Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Pedersen - 25 februari 2014 19:04

Efter tre veckor från utlovat datum så kom tillslut min tidning. Jag fick en prenumereration av mina föräldrar i julas på 15 nummer och det ska komma en tidning varannan månad.
Nu har jag iallafall fått första numret och det receptet som jag fastnade mest för var en fläder och jordgubbstårta som jag skulle vilja testa att göra till sommaren.
Nästa nummer får jag i april, hoppas jag.

Av Sara Pedersen - 25 februari 2014 18:48

Medan jag och pappa spenderade tid i Falun medan vi väntade på att farmor skulle bli klar så besökte vi City Gross och småhandlade lite. Och vid det laget så hade frukosten som man åt vid halv tio gått ur kroppen. Det blev att vi åt lite innan vi hämtade upp farmor men innan dess stod jag nästan och dreglade över några chokladkakor bland godiset. Men smakar det så kostar det som man säger för det är väl självklart att de som jag fastnade för är de dyraste chokladkakorna i hela hyllan.
Jag skulle vilja testa dem, mörk choklad med en god fyllning är underbart... kaffe, pistage och hallon har jag fastnat för denna gång.

Av Sara Pedersen - 24 februari 2014 20:35

En papayapeelof har prytt mitt ansikte under kvällen och det är alltid lika roligt att dra bort en sådan.
Det är skönt att sitta med en ansiktsmask och titta på bra tv. Och så vill jag vara lite fin imorgon och iallafall vara fin i ansiktet när jag vet att jag kommer att få ännu en predikan om hur hemsk jag är i håret.. jaja, man skulle kunna tycka att efter ett år så borde hon ha vant sig med att jag har färgat håret men så blev det ju inte. Vi får se hur lång tid det tar innan jag får dåligt samvete imorgon om hur jag ser ut eller att jag borde komma och hälsa på oftare.

Av Sara Pedersen - 24 februari 2014 19:10

Veckans tema i Masterchef Australia är LOVE, alltså kärlek och ikväll ska de göra en otroligt vacker, liten tårta och jag är lite sugen på att ta receptet och göra den i framtiden för den är helt otroligt fin och choklad kan aldrig slå fel.

Vi får se ikväll hur det går för dem.

Vilken var finast då? Deras tårta eller den jag gjorde till min födelsedag?   

 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2014 15:16

Idag har man varit produktiv och det känns väldigt bra faktiskt!

Var uppe innan nio, ombokade min körlektion då jag ska åka iväg imorgon, jag har städat rummet, dammsugit huset, skakat mattor, rengjort toaletten, plockat tvätten, tagit hand om disken och klarat en körkortsfas. Och allt i tid för att se Simpsons och Family Guy.

Funderar på om jag ska lägga på en ansiktsmask.

Jag känner mig duktig just nu   

 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2014 15:07

Kan man hoppas på vår redan i februari?

Förmodligen inte men jag längtar verkligen till sommaren. Sola, bada och koppla av lite i värmen samtidigt som man nu ska söka jobb efter studenten, pirrigt   

 

Av Sara Pedersen - 24 februari 2014 14:36

Klarade den tredje fasen i teorin idag efter lite tandagnislan.

Det är ett litet steg närmare iallafall men det känns fortfarande otroligt avlägset. Jag har inget läshuvud längre och det är bara att acceptera men varför ska det vara så otroligt krångligt med teorin för?

Jag har körlektion på onsdag och torsdag och jag ska försöka med att hinna med minst en fas till innan dess.

 

Av Sara Pedersen - 23 februari 2014 15:26

Jag tycker frozen yoghurt är helt okej faktiskt, vi har gjort yoghurtglass här hemma också och det smakar precis som vanligglass men den större skilldnaden som jag märkt när vi gjort det här hemma är att den lätt blir lite isigare då den är magrare.

Ben&jerry's har för inte allt för länge sen kommit med fler Greek Frozen Yoghurt sorter men jag har faktiskt inte smakat någon av soterna än.

Dock så har jag inte blivit så lockad av någon smak och om jag skulle testa någon så lockar nog raspberry fudge chunk mest men jag vet inte om den slår min favorit peanut butter cup.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards