

I ett år har man läst varenda artickel i tidningarna och på nätet, man är med i alla möjliga grupper på olika sidor men vad man än gör vet man inte hur man ska uttrycka sin sorg och sitt stöd för de som förlorade sina familjemedlemmar under den dagen...

Samtidigt så läser man om galningen som skjuter ihjäl 12 personer på biografen i Denvear i USA och skadade många fler. Hur människor offrar sitt eget liv för att rädda dem de älskar, hur den där pappan hoppade fem meter med sin fyra månader gamla son i famnen när skytten närmade sig dem och hur skytten mördade en 6-årig flicka som bara någon dag innan varit så entusiastisk över att få lära sig att simma   Hur hennes mamma vårdas på sjukhus och inte har en aning om vad som hänt med hennes dotter för att ingen klarar av att berätta det än...

Allt detta meningslösa våld! vad tjänar folk på det?

Människor dör!! och det är den största förlusten av allt, och hur någon kan få för sig att beröva föräldrar sina barn, ungdommar deras älskade och vänner, personer sina medmänniskor och barn sina liv..

Lyssnade på ett repotage på radion om Utöya idag och de spelade den här låten.

Jag kommer för alltid att förknippa den med händelsen i Norge och alla som miste sitt liv under den dagen. 

Om man inte blir berörd av allt det här.... då.. då är man inte mänskig.. Lyssna på texten, jag lyssnar på den just nu, och tårarna rinner långsamt ner på kinderna och droppar ner på tröjan... 

Vet inte om ni hört den men den är iallafall Melissa Horn´s Kungsholmen.




Tänd ett ljus och ha en tyst minut, sörj de människor du mister och fäll de tårar du behöver.

när du är klar med det;

Känn hur ditt eget hjärta slår och lev ditt liv för dem     


Av Sara Pedersen - 22 juli 2012 00:40

Jag vann pokern också xD
Och mitt stora pris blev; innehållet ur fyra tändsticksaskar.
Har verkligen flyt ikväll. Men man ska sluta på topp, eller hur?
Så nu tänker jag lägga mig och vara obesegrad, tills imorgon iallafall.

Nu ska vi se om bilderna laddar upp... Först en bild på min storslagna vinst ( hehe ) och en annan som jag tog för några dagar sen som inte ville ladda upp med de andra.
Enjoy <3

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards