Alla inlägg under juli 2012

Av Sara Pedersen - 6 juli 2012 14:07

Jag har inte en fantastiskt figur eller en platt mage.

Jag är långt ifrån att betraktas som en modell, men jag är jag.

Jag äter mat. Jag har kurvor.

Jag har mer fett än vad jag borde. 

Jag har ärr eftersom att jag har en historia.

Vissa människor älskar mig, andra gillar mig, en del hatar mig.

Jag har gjort bra saker. Jag har gjort dåliga saker, men jag älskar mig själv.

Jag går ut utan make-up eller utan att ha fixat håret ibland.

Jag är spontan och lite galen.

Jag låtsas inte vara någon jag inte är.

Jag kommer inte att förändras!

Och om jag älskar dig, så gör jag det av hela mitt hjärta.

Jag gör inga ursäkter för den jag är.


Så gör dig själv en tjänst och stå för den du är.   

Av Sara Pedersen - 5 juli 2012 13:37

Sitter nu i en nybäddad säng efter att ha ätit frukost. myser lite i ett par vita shorts, ett rosa/beige linne ( nästan hudfärgat ) en stor, stickad kofta och håret utsläppt nedför ryggen.  Var ganska aktiv innan frukost tycker jag för att när jag gick upp så började jag städa   så nu är rummet städat och ingenting ligger på golvet, ja, förutom det som ska vara på golvet såklart   fönstret står nästan på vid gavel och vädrar, jag har dammsugit och toaletten på ovanvåningen är också fixad. nåväl att det inte är det roligaste som finns att städa men det behövs det också ibland, plus att det är väldigt skönt när det är rent också. Har även spelat lite gitarr på morgonen och lyckades på något sätt knäcka ett plektrum   ... snyft....

Men som tur är var det bara ett mjukt plektrum, hade blivit ledsen om det varit ett grövre.. jag brukar vanligtvis spela med .89 mm plektrum för att jag tycker om hur ljudet blir med ibland när man vill spela lite lugnare och vill ha ett mjukare ljud så tar man ju ett tunnare.. så nu är jag ett .46 mm plektrum fattigare.

Men som sagt så gör det inget, jag har flera sådana   

 

Har lite ont i svanken och upp i ryggen känner jag.. det hade jag igår också och det är nog bara lite förvärk inför månadens roliga vecka... inte så roligt med det måste man ju också få. Väntar egentligen på att den ska komma, hade velat haft den i början av veckan så att jag skulle slippa nästa vecka när vi är nere vid kusten men man får aldrig som man vill när det kommer till det. Är väldigt regelbunden den här månaden för jag har räknat till att jag ska få mens imorgon men jag tror att den kommer senare idag, förmodligen emot kvällen. Ska ta en värktablett så att förvärken går över. Fast det vore bra om den kom imorgon för då har det slutat på måndag eller tisdag och det är ju skönt för då får jag ju mer tid i ¨frihet¨ under semestern   

Men ni tjejer vet ju hur det är. Det är en bra grej med det, man vet att man inte är ensam om det man upplever   


Det är bara så och inte för att vara elak mot er killar där ute men ni förstår inte för ni har det inte...

Och om vi ändå är inne på det så läste jag en artikel om att i USA vill de ändra abortlagarna så att mödrarna inte kan göra abort utan faderns ( barnets pappas ) åsikt, och det tycker jag är fel för det är inte mannen som bär på barnet och föder.

Om kvinnan inte vill ha barnet så tycker jag att hon ska få göra abort. Det förslaget att kvinnan inte ska få bestämma över det tycker inte jag blir rimligt fören männen kan bära och få barn!!  ( som ni kanske märker också så är jag för aborter )

Sorry, men det är bara så jag tycker. Vad tycker ni?

Av Sara Pedersen - 4 juli 2012 10:56

Nu är det onsdag igen, eller hur?, jag tycker att det är ett under att jag inte blivit mer dagblind än vad jag är just nu. Förra veckan var det riktigt illa när jag var helt övertygad om att det var lördag på fredagen och söndag på lördagen, antar att jag bara vill att tiden ska gå fortare   

Nästa vecka drar vi äntligen ner till kusten och vi hoppas på fint väder. Tror nog att det där stora ovädret som skulle dra in från Atlanten inte ville röra sig mot oss för nu har vi inte haft regn på två dagar och det är helt otroligt ju! hela två dagar utan regn   och bara för att jag säger så så kommer det regna imorgon. Igår var det inte fint men det det var varmt.. men jag kunde inte riktigt njuta av den värmen. Hade en sådan huvudvärk hela dagen så jag vet inte vad, och det spelade ingen roll hur mycket jag åt, drack eller vilken värktablett jag tog, det var lite jobbigt   

Men det släppte runt halv nio på kvällen och det var så skönt att inte känna hur det bultade i huvudet såfort man rörde sig.

Nu ska jag ta och äta lite frukost.

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 3 juli 2012 11:24

Ja, vi får se vad man hittar på idag. Blir tvungen att planera om lite, Jonte skulle egentligen ha kommit och hållit mig sällskap idag men tyvärr så var han tvungen att följa med till Stockholm idag. Men vi sa så att vi ses en annan dag istället för vi måste hu träffas    

Jag har inte sovit så bra inatt... såfort jag började somna och kände hur jag började drömma så kom det en jävla mygga som prompt skulle surra i öronen... alltså, jag bryr mig inte riktigt om myggen biter mig för jag kliar ändå inte på betten men de kan väl för fan hålla sig borta från huvudet så man slipper det där surret   

Vänta, jag kom på vad jag ska göra idag. Jag ska klippa klart gräset. Jag skrev inte att våran gräsklippare gick sönder för två dagar sen va? den gick iallafall sönder under gräsklippningen så jag hann med framsidan och kanske en tredjedel av baksidan innan den bara lade av, och varken jag, Tobbe eller pappa lyckades starta den igen   så nu har vi en elektrisk uppladdningsbar grej, vi får se hur det blir med den   

Sitter nu och lyssnar på lite country. Blir alltid på bra humör då, får sådana härliga sommarkänslor då   

Nu ropar pappa, gräset väntar.....

Av Sara Pedersen - 2 juli 2012 15:55

Jag har ju börjat fota lite med telefonen och jämfört med min förra telefon så är ju den jätte bra. här har ni några bilder som jag tagit. Vad tycker ni?  jag håller ju vanligtvis inte på med fotografering men som en hobby Kan det vara kul att fotografera   

         







     

Av Sara Pedersen - 2 juli 2012 12:29

Nu har jag tillslut uppdaterat datorn så att jag kunnat byta ut säkerhetspaketet så att jag faktiskt kan använda datorn, bra va?

Jag har ju inte varir inne på bloggen sen i onsdags och om jag ska vara ärlig så vågar jag inte riktigt kolla statistiken känner jag   

Jag var ju hos sandra i torsdags och stannade till lördag eftermiddag och vi hade väldigt kul. PÅ torsdagen åkte vi in till stan. Är lite avis på att det är gratis bussar i avesta kommun... tyckte att det kunde varit det från hedemora till avesta också.. jag åker ju buss varenda gång jag ska ut till körrepen, visst jag får pengar när jag ska åka för att jag inte ska betala men det blir lite pengar efter några veckor om de nu höjjer priserna. De har höjt alla busspriser med fem kr ( visst det låter inte mycket men det blir mycket i längden ) det kostar nu 45 från hedemora till borlänge ( på halv biljett ) och tydligen så kostar det 90 kr om sandra ska åka in till borlänge, det också på halv biljett, det är ju sjukt   

När vi var i avesta så shoppade vi lite så nu är jag ägare till två nya blusar, en mörkgrön och en vit, en jättefin blå klänning och en mascara. Sen åt vi lite, jag fick äntligen pizza!!   sjukt gott   

   


 Vi har badat i älven, fått besök och blivit lite skrämda av änder, blivit uppätna av de djävulsliknande myggorna som väääldigt gärna ville vara på oss.

vi har tittat på film, grillat mashmallows över värmeljus och en massa anat, det har som sagt varit väldigt roligt   

Här är en bild som jag tod strax efter att vi badat, då hade man haft uppsatt hår medans man badat för att det inte skulle bli blött och riskera förkyldning och så slipper man hålla på och stå en mindre evighet och torka håret. Och ja, jag är osminkad   

 

Oj, vad stor den blev   

Jag får kolla över formaten på bilderna innan jag lägger upp nästa gång...

Äh, sak samma, där har ni en stooooooooor bild på mig   ser lite blond ut på den bilden också, nåväl för att min hår blivit rejält blekt men så blond är jag väl inte än?   

Nu ska jag ta och äta lite.

Skriver mer senare idag.

Stay tuned     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards