Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Pedersen - 14 februari 2014 08:42

Jag har slutat med att vara bitter över Alla Hjärtans Dag och det måste ju vara bra antar jag   

Jag får ju min kortkväll och vi ska ju ha lite influenser av alla hjärtans dag och jag försöker fortfarande  över tala mamma om att vi ska ha rosa grädde på tårtan ikväll men det går väl lite sådär än så länge. Vi får se hur dagen och kvällen urartar sig men vi hoppas absolut på det bästa!

Kramar på er alla    

      

      

Av Sara Pedersen - 13 februari 2014 21:28

Om OS kunde tjuvstarta innan invigningen så kan jag tjuvstarta med Alla Hjärtans Dag.
Jag som många andra så har jag ingen partner inför morgondagen så jag satsar mer på en dag då jag själv ska se till att må bra för om jag ska vara ärlig så har jag intr mått så himla bra den senaste tiden.
Så under kvällen så blev det ett riktigt skumbad med en spakänsla som heter duga. Hårinpackning, skrubbade fötter som nu är lena och fina, släta och lena ben, kokostvålar och en jordgubbsdoftande ansiktsmask.
Imorgon så blir det gymmet och när jag kommer hem så blir det en kortkväll med mamma, mormor och moster med god mat och en efterrätt dagen till ära.

Av Sara Pedersen - 13 februari 2014 12:49

Här får ni ett litet tips av mig.
This is for all you risifrutti-lovers out there!
Om man köper en risifrutti idag och inte har en sked att äta med så är inte det ett problem längre.
Gör din egen sked!
Av vad? Frågar ni då?
Av locket såklart!
Tänkt vad mycket tid ni sparar då ni inte behöver leta efter en sked och hur många plastskedar som inte behöver slängas.
Det fungerar faktiskt och jag har ätit med en egengjord sked många gånger bara för att det är så praktiskt.

Av Sara Pedersen - 13 februari 2014 10:16

Här är et kollage på alla smaskigheter som jag bakade till min födelsedag förra veckan.
Är ändå nöjd över att jag fick sådana bra resultat och att de verkligen smakade himmelsk.
Jag tänkte att jag skulle slänga upp receptet på nöt och chokladcookiesen för de är de godaste kakor jag någonsin smakat och dessutom gjort själv.

Av Sara Pedersen - 12 februari 2014 19:38

Till er som vill äta lite bättre mellanmål och som fortfarande är väldigt gott så har jag en sak att rekommendera för er.

Och trots det läskiga namnet så är det KVARG.

Kvarg ( även känt som Kesella ) är avrunnen yoghurt och jag tycker att det är väldigt gott.

Bilderna här nedanför har jag lånat från arla.se och så satte jag ihop ett eget kollage i Paint. De tre översta finns på Ica här i stan ( plus den naturella såklart ) och den med vaniljsmak åt jag idag. Den med hallon har jag ätit förut och de är väldigt mumsiga. 

Ett perfekt mellanmål eller frukostmål som är krämigt och smakar bra, kan man be om mer än det?   

 

Av Sara Pedersen - 12 februari 2014 15:41

Jag skulle träna idag var det ju tänkt men så blev det ju inte.
Jag hade släpat med mig allt i min lilla pluttväska, skor, handduk och plus datorn som man skulle ha till skolarbetet. Väskan vägde flera kilo och den har man konkat omkring på.
Vid skoldagens slut så går man till sporthallen i ruggvädret och snöfallet för att bli fast vid spärren.
Jag blir väldigt fundersam då de sa igår att kortet gäller på vardagar mellan 8.45 till 16.00 så varför fungerade det inte.
Jag frågar vänligt en av de anställda om något är fel och får ett sådant spydigt svar med en så otroligt otrevlig ton att man knappt vill gå dit igen.
"Nej, ni från skolorna får inte vara här fören vid tre så du får inte komma in. Och det ska faktiskt skolan ha informera dig om, det ska inte jag behöva göra".
Jag blev helt paff.
Okej för att man kan säga att det fungerar vid tre men på det sättet som hon sa det på gjorde mig så otroligt arg.
Då var klockan innan två och jag tänkte inte sitta där i över en timme för att bli insläppt i det där gymmet.
Vill de inte ha mig där, fine, jag behöver inte gå dit om det är så men är det någon som har lagt ut pengar på att andvända deras lokaler så tycker jag faktiskt att man kan bemöta kunderna med respekt och med en bättre attytid än att bete som som en satkärring.

Av Sara Pedersen - 12 februari 2014 10:38

Tänkte inviga mitt gymkort efter skolan idag och har laddat upp med lite saker tills dess.
Var till Ica och köpte vaniljkvarg som blev en extra frukost och sen köpte jag en blåbärssmoothie som jag tänkte ta efter gymmet, Gainomax är inte riktigt mig grej så jag tar en sådan istället och äter sen när jag kommer hem. Det är för övrigt god mat i skolan idag så jag kommer nog att försätta mig i matkoma eller något liknande.
Konstigt nog som det låter så vill jag ha träningsvärk imorgon.

Av Sara Pedersen - 11 februari 2014 20:39

Har suttit med min analys till engelskan ett tag nu och det kändes lite jobbigt när man inser att efter allt detta skrivande så han man bara skrivit strax över en tredjedel av minimigränsen... Man är inte den skribent som man en gång varit.

Orkar inte plugga mer just nu, satt med körkortsteorin igår, engelskan idag och sen så fick vi ett nytt arbetsområde på religionen och dansen plus att projektarbetet och rapporten ska vara inne vecka 10 varav hela vecka 9 är lov. OCH så ska jag göra om mitt slutprov i spanska vecka 12! och där emellan är det en massa veckouppgifter som ska in.

Vem har sagt att det ska vara lätt?

Körkort, skolan och att försöka ha ett privatliv med egentid och samtidigt försöka vara social är inte de enklaste just nu. 

  


Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards