Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 20:05

Det blev en liten belöning under lunchen då det blev att äta ute istället för att tvinga i sig skolmaten.

Så det blev en kebabtallrik på luncherbjudande då vi gjort klart våra restuppgifter så jag och Jonte kunde gå och äta ute.

Mums    

Senare under dagen blev det lite teater och avslutningsrep. Nu är det inte långt kvar till lovet   


 

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 19:50

Lite har jag väl förändrats på fem år? Eller kanske mycket   

Jag tog ju ut mitt nya Id i torsdags och såklart så jämför man bilderna.

Vad säger ni? Är det någon förändring?


 

Av Sara Pedersen - 3 juni 2013 08:21

Jag är trött ska ni veta, den nya gardinen fungerar utmärkt och jag har sovit som en stock, ville inte alls gå upp när alarmet gick igång på klockan.

Jag hinner med ett dagens outfitinlägg innan jag beger mig till skolan. 

Idag blir det samma kläder som jag hade när vi skulle ut och äta i lördags, tänkte att jag kunde ha kläderna någon dag till innan de slängs i tvätten. Så idag är det halvlånga, vita tights, en blommig klänning och en tunn, vit tröja över det.

Imorgon blir det Spanieinköpen    


 

Av Sara Pedersen - 2 juni 2013 22:32

Jag var ute med Jonte under eftermiddagen och kvällen och när vi var ute så kom världens oväder med åska, blixtar och spöregn.



Av Sara Pedersen - 2 juni 2013 14:11

Jag åt ju en minihamburgare under våran tapasnight i Barcelona och de var ju bara helt underbart söta.

Och titta vad jag hittade i en recepttidning när jag kom hem!   

Hade varit roligt om det gått att köpa minibröd men det kanske är lättare att gör egna bröd än att leta efter minibröd i olika butiker. 

Så nu blir det minihamburgare på någon middag som förrätt i framtiden om jag får välja   


 

Av Sara Pedersen - 2 juni 2013 13:58

Här är två bilder från planet när vi reste hem.

Jag fick fönsterplats på hemvägen och jag trodde nästan att jag skulle få sitta själv och göra en fuling och lägga upp benen på sätet intill men så blev det inte. De sista som gick på planet var de som skulle sitta bredvid mig. Det första som de sa var frågan om hur gammal jag var, jag svarade ¨18¨ och fick till svar; ¨Jag trodde att du var äldre men du är ju fortfarande liten¨

Ska jag ta det som en komplimang eller som en förolämpning? 

Tur att jag halvsov större delen av resan för de satt bra och gullade hela tiden och tittade på Disneyfilmer...


   

Av Sara Pedersen - 2 juni 2013 12:56

Idag blir det inte många knop tror jag. Jag är helt mosig sen igår men det var väldigt mysigt.

Sov enda till elva idag och sen när jag vaknat till så satte jag och pappa upp min nya mörkläggningsgrdin ( nu kommer jag att sova asbra i sommar ) efter det så började jag att städa rummet, jag skrev klart och skickade in min sista restupgift och så blev det lunch. 

Är så trött i huvudet och jag funderar på om jag ska sova lite middag. Vi får se hur det blir.



   

Av Sara Pedersen - 2 juni 2013 00:27

Mamma bjöd oss på middag ikväll och det var väldigt trevligt.

Vi passade på när pappa var på fest med sina arbetskamrater så då blev det middag på the kings's arms och då blev lax med två olika såser och sen chokladfondant med vaniljglass, jordgubbar och blåbär. Omnomnom    


   

Ovido - Quiz & Flashcards