Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 16 januari 2013 15:21

Jag har aldrig någonsin stött på en grinig och sur busschaufför förren idag!

Seriöst, jag hade inte gjort något fel och ändå skäller du, det var inte mitt fel att kortläsaren inte läste av kortet och jag har resor kvar på det, jag har bara åkt fyra gånger på det sen jag fyllde på men bara för att du kanske har en dålig dag så skriker man inte till passagerarna   jag gick från att vara glad, till förvånad och till lite grinig på typ tre sekunder men som tur var så höll inte det i så länge.

Men helt allvarligt, Lämna det sura humöret hemma så blir det mycket trevligare för alla. Många tycker inte om sina jobb heller men sluta då och låt andra få din arbetsplats för de är säkert mer entusiastiska.

Och när det är så många som vill ha ett jobb skulle de säkert upskatta det   

Och även om man har en bra dag eller kan vara sur så kan man faktiskt spela en roll och låtsas vara glad.


 

Av Sara Pedersen - 16 januari 2013 12:46

Det blev en otroligt nyttig lunch idag och det blir det nog imorgon också. Istället för seg gulasch så blev det mumsig sallad från Ica. Först stod sushi på menyn men det får de tydligen inte in fören imorgon... så imorgon blir det nog sushi till lunch... mmm så gott   

Men dagens lunch var också helt okej, väldigt gott och väldigt nyttigt.

Det blev sallad med ja.. sallad, gurka, tomater, majs, små mozzarellaostar, tonfisk, kyckling, svamp, crabsticks och någon slev vitlöksdressing och med tanke på priset så var det runt 4 hg men gud vad mätt jag blev, tror att min magsäck har krympt då jag inte kunnat äta riktigt under en längre tid.

Och till det så blev det ett glas vatten med en C-vitamintablett med smak av blåbär och sådana måste jag skaffa för det var jättegott   


 


Av Sara Pedersen - 15 januari 2013 17:43

Jag satt på en sådan där sida full med en massa test och jag gjorde ett ¨tjockistest¨ bara för att och jag vet inte om jag ska gråta eller skratta över resultatet... eller jo, det vet jag, SKRATTA   

Bara kolla vad jag fick för kommentar.

Jag är varken tjock eller smal om man kan säga så. Jag är kurvig, har breda höfter och en liten utktning på magen men jag är inte det som anses som tjock tror jag.

Och bara för att klargöra så går jag minst 4 km per dag, jag äter inte chips och knappt något godis, jag äter tills jag är mätt och för det mesta mer eftersom att jag hamnar i matkoma och jag dricker sällan läsk.

Visst jag, äter ute ibland eller tar en fika med mina vänner, jag kan lugnt ligga och slappa och äta kall pizza till frukost. Och ibland ( eller för det mesta ) så lägger jag inte så mycket tid på smink och kläder men vad gör det?

Det viktigaste är att man trivs med sig själv och skita i eventuella elaka kommentarer. 


 

Av Sara Pedersen - 15 januari 2013 17:00

Är hemma nu efter en minst sagt överraskande eftermiddag, Det var en ny upplevelse för mig iallafall. Jag hade varit på Pickaboo efter skolan för att kolla lite grejer som jag vill ha när jag fyller och köpte små cupcakesformar som är 2,5 cm i diameter, det blir med andra ord väldigt små cupcakes   och så var jag tvungen att gå och kolla om en viss sak var slut där som jag vill ha för att det hade min bror sagt men det var de inte, det var ju ca 22 förpackningar kvar, Jag vet exakt vad jag kommer att få i födelsedagspresent och det var det jag var tvungen att kolla att det jag ville ha fanns kvar   

Sen när jag är påväg hem så blev jag upplockad av mamma som körde i mormors bil och jag fick snabbt reda på varför, hennes bil hade ju vägrat att starta när hon var hos mormor så jag och pappa fick hjälpa henne att få igång bilden så mamma kunde köra den till verkstaden. Och det är inte kul att stå med ficklampa och startkablar när det snöar och blåser så händerna blir alldeles röda. Så medan pappa fick hålla i kablarna så fick jag försöka att starta och få igång bilen och efter många om och men så fick vi tillslut igång den sen var det bara att köra den till verkstaden innan batteriet dog igen. Nu blir det ett generatorbyte i den.

Nu har jag en ny uppevelse att pricka av listan   


 

Av Sara Pedersen - 14 januari 2013 21:09

Det märks att jag inte har så bra koll när det kommer till datum för jag har trott helt fel hela tiden, jag har bloggat i ett år IDAG. Jag har ju haft för mig att det var den 21.a 

Grattis på födelsedagen Bloggen   

Hoppas att alla ni läsare har uppskattat det här året minst lika mycket som jag och hoppas att ni fortsätter att läsa det jag skriver. Det har hänt mycket under ett år och jag kan själv märka från och till att jag blivit mycket starkare, både till kropp och själ och nu hoppas vi alla på ett nytt och bättre kommande år med många uppdateringer från min sida och respons från er   

You are simply the best, all of you   


 

Av Sara Pedersen - 14 januari 2013 21:00

Glass.
Blev lite päronglass medans man tittade på nyheterna. Tänkte att det eventuellt skulle kunna lindra lite i halsen men det gjorde det inte så mycket tyvärr   
Det blir tidigt i säng idag för att jag är så slut i kroppen... Då sover jag gott.
Såg även på den nya serien Nashville och den var faktiskt rätt bra tycker jag. Jag gillar ju countrymusik och det är lite kul att se hur en artists liv kan vara bakom scenen och även om jag vet att det är uppdiktat så är det lite roligt.
Nu blir det nog att sova lite och samla kraft inför morgondagen.
Glöm inte bort frågestunden förresten, den är igång till på onsdag och jag svarar som sagt på alla frågor sålänge det är lämpligt på bloggen.   


     

Av Sara Pedersen - 14 januari 2013 17:45

Och då menar jag verkligen som ett BARN.

Satt nyss och försökte äta för min eneginivå är ju lika med noll eftersom att jag inte kan äta, det gör så ont att tugga så att jag snart inte vet vad jag ska göra. Jag fick ett förslag över att det kanske är en inflamation som brutit ut och ju mer jag tänkter på det desto mer logiskt låter det   

Och jag kan ju inte tugga på grund av det, eller ha något i munnen över huvud taget egentligen för det gör ont även om jag dricker något.

Så idag har jag levt på några gafflar med potatismos ( som jag fick lägga längst bak på tungan så att jag skulle kunna svälja ) och en falukorvsskiva som jag delade i rutor som inte ens var en halv kvadratcm stora    Och alldeles nyss gjorde jag något liknande då jag mosade ihop potatisgratäng, små laxbitar och någon sked med gräddfil så att det blev en sörja som inte behövde tuggas....

Jag äter i princip barnmat... kul...


 

Av Sara Pedersen - 14 januari 2013 16:37

Jag var och köpte ut mina teoriböcker idag innan min sånglektion   

Vi fick sluta tidigare om vi ville från kommunikationen då vi gick igenom Windows Live Movie Maker ( jag har samma program i min dator bara det att det är den äldre versionen ) och då passade jag på att gå dit i kylan och det tog väl en kvart innan jag kom därifrån för att det skulle kollas lite uppgifter och sådant. Sen så när jag skulle betala så tar de inte kort.. och jag hade pengarna insatta på kortet så jag fick deras bg istället så vi ska betala böckerna ikväll. 

Det var väldigt dyra böcker för övrigt, 500 spänn för en teoribok och några testhäften.. sick.. så snart får man väl gå och göra några test på datorn för att förbereda sig inför teoriprovet.

Ett steg närmare körkortet   

Så nu är det bara att börja plugga då   


   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards