Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara Pedersen - 16 augusti 2014 01:02

Till dagens evenemang så bakade jag denna; en RAW päroncheesecake. Vi har börjat äta mer vegetarisk och veganskt här hemma och det är otroligt hur mycket bättre man mår!
Men åter till kakan; det är inte min vackraste skapelse men min vision var inte att den skulle se ut som en solros, det bara blev så, haha.
Men god var den iallafall för det blev bara en pyttebit kvar och det är ett klart godkänt! Nästa gång blir det nog att dubbla receptet och ta lite mindre kanel dock för den blev aningens platt pch kanelen tog över mycket... men det gör inget egentligen för den var faktiskt väldigt god.

Av Sara Pedersen - 16 augusti 2014 00:49

Mamma fyllde år idag ( igår ) och det blev inget riktigt kalas för henne utan det blir senare emot helgen eftersom att pappa reste bort under dagen. Men sen innan så hade vi bestämt oss för att ha kortkväll här hemma och det blev av iallafall!
Det blev vegitariansk afton denna gång ( vi har ofta ett tema ) och det verkade faktiskt gå hem riktigt bra.
Efter att ha ätit middag, spelat kort och fikat så blir det snart sängen efter att disken är omhändertagen.
Mamma hade inte önskat sig något i år med tanke på att hon beställt en torkugn men en liten present vill jag iallafall ge. Så jag köpte en riktigt stor tekopp åt henne i ett mönster som hon tittat på flera gånger ( andra bilden ) och hon verkade väldigt glad. Och alla som känner mig vet att när jag kan göra någon annan glas så blir jag glad!
Väldigt lyckad kväll!

Av Sara Pedersen - 15 augusti 2014 14:08

Jag testade en bärmix som jag köpte som skulle innehålla exotiska bär och frukter. Jag personligen skulle inte säga att hallon och svarta vinbär är exotiskt men mangon och kokosbitarna, absolut!
Gott var det iallafall även om det enligt mig var halvtexotiskt.   

Av Sara Pedersen - 14 augusti 2014 20:15

Min absoluta favoritsmak på dessa måste vara golden kiwi. Riktigt god, verkligen!

Jag vill även testa de nya smakerna persika och grapefrukt men de verkar inte dyka upp i vardagsbutikerna fören v. 37 ( enligt deras facebooksida ) så tills dess så dricker jag gladerligen de jag redan testat vilket är alla smaker i princip.    

 

Av Sara Pedersen - 14 augusti 2014 19:09

Jag hann med en väldigt snabb tur till Borlänge och var fram och tillbaka på 1 timme och 45 minuter, det ni!
Hade lite tidspress då Cozmo ska ha mat en viss tid och då är det typiskt att det var olyckor och vägarbeten precis överallt efter vägen. Jag tror att det sammanlagt blev 30 minuters shopping men jag hann köpa lite saker.
Först så köpte jag fyra armband från Ur&Penn och sen en Body Mist från Victoria's secret, lite smått och gott helt enkelt!   

Av Sara Pedersen - 14 augusti 2014 18:42

Stop trying to be ¨normal¨, and you'll see just how amazing you are.   

 

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2014 21:00

Jag har fått en liten fläng när det kommer till roliga och lite udda läppglans och läppbalsam och har nu lite allt möjligt i min hylla.

Nu har jag hittat ett som jag skulle vilja beställa men jag gillar inte tanken på att beställa från utlandet när man måste importera och att priset står i en annan valuta....   

Det är ett läppbalsam från Rose Co och är då med smaken Strawberry cupcake och hur söt är inte den här lilla burken?!   

Sen vill jag även testa lip balms från Ben&Jerry's men de måste också importeras.

Men något som inte måste importeras och som jag funderar på att beställa är läppbalsam med burkar som ser ut som cupcakes.   

 

Av Sara Pedersen - 13 augusti 2014 20:16

Jag fick ( bytte till mig ) en trikåklänning igår av Nico igår och visst är den söt?

Denna till ett par stövlar, en brun jacka och lite guldfärgade accessoarer samt min nya läppenna och läppglans vore assnyggt till hösten!   

 

Ovido - Quiz & Flashcards