Alla inlägg under januari 2014

Av Sara Pedersen - 5 januari 2014 12:32

Bort från tråkiga Sverige och lägga sig på stranden igen vore inte helt fel.

Av Sara Pedersen - 4 januari 2014 20:09

Titta vad jag hittade igår under den korta inköpsrundan.
Jag hittade jultvålarna från Gundry!
Det finns fyra sorter i år; polkagris, äpple/kanel, pepparkaka och apelsin/nejlika. Jag köpte de första två.
Den med polkagris doftar såklart pepparmint och äpple/kanel doftar kanel med en söt efterdoft.
Jag köpte faktiskt tre flaskor med polkagris och två flaskor av äpple/kanel så nu kommer det att vara jul året om på mitt badrum.

Av Sara Pedersen - 4 januari 2014 19:32

Uhuuu mitt huvud.. har varit sängliggande hela dagen och det har gjort ont att röra sig.. Har tagit lite tabletter för att se om det blir bättre.

Kom hem för ca en jalvtimme sen efter att ha sovit över hos Sandra och det var gosigt.

Vi såg bland annat på en massa film, åt glasstårta, chokladpudding och jag åt en hel chokladkaka.. så mycket för ett hälsosammare år haha.

Jag fick även köra ut till Avesta för vi skulle in och handla lite först. Bunkrade upp på några peel offs då de har tagit slut plus en blåbär och en kolamask.

 

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 21:12

Blev en grön oliv innan jag tog det varmaste badet som går att ta utan att bränna sig under kvällen.
Nu blir det dubbelavsnitt av revenge.

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 18:57

Middagen idag blev lite våfflor.
Vi hade smet i kylen så jag tillsatte bara lite bakpulver, pluggade i våffelgärnet och tillagade några våfflor. Det var år och dagar sen man åt våfflor senast och det var uppskattat här hemma, Tobbe håller ju på att äta så att han nästan spricker.

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 14:28

Jag var ute och kollade på sängkläder och hittade ett helt underbart påslakanset och extra örngott. Så fina. Det är ett vitt med blommor och text, sådana är jättevanliga men de är otroligt fina tycker jag.

Jag satt även och skrattade lite åt de som skrivit recensioner och förundrades av deras idioti. De satt och klagade över att de bara fick ett påslakan när det stod 2-delat set men alla som har lite koll på sängkläder borde veta att ett 2-delat set innebär ett påslakan och ett örngott...

 

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 12:15

Andra delen av min  2013 review!


Juli

Jag kom in i en toastperiod som säkert höll i en månad. inte särskilt nyttigt men ack så gott.


Var till Stockholm men familjen och med min farbror med sina barn. Vi gick igenom gamla stan, åkte med Djurgårdsbåten, åt lunch på Oleary's, spenderade dagen på Gröna lund, köpte polkagrisrosor och såg luftballonger.


Vi gjorde om mitt rum och det blev jag supernöjd med.


Augusti

I augusti åkte vi på en tredagars till Ullared och shoppade järnet. Vi spelade även lite minigolf, åt sushi och gick så att fötterna värkte. 


Skolan började igen. Sista året på gymnasiet.


September

September är en spelninsmånad!

Vi spelade på Kulturnatten med våra ensemblegrupper och vi firade Fridas födelsedag sen på natten.


Vi spelade på språkdagen och sjöng Inatt jag drömde på 5 olika språk.

 


Och vi spelade på inspirations/vägvalsdagen. Jag gick hem efteråt för då hade jag feber.


Oktober.

Back to Spain!


November

Sista november stod jag och hade försäljning av kläder, biskvier, cupcakes och några smycken.


December

Julafton såklart, målet som all stress varit för. Hela familjen samlad, Alla är ( relativt ) friska, god mat, fina presenter och en fin stämning.


Nyår som spenderades med storkalas bestående av familj och vänner. Mycket bättre än förra året så jag bara satt och grät hela kvällen och natten.        

Av Sara Pedersen - 2 januari 2014 10:48

Vad hände egentligen under 2013?

Vi ser efter tycker jag, kommer ni ihåg något?

Tar de första 6 månaderna först för det blir så långt annars.


Januari 

Det hände inte så mycket mer förutom att i slutet på månaden så hade jag, Julia, Frida och Sandra en gemensam övernattning där vi bland annat färgade mitt hår rött. Riktigt rött och det gillades väl kanske inte så mycket här hemma.. hehe.. 


Februari

It´s my birthday.

Det var dock en av den värsa dagen och den värsta veckan i hela mitt liv so far och inte på bradåligt sett utan bara dåligt..

 


Mars  

Betydligt bättre månad!

Åkte med Sandra till Ludvika och skaffade mig min navelpiercing. Senare den kvällen blev vi bjudna på middag hemma hos Jonte.


Fick svinkoppor... inte lika roligt.  


Bakade påskcupcakes med mamma. Så fina men jag minns inte riktigt vad vi skulle ha dem till 


April

Gosdag och övernattning med Sandra och Jonte. Den kvällen bjöd på fika, film, jordgubbar i chokladsmet, vi var och såg på innebandyturneringen och alla däckade framför tv:n långt in på natten.


Musikens dag då jag fick gå runt och fotografera under kvällen.

 


Dansens dag; när jag och bland annat Nico var med och uppträdde där vi dansade burlesquedans, Bollywood och lite street.

 


Maj

Kören vann sm i körsång i Västerås!


Jag var på språkresa med spanskgruppen till Barcelona. Väldigt roligt!


Juni

Skolavslutning. Där hade man färgat håret brunt och hade gått två hela år och hade ett skolår kvar till studenten. 


Elin kom ner och bodde gos oss i en vecka. Vi shoppade, var ute på skattjakt, hon firade midsommar med oss, fikade, var ute med mig på krogen då jag hade min krogenpremiär och vi var ute och FLÖG FLYGPLAN. AWESOME!!       

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards