Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara Pedersen - 26 augusti 2013 21:16

Det tog emot lite att slänga iväg lite nagellack idag. Jag var ju lite dum oh tänkte inte på att de helst inte ska stå i solen... Så nu har några torkat..
Suck.. Duktig jag..
Jaja, det råder ingen brist precis, har så mycket nagellack så det räcker och blir över.
Så elva stycken är borta varav jag gav bort ett som fortfarande var bra men jag kommer ju inte att använda det.
Vill att mina naglar ska bli snäppet längre för då ska jag testa mitt nya från isadora.

Av Sara Pedersen - 26 augusti 2013 18:19

Nu blev det lite godis till Masterchef, får äta upp det godaste innan det blir för gammalt. Jag funderade på mat ett tag men de tillagar hjärna på tvn.. Inte så aptitligt..
Var lite lagom mosig när man kom hem idag efter en timme och 45 min ensemble och sen det faktum att man har haft byxor hela dagen, imorgon blir det nog kjol och skjorta tror jag men det visar sig.
Just nu väntar jag egentligen på att den nya säsongen av elementary ska börja så att man kan gå och lägga sig.. Vaknar bara tidigare och tidigare nu.
Menmen, jag är faktiskt glad över att ha rutiner igen.

Av Sara Pedersen - 26 augusti 2013 17:50

Ja, jag vet att det är asmörkt....

Det kommer såklart upp bättre bilder när jag väl använder dem men just nu är detta det bästa som jag kunde åstakomma..



Av Sara Pedersen - 25 augusti 2013 21:50

Jag har gått med håret uppsatt i en boll hela dagen idag och eftersom att jag gick upp 06.50 så har det blivit några timmar.
Skulle ta ur bollen nu för jag kommit hem och my god vad fint mitt hår var!
Jättemycket volym och stora lockar. Hade jag tänkt efter hade jag kunnat släppa ut det imorgon istället.. Men det är lätt att vara eftersmart... Jag gör ett försök iallafall och satte upp det igen så får vi se hur det ser ut imorgon. Om det bara blir kaos så blir det en snodd i håret helt enkelt.
Jag försökte att ta en bra bild men det är svårt när det mörknar så tidigt. Bilderna är nog av det sämre som jag lägger upp men det går att urskilja... Tror jag..
Haul kommer även upp imorgon!

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2013 20:42

Uhuuuuuuu, vi har kräftor i hela badkaret!
Här kommer man hem efter en helkul dag i Valbo och ser över 100 små äckliga monster i badkaret, i det heliga badkaret där jag brukar vara.
Jag äter inte kräftor, jag tycker inte om smaken och jag tycker att det är söligt och opraktiskt...
Och pappa ville att jag skulle vara med att koka dem.
ALDRIG I LIVET!!!
Jag får dåligt samvete av att slå ihjäl flugor och trampa på skalbaggar så att koka över ett hundratal kräftor är inte något som jag klarar av att göra.
Tur att de avlider direkt iallafall... För även om jag inte tycker om kräftor så gillar jag inte tanken av att de lider när de kokas ihjäl i våra kastruller på vår spis....

Av Sara Pedersen - 25 augusti 2013 13:33

Jag är faktiskt i Valbo köpcentrum just nu.
Det blev bestämt igår och nu är man här med Sandra och kollat efter eventuella fynd. Jag skulle behöva lite skolmaterial och en ny och fin receptpärm. Vi får se om man hittar något med tanke på att jag nyss köpteeen massa kläder på Gekås men i och för sig så gjorde jag en extrem rensning och två jättekassar med kläder åkte till second hand.
Här har ni mig idag.
Samma smycken som senast.
Linne och tshirt från Gekås och ett par orangea jeanstights från Vero moda.

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 23:11

Efter en helmysig dag säger jag nu godnatt och sov gott till alla er fina där ute för nu kallar sängen på mig.
Varför kan inte alla dagar vara såhär mysiga? I och för sig, vore alla dagar mysiga skulle ingen vara speciell.
Det blev mycket gjort idag. Bortsett från det jag skrivit tidigare idag så blev det även en sväng till Erikshjälpen och där köptes det en grej som jag letat efter väldigt länge. Gissa vad det är.
I vilket fall så har jag börjat att måla om den idag och andra och sista lagret blir det imorgon innan jag ska iväg. När den är klar så ska ni få se vad det är för något. Men det blir inte fören tidigast imorgon.
Sov så gott!

Av Sara Pedersen - 24 augusti 2013 21:17

Avslutar kvällen med chokladpaj och en film.
Det blir mycket citronmeliss idag för det pryder även efterrätten. Och den var verkligen jättegod med lite grädde.
Visst blev den fin?

Ovido - Quiz & Flashcards