Alla inlägg under februari 2014

Av Sara Pedersen - 22 februari 2014 20:54

Är verkligen det här det bästa som Sverige har att erbjuda?

I år så har det varit det sämsta året hittills med dåliga låtar, tråkiga/pinsamma programledare och ogenomtänkta mellanakter.

Vill man egentligen se finalen i år? och se hur alla skämmer ut sig i tv och skickar vidare ett bidrag för att representera Sverige i Eurovision Song Contest.

Jag har alltid älskat Melodifestivalen men nu vill jag faktiskt bara att de lägger ner skiten.

Två av finalbidragen i år ( Oskar Zia och Anton Ewald ( och ja jag vet att Ewald går vidare innan resultaten kommit för alla småtjejer röstar där) tar sig för övrigt i skrevet mer än att prestera på scenen. Zia på sig själv och på 8 skärmar samtidigt medan Ewald gjorde denna gest hela sju gånger under sitt bidrag. Är det det som vi vill ska förknippas med Sverige sen i Maj?


Här har ni en artikel från Aftonbladet som skrevs efter förra veckans deltävling och jag håller med den till 100 %

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article18374958.ab

 


Av Sara Pedersen - 22 februari 2014 16:07

Idag har vi bakat små semlor och de ble riktigt bra faktiskt. Glutenfria bakverk har en tendens att bli väldigt torra men dessa blev helt perfekta.

Av Sara Pedersen - 21 februari 2014 20:16

Har nyss kommit hem från kalaset och jag är så mätt av fikat att man är på gränsen till att må dåligt.
Så vi sparade kvällens middag tills imorgon istället.
Det var en trevlig fikastund och vi satte datum för nästa kortkväll, gosigt!

Av Sara Pedersen - 21 februari 2014 20:11

Idag var det väldigt många ungdomar på gymmet efter skolan. Men det blev ett kort pass idag, jag hade nästan ingen ork alls och det blev kanske bara 35 minuter.
Jag tror inte att mitt kort gäller under lovet men jag försöker att få med mig mamma så att vi kan gymma någongång den kommande veckan och just nu har vi inte kommit på någon bra dag men det hinner lösa sig.
Men vet ni vad?!
När vi ska till Borlänge nästa vecka så ska vi eventuellt köpa en roddmaskin och om det finns kvar så ska jag äntligen köpa en pilatesboll!
Åh så roligt!

Av Sara Pedersen - 20 februari 2014 20:45

Jag fick syn på denna produkt på fb för några dagar sedan och de kommer upp mer ofta nu än för en vecka sen.

Det är ett par leggins i olika färger som annonseras som det perfekta plagget för både gymmet så som festen men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka.

De är för det första väldigt glatta och glansiga i utseendet vilket då riskerar att de skär in i rumpan under träning, plus att om du svettas i svanken så har du snabbt en stor fläck där och sen så är jag lite fundersam över hur väl underkläderna syns under dem.

Ska du ha dem på fest så har vi samma underklädesproblem då de är extremt tighta och sen om det är en bra materialkvalitet ( det kan jag inte yttra mig om då jag inte testat dem ) men av något liknande som jag haft förut så har de tappat formen i tvätten och de nöttes ner på insidan av låren.

Vad tycker ni? Hiss eller diss?

Bilden satte jag ihop i Photoshop.

 

Av Sara Pedersen - 20 februari 2014 20:00

Det blev som sagt lite minishopping igår och idag och jag tänkte visa upp det jag köpt lite snabbt.

De här sakerna kommer att slängas ihop i en större haulvideo under nästa vecka då vi ska till Borlänge nästa helg för att bara visa upp dessa i en video kändes lite bortkastat.

Jag köpte en sporttopp idag efter skolan och de var små små små små storlekar så det blev den största storleken de hade och då är den mindre än linnet som jag har på mig nu som är i storlek 40.

Igår köpte jag ett värmeskydd från TRESemmé och det kostade 69 kr, jag köpte en stor hårklämma för 10 kr, ett grönt manikyr/pedikyrsett för 10 kr och fyra ( fem ) ansiktsmasker. En med ljus choklad, en vit choklad, en jordgubb och sen en förpackning med apelsinpeeloffs som det då var två masker i samma förpackning. Alla ansiktsmasker kostade 10 kr styck.  

       

Av Sara Pedersen - 20 februari 2014 19:14

Jag blev faktiskt väldigt förvånad idag när vi skulle redovisa teatrarna från våra olika epoker och min grupp var den enda som kunde redovisa men en positiv sak är att vi nu lagt ribban högt åt de andra.

Bortsett från lite teknik och ljudstrul så tyckte jag att det gick väldigt bra och vi fick mycket beröm så det kändes väldigt bra efteråt.

här är två bilder från idag och jag måste ju säga att jag förstår varför de hade peruker under vår epok för det var inte lätt att rulla upp mitt omöjliga hår men det fixades till och så gick jag så resten av dagen för det var väldigt krulligt när det släpptes ut igen.

På gruppbilden så har vi Jonte som spelade en fransk kvinna vid namn Adrienne, Jolanta som var Beethoven, Sandra var Joseph Haydn och jag representerade Mozart.

Vill också tillägga att alla på scenen pratade tyska eller franska. 

   

Av Sara Pedersen - 19 februari 2014 20:25

Vi ska spela upp miniteatrar imorgon i skolan och jag tror att det kommer att bli jätteroligt!

Vår teater är faktiskt väldigt bra då den både är informativ och humoristisk.

Vi hoppas på det bästa   

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards