Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Pedersen - 21 mars 2012 06:57

Sådär, nu sitter man här nyduschad och påklädd och taggad inför cirkus cirkör ikväll   

Eftersom att vi ska samlas och åka kvart i 6 ikväll och vi slutar vid halv fyra så känns det lite onödigt att gå hem. så vi snackade om att hela klassen skulle ut och käka pizza   

jag och de andra i min grupp ska redovisa vårat arbete om frankrikes stadsskick idag på samhällslektionen och på svenskan så ska vi få lite mer information om natiolella proven.

Vi fick reda på igår att vi ska ha nationella prov i svenska nästa vecka!! tror ni inte att man fick lite panik när läraren berättar att vi ska hålla ett föredrag på 4-6 minuter om relationer och vi har bara en vecka på oss att få ihop material, göra presentationen, skriva i elevformulär och sen lära oss våran presentation någolunda utantill för att att vi inte får titta ner i papprena så värst mycket under redovisningen    men vi får ju såklart ha stödord.   

Men nu ska vi inte tjata om skolan, detär deta lldeles för många som gör så vi fokusrar på cirkus cirkör istället   jag kommer att skriva ett inlägg senare och lägga up lite bilder, så jag hoppas att man får någon bra bild, min kamera på telefonen är ju inte den bästa. jag tror faktiskt att det kan bli riktigt kul ikväll   

Nu har mitt hår torkat   det är lite kul efersom att jag har 56 cm lågnt hår på huvudet ( ja, jag har mätt ) och det är ganska tjockt men ändå så lufttorkar det på 30 minuer från att man går ut ur duschen    

ska fixa till mig lite nu.

see ya   

Av Sara Pedersen - 20 mars 2012 16:28

Tja allihopa, slutade skolan för en timme sen och har väl varit hemma ett tag nu   har fixat lite olika grejer och har pluggat lite olika låttexter   sitter nu vid datorn men ska förflytta mig till tv:n och få min dagliga dos av scrubs.

har även hällt upp lite att dricka och ja, man måste ha 4 sugrör  

     

Av Sara Pedersen - 20 mars 2012 07:04

Jag fryser.

och det är ju inte så konstigt med tanke på att det snöar när man vaknar och gatorna och träden är helt vita  

och med det sagt så kan man ju prata om något annat.

Gick upp lite senare idag eftersom jag inte behöver släpa upp brorsan ur sängen och när jag vaknar så har telefonen slagit ifrån laddaren igen så den var ju helt död.... så nu sitter den i ladddaren men jag har inte startat den än.. Nu börjar jag bli lite less på telefonen men jag får helt enkelt dras med den eftersom jag inte har råd med en ny än..  

men ingenting funkar knappt med den telefonen längre   de spelen som harvarit inlagda i telefonen sen jag fick det ( som inte går att radera från telefonen ) startar inte, jag kan inte skicka ivag sms utan att telefonen skickar dubletter, kameran har ett eget liv och vill absolut  inte ta bilder när jag vill och mailen ska vi inte ens gå in på för den fungerar inte över huvud taget... den uppdaterar inte när man fått mail och om man ska uppdatera den själv för att hämta mailen så står det bara att ett oväntat fel har uppstått....

nä, det är en skräptelefon.

 kanske ska man byta och använda reserven?  En liten, rosa telefon med knappsats, IR och skärmen är inte ens tre cm hög.... den telefonen hade jag i sexan och havla sjuan.....     och det var ju ett tag sen   

Jag är glad över att skidorna är inställda idag för det är extremt tråkigt att åka längdskidor och jag är inte heller så bra på det   så det blir vanliga lektioner idag istället  

Måste sticka nu.

see ya      


Av Sara Pedersen - 19 mars 2012 16:58

Sådär, nu har jag avreagerat mig lite efter det totalt misslyckade matteprovet genom att då klippa sönder ett par jeans   jag vet  att det var väldigt dumt men jag är inte upprörd längre plus att byxorna faktiskt nästan blev snyggare efter att jag klippt sönder dem. Nu blir det att ttta på lite Scrubs och sen att käka lite.

see ya     

Av Sara Pedersen - 19 mars 2012 16:19

Ja, som rubriken säger har det varit händelselös dag idag... plaus att det har varit den jobbigaste måndagen på länge... man har inte alls känt sig sådär glad som man brukar vara och matteprovet gick ju åt helvete.....

Hatar matte....

Men hur fan ska man kunna lära sig något när vi förväntas räkna 2-3 sidor varje dag när varenda lektion inleds av att läraren håller genomgångar i en halvtimme om saker som vi inte kommit till än?!

jag menar.. om man håller på med ett visst moment nu då och man börjar förstå hur man ska göra och helt plötsligt ska vi gå igenom någonting som är fem sidor famåt   och då fattar man ju ingenting... plus att vi inte får anteckna!!!! så fort som vi tar upp pennan så säger läraren: nej, lägg ner pennan och titta och häng med på tavlan. Du kan skriva av senare. 

då blir man ju tvungen att lägga ner pennan... och när han har gått igenom alla exempel ( som man inte förstått något av eftersom att man inte räknat så långt och inte riktigt förstått hela grunderna )  suddar han tavlan!!!!  

MEN HALLÅ!!! jag har inte skrivit av ju!!!! och så ska man fortsätta räkna där man var och hinna räkna 2-3 sidor under de kvarvarande 20 minuterna... tror han att man är någon jävla superdator eller?!  

Nä ursh.... Dagens höjdpunkt var när jag och Sandra gick till Mcdonalds och köpte glass och satt där och pratade. Men resten av dagen..... blä...

      

Av Sara Pedersen - 19 mars 2012 06:48

Det kommer hantverkare hit om tio minuter... ska man klä på sig kanske?

Det här förstörde mina morgonrutiner måste jag säga. jag brukar gå runt i pyjamas hela morgonen och klär inte på mig fören det kanske är tio minuter kvar. ( Då är det ju lite surt om det skulle visa sig att något klädesplagg skulle vara för litet, för stort eller helt enkelt trasigt...)

 Sitter just nu och läser lite mail som jag fick igår  

Men om vi går tillbaka och pratar om morgonrutiner så kan ju jag säga att jag vanligtvis går upp mellan 6 och halv 7 på morgonen ( det beror på om man ska duscha på morgonen eller inte ), och så brukar man man bara sätta upp håret i en toffs och sen sitta vid datorn resten av morgonen. Och jag skojjar inte, jag gör allt vid datorn, jag borstar tänderna vid datorn, jag äter frukost vid datorn.... osv...

och på tv: n brukar jag se på vakna vid the voice eftersom att jag lyssnar på rix morgon zoo när jag går till skolan och då vill man inte ha kollat på rix morgon zoo på morgonen för då måste jag lyssna på samma program när går till skolan. Och då kommer vi till dagans andra rubbade morgonrutin....

pappa har nu kommit upp ( och han går aldrig upp vid den här tiden! ) och då har han satt sig här vid tv:n bakom mig och bytt från vakna med the voice till rix morgon zoo.... så nu får jag höra samma programm när jag går till skolan ( och nej, jag kan inte byta radiofrekvens på telefonen för att det bara brusar på andra frekvenser ) men det är ju inget stort problem, så det är inget att gräva ner sig i  

sen så sitter jag ungefär till kvart i åtta på morgonen, då har jag både ätit frukost, gått runt lite i huset, packat väskan, väckt brorsan osv och då brukar jag klä på mig och sminka mig inför skolan   

Vilka är era morgonrutiner?   

En annan sak som jag vill berätta har ingenting med morgonrutiner att göra men jag har lagt till ett nytt ställe på min ¨vill besöka lista¨ och det stället jag vill besöka är Brighton      

Det var en liten random grej en måndagsmorgon   

Jag ska ha matteprov idag.. och jag är inte alls duktig på algebra... och eftersom att algebra är största delen på kursen gör det mig lite nervös över hur mitt slutbetyg i den här kursen kommer bli.. vi läser bara den här kursen i år och nästa år ska de som vill ( jag vill inte men jag befarar att jag måste ) läsa Matte 1c och det är samma matte som de på natur läser just nu   och hur ska det gå om jag redan har svårt med matte 1b?

Nu har jag skrivit tillräckligt på det här inlägget, jag försöker att korta ner inläggen men det här blev inte så mycket kortare  

see ya     


Av Sara Pedersen - 18 mars 2012 19:47

Folk vet nog inte det men jag vill väldigt gärna lära mig att spela tv-spel. Spelade lite förut när brorsan hade ps2och då kan jag säga att jag faktiskt var ganska duktig men sen när han fick xbox så fattade jag mig inte på konsollen längre   

Men nu har jag bestämt mig för att lära mig igen så nu har jag suttit och spelat lite emot min bror. han vann ju nååågra fler mather än mig men när jag väl vann så  vann jag rejält   Då spöade jag skiten ur honom   

Är jag en framtida gamegirl kanske?     

                 

Av Sara Pedersen - 18 mars 2012 17:01

 Har nyss kommit hem efter att ha varit hos mormor och morfar   det blev lite fika och mycket prat från min sida.... jag har upptäckt att jag pratar väääldigt mycket men jag rår inte för det    förut var jag helt tvärt emot, då pratade jag inte alls och nu när jag börjar prata så kan jag inte hålla käften istället  

vilket tycker ni är värst? någon som inte pratar alls eller någon som pratar för mycket?   

vad har ni för pratvanor?

för jag har svårt att hitta ett mellanting.

Jag antar att det är därför jag jämt skriver så långa inlägg......

Men det är ju kul att prata så det är lätt att att det bara smiter iväg  

Mormor hade gjort en väldigt god tårta idag, den var rosa     det var en gräddtårta med hallon och choklad och med rosa strössel, den var väldigt söt   

nu är det dags att äta.

see ya    

     

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards