Alla inlägg under december 2014

Av Sara Pedersen - 23 december 2014 17:21

Cody Simpson är örongodis. Punkt.

Av Sara Pedersen - 23 december 2014 16:55

Äntlige så är jag klar med julklapparna! I år så var det verkligen i sista minuten, förra året så var jag klar i november om jag inte minns fel men då hade vi varit till Ullared i Augusti men ändå.   

Hur har det gått för er med julklapparna? Är ni klara eller blir att rucha till affären imorgon innan middagen?   

 

Av Sara Pedersen - 23 december 2014 16:44

Man måste vara tokig som fixar de sista julklapparna dagen innan julafton... och jag tillhör den galna skaran för jag var upp en sväng på stan i folkmyllret och fixade de sista detaljerna inför imorgon. Tobbe följde med också och vi passade på att ta en kaffe för att värma oss lite. Bakelser var det inte så nycket snack om då det var rätt så rensat på hyllorna. Men en kaffelatte är mysigt även utan bakelse.
Ångrar lite nu i efterhand att jag inte tog en Chailatte, hihi.

Av Sara Pedersen - 22 december 2014 18:37

 

Av Sara Pedersen - 22 december 2014 17:30

Usch, fy och blä säger jag bara just nu. 

Magen i fullkomligt kaos, jag kan inte äta utan att bli dålig och jag är helt utmattad för att jag äter dåligt. Det är en ond cirkel om något!

 Nu vill jag bli frisk, man borde inte ens få vara dålig såhär länge. Men jaja.. vad kan jag göra liksom? Jag får nöja mig med att föröka att få i mig lite te, slappna av med en ansiktsmask och titta på julfilm.

 

Av Sara Pedersen - 21 december 2014 16:03

Detta är nog det mest perfekta mellanmålet som jag ätit någonsin. Att banan och jordnötssmör kompletterar varandra är ett välkänt faktum och det är både mättande och nyttigt om man väljer en bra sorts jordnötssmör.
Detta är sjukt gott iallafall, är sjukt enkelt och går snabbt att göra. Helt perfekt för den som har lite brottom eller som inte vill lägga ner så mycket tid på ett mellanmål.

Av Sara Pedersen - 20 december 2014 22:21

Julstjärnor i små, söta krukor och nya koppar ger en mysig julkänsla!

Nu har jag nog lyckats att få en någorlunda julstämning på rummet iallafall.

Så gosigt!

 

Av Sara Pedersen - 20 december 2014 21:35

Hallå ni fina! Hur har ni haft det de senaste dagarna? Själv så har det verkligen varit upp och ner för att jag varvar mellan att må bra och må skit rent ut sagt då något virus eller liknande vägrar att ge med sig.

Så denna dag ( och imorgon ) består av vila, vila och mer vila så att jag kan bli frisk någon gång för jag vill absolut inte vara sjuk under julen.   

 

Ovido - Quiz & Flashcards