Alla inlägg under juli 2012

Av Sara Pedersen - 10 juli 2012 16:51

Det gick fort inte ens två hela dagar och det är färdigtapetserat nu   nu ska bara möblerna flyttas tillbaka men det gör vi imorgon när vi vet att de sittar kvar och inte har rullat ner från väggarna   

Nu är det inte så mycket kvar av renoveringen, det är bara Tobbes rum och övervåningen kvar. Tror att det kommer att bli jättesnyggt här uppe, det kommer att bli vita långväggar och jag och mamma vill väldigt gärna ha ceriserosa på de korta sidorna, tror att det kommer bli jättefint   och så blir det nytt golv här uppe också.

kanske ska man passa på att måla om mitt rum? är lite less på det lila, blå och vita på mitt rum... så blir det när man låter en sjuåring välja färg när hon ska få eget rum   

Mot slutet av tapetseringen tyckte mamma att det var väldigt roligt att tapetsera min arm.. hon kom upp och klistrade en tapetremsa runt min arm när jag satt och läste tidningen och höll på med telefonen.. det tyckte hon var väldigt roligt      jaja, jag har en busig mamma   

Det var inte så kul att läsa tidningen heller och se de där bilderna på översvämningarna i småland... och fick veta att ovädret rör sig emot gävleborgskusten.. och att det kommer in ett extremt oväder med åska nu också.. finfint   

Det regnar för fullt, det har ju allvarligt regnat hela sommaren, kan tänka mig hur ¨glada¨ alla kommer att vara när vi ska tillbaka till skolan efter lovet...

Nä, nu tänkte jag leka lite med gitarren och slötitta lite på tv innan jag ska slänga i en tvättmaskin och sen hoppa in en dusch   måste ju skrubba bort klistret över hela min arm   


 

Stay tuned   

Av Sara Pedersen - 9 juli 2012 23:06

Jag fick ett brev idag när vi var mitt uppe i tapetseringen och jag blev väldigt glad när jag öppnade det och väldigt, väldigt förvånad måste jag säga    kan ni gissa vad som fanns i brevet?

Jag återkommer till det   

Vi började som sagt med tapetseringen idag och det kommer nog faktiskt att bli bra, dock fick jag klister i håret. Vet inte riktigt hur det gick till men det går bort i duschen. 

i allafall, innehållet i brevet var det.

300 spänn och ett jättegulligt tackkort för att jag gett bort lite kläder till en tjej och de skickade ett tackkort och det var ju så sjukt fint gjort   

Titta vad fint

 

Har även slagit in presenten till Tobbe som fyller år på söndag. Min lillebror blir 15 år gammal... det känns så sjukt overkligt.. han är ju officiellt inte liten längre   

Man får ju göra mycket när man blir 15... man får cykla utan hjälm till exempel      och liiite andra grejer. Men om han nu ska bli stor så kan man väl få driva lite med honom?

Tror ni att han kommer tycka om sitt paket?   

 

Hehe... to much?

Av Sara Pedersen - 9 juli 2012 13:31

Det är den 9e idag... och jag får ett sms från min operatör som säger att jag surfat upp mina gb den här månaden... ööhh va? jag har ju knappt använt telefonen den här månaden ju, det har ju bara gått nio dagar!   

visst jag har kollat fb, spelat songpop och skrivit något mail men det ska väl inte dra så mycket? eller?

Och det återställs i måndsskiftet... ja, alltså den första augusti.. om 23 dagar... fattar verkligen inte hur jag kan ha surfat upp allt på nio dagar det är ju inte logiskt.   


 


Det började precis regna igen, det regnade hela natten och på förmiddan villket gjorde att när jag tillslut somnade så sov jag länge, blev uppsläpad vid 20 över elva och var tvungen att plocka lite tvätt... förstår inte varför jag inte sover... dock har det bara gått två dagar med dålig sömn, det släpper nog snart, hoppas jag för om man inte kan somna på kväller ich ligger vaken till halv fem på morgonen och sen sover till typ tolv fungerar kroppen inte så bra, man sitter bara och gäspar...

Fast det är ju mysigt att lyssna på regnet också   dock är man nästan lite nervös.. för det är ju det här ovädret som var i Englad förut och orsakade alla översvämningar där   men förhoppningsvis så bllir det inga översvämningar här trots att det är så många sjöar i området.

Äh, det kommer säkert bli bra, det är inget att nojja sig över   

Nu tänker jag sätta mig med gitarren, hade tänkt lära mig att spela The A Team av Ed Sheeran    Den är ju så fiiin och texten vill man ju bara gråta till.

Har ni sett den videon? den vill man också gråta till för att den är så sorglig   

Nä, gittaren var det.

stay tuned guys      

Av Sara Pedersen - 8 juli 2012 21:22

Känner ni igen er i det här?

Ni ska någonstans och du tar med dig datorn för att du helt enkelt vill ha den med ( eller i mitt fall så ska jag försöka blogga lite på kvällarna då jag är bortrest ) och så tänker de andra som är med använda din dator?!

Alltså vad snackar ni om? det är ju för fan min dator. MIN!!! jag har sparat och betalat den själv och att andra då ska använda den till att spela spel.... det retar gallfeber på mig!!! det är ju min!!   Jag betalade den och jag står som ägare och administratör till datorn. Då borde väl jag få bestämma vad den ska användas till?!

Om ni vill ha en speldator med er på semester, köp en till dator som ni har till en speldator och så kan jag få ha min ifred!!

Min dator används till skolarbeten, comunitysidor, hotmail, bloggning, läsning av andras bloggar, chattrum, lagring av bilder, musik mm och att hålla kontakt med folk.

Det är ingen speldator!!

Köp en egen laptop och min vara ifred!

Har ni råkat ut för det här någon gång?


       

Av Sara Pedersen - 8 juli 2012 16:48

Har nyss gjort en virussökning på datorn efter att en varningsruta kommit upp men inte hade jag något virus?! så då blev jag lite förvirrad.. men iallafall....

Har varit en snabbrunda in till falun idag och handlat lite, var skönt att komma ut ur huset men usch vad det regnade, då kunde man verkligen prata om skyfall..

och då beslutade även mamma och pappa att vi skjuter upp trippen ner till kusten till helgen... snyft..

Ville ju verkligen åka imorgon... äckelväder....


Av Sara Pedersen - 8 juli 2012 11:11

Jag trodde verkligen seriöst att jag aldrig skulle somna inatt.. det var så sjukt varmt att det bara inte gick att somna.. vid ett var det inga problem.. vid två blev man lite less.. vid tre blev jag irriterad... vid fyra vad jag så trött  att jag kunde kräkas... vid fem.. ja, det ska vi inte ens gå in på.. men sen började det regna och då blev det genast svalare och då somnade man direkt. Och ändå hade jag en fläkt på rummet!  

och jag försökte att inte hålla på så mycket med telefonen men jag slutade nog att hålla med den vid halv tre eller något sådant..

Eller kan det ha med att jag drack två koppar kaffe igår?

Jag vet inte riktigt.. det var svårt att somna i allafall.

Det är dags att börja packa idag, för imorgon drar vi ( Äntligen!!! ) har längtat så. och det är sista dagen idag på min ¨roliga vecka¨ så jag är helt ¨fri¨ under våran lilla semester   

kommer blogga mycket från mobilen då så får ni se hur det ser ut i mitt lilla paradis... tyvärr så kanske vi inte har kvar det så mycket längre... jag älskar verkligen att vara där.. är det fel av mig att önska att det inte blir sålt?....

Av Sara Pedersen - 8 juli 2012 10:59

Ja, är vi satta på kartan nu?   

Det här måste vara den första musikvideon som är inspelad i den här lilla staden   


 

Det lite roliga är ju när man ser hur många som är med i videon som man faktiskt känner   

Av Sara Pedersen - 7 juli 2012 12:50

Ska alldeles strax gå och ta lite frukost, har inte hunnit det än   

vaknade imorse av att det flög in en enorm humla in i mitt rum och då flög jag som ett pistolskott ur sängen, inte det mysigaste sättet att vakna på men man blev pigg i allafall   

Har fått ganska mycket gjort den här morgonen, Har bland annat planterat ut en lilja som växt upp på bakgården. Jag är ju väldigt förtjust i liljor och blev lite glad när jag såg den. Den är ljusrosa med vinröd/mörkrosa fläckar och heter tydligen Lilium martagon. Det finns ju hur många sorters liljor som helst och den här sorten ser ut såhär;


   

Jag tycker som sagt mycket om liljor, och det finns ju så många olika sorter också.

Vid sommarstugan vid kusten har vi ( nu kommer mer latin ) Lilium bulbiferum och den är orange   

       

Tänkte att jag skulle ta med mig någon sådan hem så att jag kan plantera ut dem   

Jag kommer förmodligen blogga lite mer nu, för tillslut har den kommit, bloggplatsenappen. Jag började blogga i januari och då stog det att det skulla ta två veckor att få ut den... den kom idag... det gick inte fort kan jag ju säga... eller så var det låååååånga två veckor   

Äh, sak samma, den har ju kommit nu iallafall   

nu kommer jag ju att kunna blogga när jag är nere vid kusten så ni kan få se vad vi hittar på under dagarna och så ska ni få bilder på hur extremt fint det är där..... kommer att sakna det sjukt mycket...

Jaja.... det är inget att deppa över, man får njuta av tiden som man har kvar av sina semesterställen, eller hur?   

Nä, frukost var det, hungrig.....

Stay tuned    

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards