Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Pedersen - 14 juni 2012 15:50

När vi ändå pratar om guitar slapping.

Check this out, han är en ren talang   Jag vill också kunna detta... bara att fortsätta öva eller vad säger ni? 


 

Om ni som jag vill lära er det här är det första steget att stämma om gitarren. DADGAD.. eller var det DADADE? de kan inte riktigt bestämma sig  

Stay tuned    

Av Sara Pedersen - 14 juni 2012 14:51

Haha, vad tycker ni om min fulengelska?  

Nej, men i allafall, det är en grym scen från en sjukt grym film. Jag fullkomligt älskar den här filmen och försöker se den varenda gång den kommer på tv:n. Har sett den otroligt många gånger och jag älskar den fortfarande.

Har ni sett den? 

Jag pratar såklart om August Rush  


Den filmen får mig verkligen att vilja lära mig slapping, jag har börjat i allafall och det går sakta men säkert framåt    

Av Sara Pedersen - 12 juni 2012 23:21

Åh.. känner mig lite som Jeff Dunhams docka Peanut när jag säger så men det är ju sant   Tills nu så har jag inte suttit vid datorn sen i lördags och det har känts väldigt konstigt samtidigt som det varit så sjukt skönt  och befriande rent utsagt att inte sitta vid datorn... som sagt.. I´m a bad blogger....

Jag kommer med stor sannorlighet blogga väldigt dåligt i sommar men jag ska försöka hålla bloggandet igång så have patience with me  

Men hittils under lovet så har jag försökt spela lite piano, jag måste verkigen försöka få tag på ett eget så jag kan lära mig kompa bättre... det måste jag också lägga undan pengar till.. jag har fikat, druckit kaffe och bara varit lite ute på vift känner jag.

Var hos Nico hela dagen igår innan jag gick hem till mormor och höll henne och morfar sällskap under kvällen, det blev en myskväll med glass, saft och programmen som gick på på kanal 9 mellan sju och elva på kvällen, vilket då var Kustbevakarna, Customs och sen filmen Bewitched    

Sen var det väl bara att gå hem. Kom väl hem mellan halv tolv och midnatt och då var det väl bara att äta en macka för att sedan stänga in sig på rummet och vänta in nattsömnen   

Idag så var jag över till en av min mormors väninnied lite rabarber och så fick jag hjälpa henne lite med datorn, kändes faktiskt bra att kunna hjälpa till med datorn och lyckas med  min tekninska inkompitens men till och med jag kan faktiskt lägga över filer mellan en dator och en digitalkamera  

Sen var jag in till farmor under eftermiddagen och höll henne lite sällskap, vi var ute och gick lite innan jag gick hem.

När jag kom hem ska gräsmattan pysslas om lite och med vädret som vi har nu.... ja, vi kan ju säga att det inte var så kul när det är såhär varmt och kvavt och åskan hänger i luften för då blir myggen galna... Man blev ju nästan gråtfärdig när man kom in sen.. Hade haft en hel myggsvärm efter mig   

 Myggbett i pannan, ovanför ögonbrynet, på kinden, på halsen, axeln, 3 på varje arm och över hela benen.. Kan man göra annat än älska detta väder som gör myggen till de blodsugande monster de är..   och så kliar det överallt, glömde nämna att jag även fick två bett på handen.. äckliga djur... så efter jag var klar med gräsmattan var det bara att hoppa in i en dusch, sen äta lite för att sedan se på Scrubs och somna på soffan    

Men lite posivitv med idag då, jag har fixat jobb så jag blir bland annat hundvakt vid några tillfällen i sommar med olika hundar och jag köpte nytt nagellack idag. Det är väldigt grönt   



Jag har varit väldigt grön idag men det tycker jag är fint under sommaren. Så idag har jag gått med mina skor, svarta tights, linnet jag köppte i fredags ( som ni ser är grönt/rött/vitt/rosa/svart/grått ) ett brett, brunt, flätat bälte i midjan, gröna naglar och ett guldfargat halsband.

Jag har känt mig sommrig idag     

Vi får se vad dagen bjuder på imorgon men först ska natten få bjuda mig på en riktigt skön sömn  

Godnatt Sötizar.

See ya    

Av Sara Pedersen - 9 juni 2012 19:19

Det bästa introt till en tvserie är helt klart Game Of Thrones-introt, det är så sjukt bra   Det är för övrigt även det mest påkostade introt till en serie någonsin och även den mest påkostade serien. Jag är lite irriterad över att de håller på att spela in en svensk version av Game Of Thrones... de kommer att förstöra den serien...



Har suttit och kollat på två avsnitt av den här serien, har följt den sen den började och jag älskar verkligen soundtracket. Ni som gillar sagan om ringen musiken kommer att älska den här musiken också.

Länkar även till den fulla versionen ( såååå bra )



Ha en fortsatt trevlig kväll    

Av Sara Pedersen - 9 juni 2012 13:47

Dagen igår var helt underbar  

Vet dock inte vad jag räknas som nu, jag är ju inte en förstaårselev längre men jag är inte andraårselev än... är jag en och en halva då?  

Som sagt så var dagen underbar igår, jag, Sandra och Frida satt i kyrkan innan cermonin började och sjöng stämsång på Margareta och Hold the line ( Love isn´t always on time ) och det lät riktigt, riktigt bra   sen började avslutningen och alla uppträdanden och det gick gick bra trots lite glapp i sladdar.

Det jag hade på mig igår var en rosa klänning ( jag som aldrig har rosa på mig annars ), ljusbeiga klackskor, mitt hår var i korkskruvslockar, jag hade ett gulfärgat halsband som var virat två varv runt halsen och jag hade sminkat mig rätt fint tyckte jag med svart och glitter på ögonen och rosa läppsift.


 



Såhär såg jag ut igår då   Vad tycker ni?

Ni får stå ut med att jag kisar för vi satt ute i solen en stund innan vi gick upp till kyrkan och tyvärr så syns mina smilgropar.. det är derför jag vanligtvis inte ler så stort på bild      

Sen efter alslutningen så åkte vi en snabbis till resebyron innan vi åkte hem så vi kunde byta om. Vi skulle åka och handla och det skulle aldrig gå att shoppa i den där klänningen, det hade blivit jättevarmt i den och jag ville inte riskera att förstöra den   så det blev en vardagsklänning istället. Det blev min ljusblå och vita klänning och så bytte vi ut de guldfärgade smyckena till ett brett pärlarmband och mitt fjärilshalsband  ( för det har en pärla på sig ) sen packade man ner plånboken och stack iväg.

När vi väl kom till Borlänge så åt vi frukost på Max och jag blev så mätt att jag höll på att smälla av, blev helt slut sen åkte vi och handlade och vi var klara på 45 minuter, det är nytt rekord, vi brukar vanligtvis handla i flera timmar   men jag visste ju vad jag skulle ha och vi hade en tid att passa då Tobbe skulle iväg. Jag fick det jag skulle ha och lite över det.


        

Plaggen ser väldigt tråkiga ut på bilderna men de är sjukt mycket finare i verkligheten   jag bytte om till den röda klänningen senare emot kvällen och den är otroligt skön att gå i.

Var ute en snabbis till våra kusiner en snabbis under kvällen innan jag kom hem, åt lite och vi såg på filmen The Warriors Way.. den var inte så bra...

Idag har det inte hänt något peciellt än, ser på Kingdom Hospital och spelar lite på gitarren.

Hoppas att ni njuter av sommarlovet nu ni som har fått det, för det gör jag  

Kram på er     

Av Sara Pedersen - 7 juni 2012 16:18

Det känns lite overkligt om jag ska vara ärlig. Det har gått fort det här året fast det kanske är på grund av att vi har haft så många kurser i år, vårat shema kommer ju att bli mycket bättre nästa år  

Vi fick fika på svenskan idag   det blev ett litet skratt när vi upptäckte en felkonstruerad kaka.




Do you see the difference?     

sen innan historian satte vi oss och hade lite nagelvård. efter historian så åt vi lunch och sen så gjorde vi klart naglarna, så såhär ser  mina avslutningsnaglar ut:


Sandra är otroligt duktig, hon här även fixat Julias, Kines, Alices och sina egna naglar såklart. Julas är rosa och blåskimriga med diamanter, Kines är svarta med röd/vita blommor, vet inte riktigt hur alices naglar blev men de naglar som sandra har gjort på sig själv och som hon hade idag är vita med leopardfläckar i allamöjliga färger  

Sen hade vi rep i kyrkan i några timmar innan vi gick tillbaka till skolan då vi rensade skåpen och slängde i princip allt, när jag tar studenten tänker jag bränna sakerna som ska bort...


När jag gick hem lite senare så tänkte jag gå ner och doppa fötterna i hönsan.... jag lät bbli för vattnet var rent ut sagt vidrigt.... Jag tror för övrigt att åskvädret är påväg in nu.. eller vad tror ni?  




Nu får det räcka för tillfället, see ya later guys      

Av Sara Pedersen - 7 juni 2012 07:56

Ja, jag har ju varit dålig med morgoninlägg men jag skriver väldigt snabbt nu  

Ska alldeles strax gå till skolan ( sista skoldagen nu då ) och vi slänger väl in en bild till Dagens outfit.



Så Dagens outfit är svarta strumpbyxor, jeansshorts, och ett vitt/svart leopardmönstrat linne.

Jag vet ju att jag inte är pinnsmal men jag vill inte vara det heller, jag är varken smal eller tjock, jag är bara jag  

Och så går jag helt osminkad idag för att det ska bli lättare att fixa sig imorgon  

Skriver mer när jag kommer hem.

Stay tuned.


Förretsen! om man ska ha alarm på telefonen, måste man ha ljudet ( alltså ringsignalen ) påslagen eller ska man vrida upp mediavolymen? Snälla hjälp mig med detta, får ju lite ångest om jag inte får igång alarmet...      

Av Sara Pedersen - 6 juni 2012 20:14

Ja, är det onsdag elller söndag? jag brukar säga att det helt enkelt är båda när det är röda dagar   hoppas att ni njutit av den här lediga dagen för det har jag gjort, även om jag var grymt stressad imorse. Vaknade och var väl relativt utvilad, gäspade, sträckte på mig, drog telefonen ur laddaren och slänger en blick på klockan och bokstavligt flög ur sängen. Den var fem i 11 och jag hade 20 minuter på mig innan jag var tvungen att åka, så det var bara att dra på mig ett par byxor och en tröja, dra borsen igenom håret ( jag skulle iallafall inte sminka mig ) letade på strumbyxor och körklänningen och packade ner dem, bredde en macka, åt den, borstade tänderna och åkte iväg  

Vi hade vårat sista framträdande för det här året och det var på Verket/Avesta Art och det var mysigt trots att vädret skiftade mellan strålande sol och spöregn, det skulle ju dra in ett åskväder idag men det kom aldrig och det är jag glad för  




Verket är en byggnad där de smälte stål för en en mindre evighet sen och idag är hela byggnaden en utställning och jag tycker att det är så häftigt att vara där och kolla på alla utställningar.

Har ni inte varit där så rekomenderar jag det starkt  

Några av mina favoriter där inne är glassalen som är full med glasfigurer och skulpturer, avdelningen med skrotkonst där det fins stora mobiler hängande i taket med en massa glimmande saker, spegellaburinten, man kan gå in i de gamla smältugnarna och de är konstruerade så att det ska kännas som om de startar när man är i dem. Och överallt är det tavlor, elektriska konstruktioner, modeller över gamla byggnader och olika skulpturer  

Idag så fick jag syn på något som de måste ha gjort i år och jag tyckte att det var så sjukt häftigt  




Det här är gjort av tejp! alltså  sådan där brun packiteringstepp!!  och hur häftigt är inte det?!  


   


Det är alltså två träd med rötter över golvet och grenar som klättrar och slingrar sig upp och runt en balkong. De två statyerna är också gjorda av tejp och hela väggen är dekorerad med tejp i samma mönster som träden och jag tycker att det är så sjukt häftigt   Det finns så sjukt mycket där inne och jag ska verkligen försöka att ta mig till verket och gå på lite mer utställningar där för jag tycker verkligen om det.

När vi var där fick vi även lyssna på lite folkmusik och titta på hur de dansade folkdans i folkdräkter och jag insåg att jag  verkligen tycker att våra folkdräkterna är sjukt fina, och jag blev konstigt nog väldigt glad av fiolerna och blev alldeles varm av musiken och det tycker jag är konstigt för att jag har aldrig uppskattat fplkmusik förut, jag kanske ar mognat till vad gäller det  


Här spelar och dansar de   


När vi var klara sa vi ¨Glad Sommar¨och så åkte vi hem.

Sen sov jag i flera timmar i strumpbyxor, mina armébykor och en svart, lång tshirt med korsettrygg och det var chockerande bekvämt  

Sen så blev jag väkt och så skulle vi strax äta, då hade det spruckit upp och solen lyste, Myyys  

Och sen så gick jag runt och kollade på alla överblommade maskrosor på gården..... jag hatar maskrosor......




Jaja, hoppas att ni haft en bra dag.

kram på er  

Skriver kanske mer senare ikväll.

See ya later guys, you know I love ya   Stay tuned                

Ovido - Quiz & Flashcards