Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Pedersen - 4 februari 2014 16:42

Jag köpte en grej som jag hoppas kan bli en otrolig investering till sommaren, både kroppsligt och ekonomiskt.

Det är ett kosttillskott som heter Maxosol och den ska förebygga och förhindra så att de med känslig hy ( som jag ) inte ska få soleksem och minska risken att bränna sig i solen. Jag blev tipsad om sådana här tabletter och tänkte att det är värt att testa. Jag tänkte även att jag skulle börja med att äta mer morötter för att få lite keratin i huden så att man kanske får ett litet uns med färg i år och kanske inte bländar folk, haha.   

 

Av Sara Pedersen - 3 februari 2014 20:30

Jag testade en smak från ramlösa idag som jag inte testat förut och det var en smak av passionsfrukt och persika. Den var faktiskt väldigt god och den var lätt kolsyrad vilket också var gott.

Somrig och liksom lite fräsch.

Den kommer jag att köpa flera gånger.

 

Av Sara Pedersen - 3 februari 2014 19:46

Idag fyller jag 19 år och samtidigt som ett år passerat som jag i princip slösat bort känns det som så är detta år ett år som jag kan uppnå så mycket mer.

Eller, ja, jag hoppas på det iallafall.

Tänkte slänga ihop en video på mina fina presenter så den poppar nog upp upp om någon/några dagar.

Puss på er!   

   

Av Sara Pedersen - 2 februari 2014 23:33

Jag har aldrig varit mycket för rosa men ändå så blev det en rosa tårta i år. En rosa tårta med rosa hjärtan.
Pretty.

Av Sara Pedersen - 2 februari 2014 14:13

Nu är allt klart förutom tårtan som fortfarande är i frysen men den ska tas upp en halvtimme innan servering så den dekorerar jag med lite rosa hjärtan bich vita strösselkulor.
Jag har dekorerat alla minicupcakes med en vit choklad frosting och en liten grön strösselkula. De täckte ett helt våningskakfat så det blev ett cupcaketorn.
Och så dekorerade jag kakorna men blåbärssylt, grädde och ett blåbär.
Hoppas nu bara att det kommer att smaka gott... jag vet ju att cupcakesen är litw övergräddade men jag hoppas på att frostingen kan rädda upp det.

Av Sara Pedersen - 2 februari 2014 14:05

Det var rådjur på gården under förmiddagen idag. Jag har aldrig sett dem när de varit på gården men idag så gjorde jag det och jag blev nästan lite salig.
Jag lyckades bara ta en bild för de kände nog av att vi tittade på dem ochde sprang iväg.

Av Sara Pedersen - 1 februari 2014 21:45

Alltså... är det ens värt att följa det här i år?

Blev otroligt besviken ikväll. Ett dåligt startskott, pinsamma programledare och ännu mer pinsamma pausakter.

Pinsamt... bara pinsamt...

 

111

Av Sara Pedersen - 1 februari 2014 18:05

Jag bakade mina cupcakes idag och det var det sista baket tills imorgon.

En vanlig sats med smet men väldigt små formar så det blev några stycken, när jag räknade så blev det  111 men jag kan ju ha räknat fel, haha.

Imorgon blir det att dekorera både muffinsen och kakorna och jag kan just nu bara hoppas att de blir så bra som jag tänkt mig.

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards