Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara Pedersen - 25 oktober 2013 23:32

De andra måste tycka att jag är astråkig just nu som ligger i sängen istället för att gå ut på konsert och umgås med andra körer men jag klarade verkligen inte av att gå, mina fötter gjorde för ont. Jag satsar på att kunna gå ut imorgon istället.
Så jag har fått zonterapi ikväll och lite tips hur jag ska bli av med mina återkommande krämpor. Det skulle vara jätteskönt om det skulle fungera. Och jag har haft ett väldigt trevligt sällskap som jag trivdes jättebra med.
Iallafall, de andra har inte kommit tillbaka än och jag funderar på hur de ska klara av morgondagen. De blev ju arga på mig imorse när jag tände lampan och sa att vi var tvugna att verkligen skynda oss då alarmet aldrig ringde och att vi skulle samlas om fem minuter.
Nu har jag valt att inte bry mig. Det är deras ansvar och jag tänker inte komma i mellan.
Nu blir det att sova. Sista tävlingskategorin är imorgon.
I brist på annat så får ni en bild som jag tog igår.

Av Sara Pedersen - 25 oktober 2013 23:21

Jag hade ju lagt om min kost kort innan jag kom hit och hade faktiskt gjort framsteg men nu när man är utomlands så unnar man sig ju det där lilla extra hela tiden i princip så det är bara att börja om när jag kommer hem.

Av Sara Pedersen - 25 oktober 2013 21:18

Just nu sitter vi allihopa ute vid poolen och sjunger lite ( det blir lite hämd emot holländarna som höll på till fyra imorse ) och bara tar det lite lugnt.
Jag har fått asont i fötterna och vi ska förmodligen på konsert sen..
Känn medömkan för mina fötter...

B1

Av Sara Pedersen - 25 oktober 2013 13:52

Ad libitum tävlade i B1 idag och de var väldigt duktiga.
De tävlade emot två andra körer idag och jag tror faktiskt att de har goda chanser. De andra körerna var helt beroende av komp medan vuxenkören sjöng acapella och gjorde det galant. En av de andra körerna var från Kina men jag minns inte vart den andra kom ifrån. Det var inte viktigt egentligen för man kommer mest ihåg deras prestation i tävlingen.
Resultatet får vi på prisutdelningen om någon dag.
Vid tre är det vår tur i B3.
Just nu så smälter vi maten tills vi ska samlas.

Av Sara Pedersen - 25 oktober 2013 10:36

Visste ni att det finns kakor som heter uglies?
Jag såg dem först på flyget och sen även här.
Jag vet inte riktigt om namnet stöter blrt eller lockar mig för det var faktiskt lite roligt?
Vill ni ha en uglie till kaffet?

Av Sara Pedersen - 24 oktober 2013 23:01

Det här är lite saker som jag köpte för sådär tvp dagar sen.
En svart, lång tröja ( jag packade inte så bra som jag trodde ) sen läppstift, nagellack, halsband och armband.
Tänkte ha detta med ett par leggins ( om jag inte köper ett par strumpbyxor ) till det enda par svarta skor jag har med mig.
Hade tänkt använda detta på lördag då vi ska fira hur det gått för alla körer och resultatet spelar ingen roll.
Svart och guld blir bra då tror jag.
Funderar faktiskt om jag ska vara lite over the top för att vara jag och köpa lösögonfransar och använda sådana för första gången någinsin.
Decisions, decisions.

Av Sara Pedersen - 24 oktober 2013 22:49

Vi fick en liten rast idag i Barcelona på sådär 35 minuter.
Det räckte till ett toalettbesök och en kopp cappuccino. Jag beställde en kopp på ett fik som jag inte minns namnet på och den hette Cappuccino Italiano..... någonting. Det var många ord.
Det var riktigt gott i vilket fall men den såg inte ut som det menyn utlovade. Men det var ju väldigt gott i vilket fall så det spelade absolut inte någon roll.

Av Sara Pedersen - 24 oktober 2013 22:40

Herregud... finns det ingen gräns för hur mycket krimskrams det kan få finnas i en stad?
Jag har köpt så otroligt mycket som bara hör till den kategorin.
Jag har köpt nagellack, halsband, armband, presenter ( hemligt ), hårblommor, ett klädesplagg, läppstift ( jag köpte alla i den färgen av det läppstiftet som jag verkligen gillade och.... ja, vad har jag köpt mer? Något är det säkert iallafall.
Skulle egentligen vilja lämna tillbaka ett halsband som jag köpt då det känns lite onödigt men en positiv sak med att jag har köpt lite nytt; jag kan rensa ut skrotet som är hemma.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards