Alla inlägg under januari 2013

Av Sara Pedersen - 13 januari 2013 18:57

Du säger att du alltid stöttar mig men ger mig sällan bevis på det.

Du säger att du respekterar mina val men låter mig inte ta några egna.

Du säger att jag själv väljer min framtid men du nedvärderar mina drömmar. Du säger i princip att jag kommer att misslyckas.

Jag är rädd för att göra fel när du är i närheten för jag vet att du skulle skälla på mig. Jag vågar inte be om något för att jag inte vill få en utfrågning om vad det gäller, jag pratar knappt i telefonen för att du ska veta varenda detalj om samtalet och jag vågar inte be om att få vara ute längre för att jag redan vet att du skulle säga nej.

Men jag behöver inte vara ute till tre på natten, du behöver inte oroa dig för att jag skulle dricka för mycket och säcka på stan och du behöver inte vara rädd för att släppa taget.

Det enda jag vill är att du ska tro på mig. 


   

Av Sara Pedersen - 13 januari 2013 18:32

Har försökt att äta lite mer, Jag har gått på lite specialkost idag då jag bara drukit vatten och ätit potatismos, det är ju inte så mycket tuggmotstånd i det    men det är ju så tråkigt att inte behöva tugga också så jag gjorde ett försök ikväll efter att jag duschat och tog lite rester från igår vilket då var tacos. Och sen efter det så drack vi upp det sista av glöggen som var kvar sen jul. Det var äppelglögg, har ni testat den? Den var faktiskt väldigt god så den tycker jag att ni borde prova   det är en svagglögg men jag tycker att svagglögg och alkoholfri glögg är mycket godare än den starka glöggen, Vilken föredrar ni?

Efter att ha pinat i mig tacosen så ångrar jag nästan att jag jag inte bara tog ett glas juice för det gjorde så otroligt ont och det gör det fortfarande   

Hoppas att det är lättuggad mat imorgon. 


   

Av Sara Pedersen - 13 januari 2013 12:02

Åh, jag är så less på det här, jag insåg faktiskt imorse när jag vaknade att jag inte minns när jag var helt frisk sist. Och då menar jag alltså ingen hosta, inget halsont, inget illamående, inga förkyldningskrämpor och smärta.  

Jag vill bli frisk NU.

Jag kan inte äta bra för tillfället eftersom att jag är öm och uppsvälld i gomen och har ont i halsen så att det gör ont att tugga och svälja.. fy fan säger jag bara.. jag kan ju inte ens dricka vatten utan att det gör ont.. jag kommer ju att svälta..   

Och idag är det ju kallt också, klart väder och 16- 

Jag hade velat komma ut och övningköra lite men det skall städas idag och jag har inte så mycket energi än för att jag inte har ätit men vi får se hur det blir senare idag, än är det många timmar kvar av dagen   


   

Av Sara Pedersen - 12 januari 2013 17:47

Jag trodde allvarligt inte att jag någonsin skulle behöva skriva ett sådant här inlägg men nu kommer det.

Och det första jag vill säga är att jag inte lyssnar på hans musik men jag respekterar honom som artist. Det finns bara en låt som jag hört som jag faktiskt tycker går att lyssna. Jag har inget emot de så kallade ¨Beliebers¨ men nu tycker jag att det har gått för långt   

Om vi säger att världen är indelad i tre delar så är det; Beleibers, Haters och De som inte bryr sig ett ett dugg. Jag tillhör den tredje och observerar mest hur de andra bråkar men nu kan jag inte vara tyst längre. Att alla blir så himla upprörda över att det kommit fram att han rökt på, MEN SNÄLLA NI! han är en kille närmare 20-årsåldern och han säkert rätt lätt att komma över det och för att klargöra:

MAJORITETEN AV ALLA UNDOMMAR OCH YNGRE VUXNA HAR VID ETT ELLER FLERA TILLFÄLLEN RÖKT PÅ ELLER ANVÄNT ANDRA DROGER.

Så denna hysteri över det här är så fruktansvärt onödigt.

Alla haters skriver på facebook och retas och hoppas att han ska bli fast i drogträsket. Och DET är inte det västa ( även om det är fruktansvärt omoget, elakt och onödigt ) nej, det värsta är den nya trenden som går nu som kallas ¨Cutforbieber¨ vilket då innebär att folk faktiskt SKÄR SIG I ARMARNA  

Vad håller ni på med?!?! Helt allvarligt, det är livsfarligt!

Han rökte på, visst det är absolut inte bra MEN världen går inte under.

Så till alla som har gjort det här, snälla sluta genast med det.

Och till alla haters, snälla, låt honom vara, det är jobbigt nog att vara en stir artist utan att få en massa skit för att man bara finns till.

Vad tycker ni om det här?


 

Av Sara Pedersen - 12 januari 2013 16:49

Det har varit en seg dag. 

Åt lite och sen låg jag och sov ett tag på soffan, jag tyckte inte att jag åt så mycket men tydligen var det för mycket eftersom att jag somnade   

Funderar faktiskt på om jag ska äta igen, det finns ju rester kvar sen igår och set var bara så gott. Igår blev det lax i citronsås med hela ungstekta tomater, stekt potatis, stekt lök, sallad och mineralvatten   

Idag blev det nudlar, stekta grönsaker, sallad och mineralvatten. Och nu efter att jag har sovit och varit vaken en stund så är jag lite hungrig igen   

Men vad säger man? äta bör man annars dör man.

Hur är eran helg hittills?


 

Av Sara Pedersen - 12 januari 2013 12:15

Det var länge sen eller hur?   

Så ställ vilka frågor ni vill, inga är för dumma ( hoppas jag ) och jag svarar på alla i antingen ett inlägg eller en video om fem dagar, alltså på onsdag.

Så vill ni veta något särskilt eller har har en standardfråga så fråga på. Och om ni undrar var jag menar med standardfråga så kan ju jag säga att när jag blir ombedd att ställa en fråga så ställer jag frågan: Varför började du blogga? 

Så ställ frågor nu, jag svarar på ALLA ( sålänge jag anser att de är passande ) och hoppas att ni blir nöjda med svaren   

Så kom igen nu, våga fråga!

När? Var? Hur? Vem? Vad? Varför?

          

Av Sara Pedersen - 12 januari 2013 11:12

Jag gör en rensning på rummet och hittade några grejer från en som sagt annorlunda stilperiod som jag hade för något år sedan och tänkte att ni skulle få se innan majoriteten av det åker iväg i en kasse till second hand    Jag vet inte riktigt om man kan kalla mig för indie men det är nog det närmaste man kommer så som jag såg ut då, nu har jag växt ifrån det och klär mig helt enkelt i det jag vill och det jag tycker är fint utan att tänka på olika stilar   



Av Sara Pedersen - 11 januari 2013 17:45

Blir en långhelg för mig antar jag då jag varit hemma idag.

Jag är mycket piggare nu måste jag säga jämfört med hur det var igår och det är skönt, även om jag tror att jag har en öroninflammation också för jag har konstant ont i ett öra men det ska inte hindra mig från att ha en trevlig kväll och helg   Jag ska kolla upp det inom en snar framtid och på måndag ska jag ta ut teoriböckerna så att jag kan plugga och klara teorin och komma ett steg närmare mitt körkort.

Ikväll blir det film och väldigt god mat men jag undrar om jag ska ta en macka eller något annat litet innan dess, jag är hungrig. Det blir nog att se på Snowhite and The Huntsman och så blir det lax med något gott tillbehör till middag, mums   

Vad som händer ikväll vet jag inte än men det visar sig snart.

Förresten, vad säger ni om en frågestund på bloggen igen? Det var väldigt länge sen    


       

Ovido - Quiz & Flashcards