Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 4 juni 2013 19:18

Degen har bestått av kyrkorep, betygsnack, fika och mer betygsnack. Imorgon blir det mer reptid i kyrkan inför avslutning men vi ska inte vara där fören vid elva så jag kan ta en sovmorgon   

Som sagt blev det fika i skolan idag och det var under engelskan och det var rätt så mysigt. Och mina cupcakes blev tydligen väldigt bra för de gick åt allihopa   Jonte hade också bakat.

Bilderna igår blev ju lite missfärgade så dagens kanske blev lite bättre. Under fikat så fick saft och kaffe av våran lärare och så blev det betygspratet. Jag fick inte det betyget som jag hoppats på men jag ska inte klaga för det var rätt bra ändå. Jag kommer att sakna min engelsklärare nästa år...


     

Av Sara Pedersen - 4 juni 2013 18:43

Tänkte att jag skulle visa upp lite mer av den gröna klänningen som jag köpte på Corte Ingles i Barcelona.

Den är ju som sagt grön men en krusad överdel och snörning och så är det ett mönster med romber, långa, böjda linjer och ovaler. Jag har använt den här väldigt mycket sen jag köpte den och den här kommer att användas mycket i sommar. I just love it   

Och eftersom att den är så lång kan man ha den när det är lite kyligare ute, som idag till exempel  


 

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 22:00

Nä, nu blir det duschen och sen sängen   

Kläderna för morgondagen är framplockade och cupcakesen står i källaren. Elementary är slut och nu väntar en natt med förhoppningsvis underbar sömn med hjälp av den nya gardinen och imorgon blir det rep och fika   

Jag hoppas att det är bättre stämning i klassen imorgon för idag så blev man ju nedvärderad och nästan skriken på så fort som man öppnade munnen... men jag antar att någon måste vara slagpåsen..


   

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 21:34

Testade en helt ny glass idag under kvällen.

De hade erbjudande på glass i Avesta så mamma och pappa köpte en led Lakrits/chili och en med Mango/passion och den sistnämnda var supergod   

Den rekommenderar den till er alla som tycker om mango och/eller passionsfrukt. Riktigt mumsigt.


   

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 21:24

Vi ska fika i skolan imorgon så då har jag bakat lite till klassen, så kan vi avsluta året på ett possitivt sett istället för att alla ska vara så irriterade på varandra   

Jag gjorde chokladcupcakes med en topping som jag gjorde efter ett nytt recept som jag hittade, det är gjort på grädde, smör, socker och lite lite lite yoghurt. Få se hur det smakar för det blev så lite smet så om ingen är sjuk imorgon så kommer de inte att räcka till alla.

Toppingen är ljust mintgrön med strösselhjärtan och strösselkulor i blått och grönt.

De blev rätt söta så jag hoppas att smaken är bra med   


     

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 21:07

Ojdå, jag kom precis på att jag inte ätit än... jag har kommit in i en äta-dåligt-period tror jag. i Förrgår så glömde jag att äta frukost och åt inte fören sent på eftermiddagen, igår åt jag bara frukost och kakor och idag har jag bara ätit lunch.... det är inte bra.. jag behöver mina rutiner.. jag går upp, går till skolan, äter lunch, kommer hem och äter lite till.

mina rutiner kommer att bli helt förstörda under lovet   


   

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 20:54

Det blev ett litet inköp idag under en liten snabbrunda upp på stan.

Miniformar   

Så söta. Men det var svårt att välja idag, de hade fått in nya formar och det gjorde ju nästan ont i hjärtat för jag ville ha allihopa. Men jag valde dessa två förpackningar med miniformar, jag kunde inte bestämma mig för en så jag tog båda två. Nu börjar pengarna rinna iväg igen, fy på mig. 


 

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 20:29

Vi redovisade våra små minteatrar med ljudinspelninar med kläder och allt och det gick väldigt bra om jag får säga det   

Jag och Jonte klädde nog ut oss för alla andra som inte ens orkade gå ner till klädlogerna. Vad tror ni att vi ska föreställa?

Jag tyckte att vi var rätt fina trots att vi ser ut som vandrande modekatastrofer. 


   

Ovido - Quiz & Flashcards