Alla inlägg under december 2014

Av Sara Pedersen - 17 december 2014 21:20

Snart är även denna dag slut och imorgon väntar ännu en dag på kontoret och just nu kan jag inte säga att det lockar när man ligger nergosad under filten med en kopp te och fryser ända in i märgen... Meeeen som tur är så har vi nu varm choklad som man får gå och ta av och det gör vardagen lite bättre.
Snart är det fredag igen och det blir nog första helgen på sjukt länge som jag verkligen inte har något planerat och bara ska ta det lugnt. Eller kanske inte med tanke på att det är helgen innan jul.

Av Sara Pedersen - 16 december 2014 21:13

 

Av Sara Pedersen - 15 december 2014 20:00

Min senaste besatthet har blivit varm choklad, och helst med grädde och minimashmallows.   

Det blev en kopp igår, en idag och det blir förmodligen en imorgon med, hihi.

Säga vad man vill men det hör vintern till! 

 

Av Sara Pedersen - 15 december 2014 19:29

Never stop dreaming.

 

Av Sara Pedersen - 15 december 2014 18:18

Detta kändes som ett litet sätt att piffa upp den populära, traditionella men ack så tråkiga knäcken. Sötma och sälta är alltid bra att balansera så att det inte blir så sliskigt så då tänkte vi; varför inte bara tillsätta pistagenötter? Jag hade först tänkt mig att man skulle hacka nötterna och ha som ett sorts strössel men att ha dem hela var rätt så gulligt så vi gjorde så istället.   

Har ni några tips på hur man kan piffa upp sitt julgodis? Dela gärna med er!

   

Av Sara Pedersen - 14 december 2014 21:06

Julklappsbyte blev det även igår och efterssom att vi kanske inte hinner ses innan jul så öppnade vi juklapparna tillsammans under kvällen och jag fick verkligen jättefina saker.

Jag fick två helt underbara muggar som jag faktisk velat ha sen jag såg sådana på en blogg som jag följer, och så fick jag även tre burkar som var jättesöta. Jag har inte hunnit bestämma mig för vad jag ska förvara i dem men det hinner jag.   

Tack för de fina julklapparna hjärtat!   

     


Av Sara Pedersen - 14 december 2014 20:29

Hur bra koll har man på sina vänner egentligen? Det tänkte jag och Nico kolla upp iallafall!   


Ovido - Quiz & Flashcards