Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 30 mars 2012 06:54

En konstig grej med den gär veckan är att trots att vi hade studiedag så känns det som den här veckan har varit den längsta på länge. Jag sa det till sandra igår och hon sa ¨va?! var det i måndags? det känns ju som om det var för två veckor sedan!¨ så jag antar att hon håller med mig och denna segisvecka  

Sandra åkte till Thailand igår och blir borta i två veckor.. jag kommer att sakna henne .. men jag hoppas att hon kommer att ha det jättebra med mycket sol, bad och värme  

 Måste ju säga att jag nästan är lite avis eftersom att hon redan är utomlands och här har vårvädret verkligen slagit till men både regn, sol och lite hagel igår faktiskt ( men det var ytterst lite )

Fast jag åker snart iväg jag med, dock inte till thailand men vi ska åka till en ö i närheten av puerto rico, ovh jag är så sjukt pepp på det  

fast först ska jag genomgå ytterligare en av våra långa fredagar, överleva festen i helgen, lämna in ett stort hemprov om källkritik på måndag och räkna ett x antal sidor i matten under måndag och tisdag så jag inte kommer efter i matten under tiden jag är borta   men sen när vi väl åkt så ska jag inte bry mig om skolan alls under den perioden, då ska jag bara ha kul      

Av Sara Pedersen - 29 mars 2012 17:14

Har nyss kommit hem efter attha varit på utvecklingsamtal ( igen ) och den här gången har jag sagt vad jag tycker om lärarna som beter sig dåligt och hur jag verkligen känner inför vissa personer och vissa ämnen. och när jag väl kommit igång och klagat kändes det inte som om jag kunde sluta... så nu är man lite deppig nästan och jag har insett att det är en äckeldag i dag med äckelväder som skiftar mellan sol, spöregn och orkan vindar. Jag skar mig på en jävla äckelpapperskant och brände tungar på äckelkaffet. och om man ska lägga till en grej på det så kan jag ju säga att en lärare håller på att mörda mig kärlek till volleyboll....

Det är helt enkelt en äckeldag...

igår kväll hade jag även ett väldigt starkt HATA-moment då jag verkligen uttryckte mitt hat litegrann....

men vem bryr sig egentligen? vi har alla våra perioder då allt bara är irriterande och man bara skulle vilja slå till någon... jag brukar bara inte visa det ofentligt när jag har dem..

Har ni haft det bra idag? eller har ni också en äckeldag?

Av Sara Pedersen - 29 mars 2012 07:35

Kan ögon skifta färg?

jag har hört om många som har haft blå eller gräna ogpn och så har de helt plötsligt fått bruna partier i ögonen och de har fått bruna ögon.

Jag har en kompis vars ögon skiftar beroende på vilka kläder hon har på sig och det är grymt coolt.

Jag börjar tro att mina ögon pckså börjar skifta färg... jag har alltid haft blå ögon men när jag blev äldre mattades de av och blev mer gråblå.. men på senaste tiden tycker jag att de har börjat gått emot grönt, jag håller alltså på att få gröna ögon.

Har ni varit med om detta? har era ögon skiftat i färg eller känner ni någon vars ögon bytt färg? berätta för mig för jag har blivit extremt nyfiken  

       

Av Sara Pedersen - 29 mars 2012 06:54

Jag har ett litet prolem..... nu vet jag inte vad jag ska göra, beslutsångesten kryper sig närmare... he he nä, kanske inte så dramatiskt men jag måste ju ta ett beslut nu. under de senaste två veckorna har jag sovit väldigt bra och det är för att jag har äppnat fönstret, jag vet inte varför det är då men jag slappnar av när jag hör ljudet äv trafiken och liknande och det är bevisat att vi sover bättre när det är lite kyligare i rummet... men nu när det varit lite halvkasst väder och regnat de senaste två dagarna ( få de om det blir en tredje idag ) har det blivit väldigt kallt och då vill man inte gå ur sängen på morgonen... så nu kommer frågan ska jag låta fönstret vara öppet så jag sover bätttre eller ska jag stänga det så det inte tar nästan 20 minuter innan man tar sig viljan att gå ur sängen och sätta ner fötterna på det där kalla golvet?

stora problem jag har känner jag, hehe  

Jaha, tagga nationella proven nu på morgonen nu då... men jag tror att det kommer bli bra och om jag tappar bort mig i stödorden har jag ganska bra minne så jag kan nog improvisera bland minnerna utifrån presentationen jag gjorde klart i tisdags  

Sen på historian ska vi besöka stadsarkivet så vi ska gå till kommunhuset, det är inte precis långt om man säger så.

håller på att gå in skorna för övrigt, så det låter lite när man går, en bra sak med de här skorna är att det är mer sula i de här skorna så de här kommer knappast sluta som de förra    

Av Sara Pedersen - 28 mars 2012 20:25

Kan ni gissa vad jag fick när jag kom hem idag?

Det var lite kul faktiskt, för jag har sagt att jag ska köpa nya eftersom att mina är extremt trasiga. Jag fick i allafall nya skor när jag kom hem   

Och det tycker jag är så himla snällt    Jag ville ha ett par nya tygskor. Hade först tänkt mig converse men när de inte hade i min storlek sa jag helt enkelt ¨skit i märket, det är ju bara skor.. de kommer bli skitiga och gå sönder så jag nöjer mig med ett par vänliga svart för jag behöver ett par att gå i¨

och då fick jag skor när jag kom hem     

det ända jag har gkort med dem nu är att byta skosnören i dem från de där ortoligt tråkigt vita snörena till ett par neongröna, så mina skosnören kommer nu att matcha mina hörlurar nu   

Jag blev i allafall väldigt glad. Men nu kommer det lite jobbiga... att gå in dem... jag som redan har skavsår... men wtf, jag är glad ändå  

      

Av Sara Pedersen - 28 mars 2012 20:10

He he, idag är en sådan där dag då alla var jättetrötta och inte riktigt kunde koncentrera oss på gehörs och musikläran när vi då skulle gå igenom fyrklanger ( 7-ackord ) så detta var vad vi gjorde istället... det var jättekul  

hoppas att ni förstår det roliga i det här men som sagt så är det jättekul med ett gäng med jättetrötta esteter på eftermiddagen  

 

ett lite annorlunda inlägg men jag tänkte bara vad man kan få fram när man leker lite med höjningar och sänkningar i olika ackord    

    

Av Sara Pedersen - 28 mars 2012 07:11

Här kommer svaren på alla era frågor och jag svarar som sagt helt ärligt på allihopa   


#1 Hemliiss:

Hur många förhållanden har du haft?

Hej, jag har haft 2 seriösa förhållanden i hela mitt liv och så har man ju haft oseriösa förhållanden som bara varat någon vecka eller någradagar, men det var länge sen.

 

#2 Gillarn:

Är det någon person som du stör dig på?

Ja, det är det, jag stör mig extremt mycket på en person i min närvaro men jag tänker inte säga vem.

 

#3 Some random:

Hur anser du att en kille ska vara?

Jag tycker att det är viktigt att en kille är ärlig emot sig själv och vågar stå för den han är så att han inte spelar tuff inför sina kompisar och är en helt annan person med mig, jag gillar inte alls det.

 

#4 Alice:

vilken slags musik lyssnar du på?

jag lyssnar på nästan all musik men det berör på vilket humör man är på, om man är lite deppig så lyssnar man ju inte på något poppigt enner någon hårdare musik. 

 

#5 Jesper:

Går du igång på tjejer eller killar?

Killar, jag har aldrig känt mig dragen till tjejer på det sättet. det har jag bara med killar.

 

#6 Emilia:

vilken är din favoritfärg?

har inger riktig favoritfärg men de jag gillar mest är Blå, svart, vit och röd.

 

#7 Me, Myself and I:

Om det dök upp en limosin utanför din dörr just nu, den kör dig till Arlanda och väl där ligger en biljett till dig i incheckninsdisken. vad skulle du vilja att det stod på biljetten om du fick välja?

Öhh... det var en väldigt svår fråga, jag vill åka till väldigt många ställen, jag skulle vilja åka till Italien igen, jag vill åka till Australien, Tyskland, jag vill besöka ställen i sydamerika, jag vil åka till spanien... men om jag var tvungen att valja ett land precis nu så skulle jag välja England. 

 

#8 Me, myself and I:

Kollade in bilden på dig i profil som ser ut attvaratagen genom en dörr. Fick lust att bara lägga till en fråga till frågestunden; hur tränar du för att få en då grymt snygg figur?

Jag tänker börja med att säga tack, för jag blev lite smickrad. Sken är den att jag tycker att det är väldigt tråkigt att träna så min träning varierar väldigt mycket. om jag är hemma springer jag på springmaskinen i ca 30 minuter och så gör jag sittups, om jag är på gym springer jag mest, håller på med roddmaskinen och gör sittups och är jag ute så springer/ joggar jag tills jag knappt orkar mer.

 

#9 Någon helt annan:

Har hört att du har höga krav på hur din pojkvän ska vara ;) vad är det för krav? har vi vanliga, dödliga killar en sportslig chans?

Jag har inte alls riktiga krav för hur en kille ska vara, men som jag skrev tidigare så tycker jag att det är viktigt atten kille är ärlig emot sig själv och vågar stå för den han är, humor är dock ganska viktig för man måste kunna skämta men det får såklart inte bli för mycket så man inte kan prata allvar.

jag vill att han ska vara trevlig helt enkelt. 

 

#10 Adam:

Hur länge varade ditt senaste förhållande?

Det varade i nästan 9 månader

 

#11 Julia:

vilket instrument tycker du är roligast?

det ligger lika mellan gitarr och piano.

 

#12 Markus:

Vad är det pinsammaste du någonsin upplevt?

Det vet jag inte, har varit med om väldigt många pinsamma situationer.

 

#13 Linnea:

om någon anförtror dig med en hemlighet, håller du den för dig själv?

Ja, abslolut, det är en förtroendefråga och jag vill att mina vänner och bekanta ska ha förtroende för mig.

 

#14 You know who ;)

om du går ut på resturang med någrna vänner, du tittar igenom menyn och bestämmer dig för vad du vill ha. Då säger plötsligt någon i sällskapet att det är dennes födelsedag och vill därför bjuda alla på middagen. står du kvar vid ditt val eller väljer du något annat när du faktiskt blir bjuden?

Ja, jag vet vem du är och du har ställt den här frågan förut till mig. Men nu har jag kommit fram till ett svar. Jag står kvar vid mitt val, jag har ju ändå valt det för att det är det jag vill ha och sen vid något annat tillfalle tänker jag bjuda denne person på en måltid eftersom att jag inte tycker om att åka snålskjuts när det gäller att äta ute så då skulle jag komma över känslan att jag utnyttjar den personen. jag är som sagt lite konstig.

 

#15 Hanna:

Vad är ditt favoritgodis?

definitivt choklad.

 

#16 Jonna:

har du någonsin skolkat?

Ja, det har jag, jag har skolkat tre gånger under hela min skolgång.

 

#17 ????:

har du färgat håret?

Nej, jag har inte färgat håret, det är min naturliga hårfärg.

 

#18 Secret:

Kan du säga att du hatar någon?

Ja, det kan jag definitivt saga att jag gör.

 

#19 Linda:

föredrar du kaffe eller te?

Kaffe, för man kan variera sig och prova på så måmga olika varianter av kaffe.


#20 Fredrik:

Har du någonsin haft ett förhållande med en tjej?

näpp, det har jag inte.

 

#21 Maja:

Jag såg din bild av tatueringen och ville bara säga att den är  skitsnygg :D

när ska du tatuera dig?

Jag ska tatuera mig strax efter att jag fyllt 18 nästa år. Då ska jag även passa på att peirca mig ( i naveln )

 

 

Tack allihopa för alla frågor   har varit kul att besvara dem, ställ gärna minst lika många nästa gång   hoppas att ni blev nöjda med svaren.

see ya guys     

Av Sara Pedersen - 28 mars 2012 06:58

frågestunden är avslutad. svaren kommer upp i nästa inlägg.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards