Alla inlägg under november 2012

Av Sara Pedersen - 16 november 2012 22:30

Ska alldeles strax gå och lägga mig. Trodde allvarligt att det aldrig skulle bli helg, det har varit en fruktansvärd vecka och det verkar vara väldigt många som håller med mig om det. Det måste vara för att det varit så stressigt den senaste tiden.

Jag har ju inte bloggat idag men jag har inte haft världens roligaste dag heller och istället sör att skriva västa deppinlägget så har jag inte skrivit alls, hoppas att ni förstår   Ibland så kännd det helt enkelt inte bra.

Men det är mycket bättre nu, har haft en helmysig kväll då jag och mammma haft lite tid för att umgås. Bara skrattat och pratat om allt och ingenting, vi var till och med nere på golvet och skulle se vem som var vigast, det händer inte ofta, och det är lite synd för det var väldigt roligt.

Sen så fick jag göra mat till alla idag ikväll så då blev det tacogratäng med sallad, tortillachips och lite olika drycker till maten. Mums   

Och nu efter diverse tvprogram ska jag sova och försöka sova ut, det har som sagt varit en väldigt seg vecka och jag längtar verkligen efter att få lägga huvudet emot kudden.

Såhär har jag gått idag, svarta jeans, morkröd tröja, grön sjal och till det hade jag bruna stövlar men de är inte med på bilden.  


Stay tuned.  

Av Sara Pedersen - 15 november 2012 19:11

Jag är klar... jag är äntligen klar med arbetet och guuuud vad skönt det är!!!!! 13 sidor och strax över 3200 ord.. efter både dagar, kvällar och nätter så behöver jag inte lägga till ett enda ord.. snacka om att det känns bra. Så om jag får dåligt betyg på den nu blir jag lite ledsen.

Jag satt faktiskt uppe och skrev på arbtet inatt och somnade av ren utmattning framför datorn, det är inte bra, vaknade till runt ett och stängde av datorn.. då hade jag sovit i över en timme..

MEN ikväll ska jag ta ett bad innan det blir dags att sova och så ska jag lägga mig i någorlunda bra tid så att jag inte känner mig helt död imorgon. 

Tänke ta och berätta om lite roliga saker idag. Jag låg egentligen kvar lite för längr imorde mer jag var så fruktansvärt trött så det var tur att jag började nio idag, pluggade på lite glosor påväg till skolan och för första gången på över ett år kommer jag att ha alla rätt på ett glosprov i spanskan   

Kom till skolan och fick höra att jag var fin idag av Nico och det gjorde mig väldigt glad, skrev på historian på lunchen så att jag i princip blev klar, fick bilderna från våran fotografering i måndags och sen var det en rolig danslektion. Jag brukar inte vara så förtjust i insperationsdans men det blev bättre

Nu ska jag ta något att äta och sen får vi se vad jag gör, behöver ju inte skriva på historian iallafall.

Här får ni en bild som jag tog imorse påväg till skolan.

Här var det grönt, både gröna ögon, grön sjal och grönt i bakgrunden   

 

 

 

Av Sara Pedersen - 15 november 2012 17:50

Innan jag berättar lite om dagen så tänker jag dra upp en grej som jag och Sandra stötte på igår.. Vi hade tagit tidiga bussen till Avesta inför repet och åt Avestas godaste macka vilket är en fylld baugette med kyckling, har helt ärligt aldrig någonsin ätit en sådan god macka i hela mitt liv   

Men för att komma till saken så gick vi in på H&M för att döda lite tid och vi gick in på barnavdelningen och hittar jeans, riktiga jeans, för barn. Alltså det var jeans för 1 1/2 år gamla barn i så stelt jeanstyg att inte ens jag skulle använda det men det som jag blev så öpprörd över var att i de minsta byxorna till de största byxorna på avdelningen så skillde det knappt ett dugg midjan över huvudtaget!

Så de menar att ett barn som är sju-åtta år ska kunna ha samma byxor, fast lite längre i benen, som när de var två?!

Hur tänker de?!?!

Ska barnen vara smala som stickor hela livet? nej, jag blir bara så arg    låt barnen få utvecklas i som de ska istället för att få dem att känna sig stora när de inte kommer i sina byxor. Skelettet växer och utvecklas så enormt mycket när de växer och hur i helvete ska de kunna ha de byxorna? Nej, nej, NEJ!! Det ska inte vara så!

Och en annan sak när vi ändå pratar om det, barkläderna har blivit... ja.. slampiga!!! Har ni inte märkt det? det finns underkläder med texten Juicie, I'm a good/bad girl, Look no touch och en massa mer, urringade linnen med text som Don't even think about it, Don't touch och liknade, Barnjeans är nu superskinny och alla tjejer och killar som kollar vet att tighta jeans framhäver benens forner och rumpan.. och att sätta det på en femåring... det är bara fel..

Jag säger som Anna från sex education, Stop pimping our kids.

Vad säger ni om der här?


   

Av Sara Pedersen - 14 november 2012 20:13

Blä och snyft och aj och bara usch... just nu känns allt bara så... har suttit och skrivit på historian sen jag kom hem och jag är så fruktansvärt trött och jag har så jävla ont så jag vet inte vad jag ska göra    Kommer ni ihåg att jag sa att jag hade ont i ryggen för några dagar sen? att det gjorde ont över skuldrorna? Ja, jag satt ju fick lite massage samma kväll och det var så smärtsamt att jag nästan grät och efter det var ryggen helt röd och varm, men tror ni att det gick över? nej... så nu har jag ont på sidan av och under högra skulderbladet som går upp på sidan av nacken,  ner över axeln och hela överarmen och jag har ingen aning om vad det är   och på musiken idag blev det bara värre.. det var ju inte tillfredställande att spela trummor och sen tok-öva på pianot på hålet, det gjorde bara att det gjorde mer ont   

Sen nämnde någon på kören att det kanske är en muskelinflammation eller något och jag blir ju så orolig..

Och jag kan inte göra något åt det just nu för jag måste sitta med det här arbetet och skriva om min egen levnadsberättelse, skriva en sammafattning med disskution, parraleller och avvikelser och sen göra ett avslut... pappa får spela in Grey's till mig..

Det är säkert datorn fel att jag har så ont...

Blä... jag vill bara sova..   


 

Av Sara Pedersen - 13 november 2012 18:58

Ursäkta mitt utbrott.. 

Nu har jag lugnat ner mig lite, har fått i mig lite socker, tittat på Williams Lista, fått lite pengar, lite roliga nyheter och tänkt på lite roliga saker som hände idag   Fick lite pengar av mamma som extrabetalning för i lördags för hon tyckte också att jag fick dåligt betalt och så har jag fått veta att när jag blir 18 så kommer jag att få hela mitt studiebidrag för att jag då räknas som vuxen   och det var så otroligt mäktigt att få höra det ordet; Vuxen. 

Så jag har inte en alltför stor lust att köra en skruvmejsel genom dataskärmen och hamra sönder tangenterna   

Och sen en lite kul grej som hände idag, eller kul och kul men jag blev lite förvånad för jag skulle handla lite, jag var törstig och då tar man ju och handlar lite i caférerian innan vi gick ner till Estet och skrev lite. Iallafall. Jag hade handlat för 20 kr och betalade med en hundring.. kan ni gissa vad jag fick i växel? 120 kr! Jag fick alltså mer tillbaka i växel än vad jag betalat   men tyvärr så märkte jag inte det fören vi var nere vid skåpen och då var det ju lite sent att vända och gå tillbaka   

Ja, det var en grej som inte händer ofta men någon gång så händer väl det med.

Annars har det varit en väldigt lugn dag i det stora hela.

Hade Ensemble i morse och vi fortsatte på tidigare låtar och började med Wish You Were Here med Pink Floyd ( otroligt bra låt, jag är så otroligt svag för gitarrplock så det nästan är läskigt ), Nästa lektion var inte lika kul... Jag är med i en grupp som ska spela en låt med askomplicerat komp.. och det gick inte alls bra, jag har bara testat att spela det en gång innan och jag kunde inte spela i takt, det var bara jobbigt.   Sen så tittade vi på en spelning i aulan innan lunch och sen var det bara engelska och så tittade vi på en fotoutställning på historian innan vi fick gå hem. Helt okej dag faktiskt   


   

Av Sara Pedersen - 13 november 2012 17:43

Nä, nu blir jag förbannad!!! 

Jävla ÄCKELDATOR!!!!

Jag blir så arg att jag bara vill gråta, det bara krånglar och krånglar och krånglar och krånglar   

Har suttit i flera timmar och allt jag gör blir bara bajs.. så jävla värdelöst. Allt bara stänger ner, hakar upp sig, kopplar ifrån och fungerar inte..

Skulle till exempel skriva på historiearbetet, jag hade säkert skrivit tre nya sidor och sen så bara startade fanskapet om.. Då tänkte jag att jag kanske kunde redigera dokumenten jag hade på mailen istället men det gick ju inte för då måste jag köpa Microsoft Office och betala 1200 spänn och få den där jävla koden så man kan skriva... Och inte kunde jag kopiera texten och sätta det i mitt skrivprogram i datorn helller för allt blev bara en jävla klump som inte gick att flytta   

Vad ska jag göra då? jag har tre dagar på mig och jag kan inte skriva.. jag kan ju inte säga "Nej, men jag skickade inte in arbetet eftersom att min dator inte vill fungera" Nej det kan man inte säga   

Jag kommer bli underkänd för att min dator är för gammal och det suger, det är så jävla värdelöst!!!!

Och nu kan datorn knappt läsa in google längre, just nu säger jag som Jonte, Jag vill avrätta min dator med en yxa och bara slänga den åt fanders. 

Det här är för övrigt tredje gången jag skrivit det här inlägget....   


 

Av Sara Pedersen - 12 november 2012 17:14

Det var ett tag sen och det här var ju av en helt annan anledning än vad det brukar, vanligvis är det ju mest om musik när jag är med så det här var en ny upplevelse.   

Det är från i lördags då jag fick jobba som manikyrist.

Hmm... känner att jag hade behövt lite av den där massagen också för sen i lördags har jag haft väldigt ont i nacken och över skulderbladen   och under de senase timmarna har det gjort väääldigt ont    hoppas att det släpper snart.. får kanske sitta en stund i massagestolen ikväll men den gör ju ondare än vad jag redan har   


 

Av Sara Pedersen - 12 november 2012 16:54

Alltså, jag är så trött så jag vet inte vad.. imorse var faktiskt första gången jag sov till det att alarmet gick igång, vet inte om det var skönt eller inte.. visst så sov jag längre men man blir ju mycket tröttare av att vakna från alarmet än av att vakna med sig själv   

Annars har det varit en lugn dag, vi tittade på Romeo och Julia på historian och diskuterade den i svenskan. Lunchen var det inger större fel på och under sista lektionen så fick vi sätta ihop sketcher och efter det gå ut och fotografera. jag tyckte att det var mycket roligare att fotografera och vissa bilder blev otroligt bra, ska höra om jag kan få låna bilderna till bloggen sen för vi ska nog ta nya om vi får för det var ju inte den miljön som vi ville fotografera i men bilderna blev så fina    De blev ju helt klart mycket bättre än de jag tar med mobilen och ja... jag vill helt enkelt ha de bilderna   

Men just nu får ni nöja er med några från mobilen istället och då kan de ju vara lite hur som helst.





                   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards