Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 26 juli 2013 18:35

Jag fick dessa av Elin när hon åker vidare och de är faktiskt väldigt goda.
Min favorit är den med svart vinbärssmak, sen kommer Cola och den som jag tycker minst om är den med mint.
Funderar på att köpa en ny men svart vinbär för den var riktigt god, de finns på Ica för ca 10 kr.
Och ett plus är ju att askarna är sjukt söta.

Av Sara Pedersen - 26 juli 2013 13:36

Sitter och pluggar lite körkort idag igen, hade glömt bort skrivhäftet ett tag så jag måste skriva ikapp lite. Det blir lite repetition och det är alltid bra.
Funderar på en paus dock för koncentrationen är inte på topp idag, det skulle vara lite lättare om det kunde komma lite regnskurar men det kommer det ju inte att bli. Värmen skulle hålla i sig med 26 grader i minst fem dagar till enligt vädret.
Det blir nog många kallduschar under de dagarna.

Av Sara Pedersen - 26 juli 2013 11:58

Ännu en otroligt varm dag nalkas och man märker att det är fler än jag som börjar bli slöa av värmen.
Idag var det till och med jobbigt att få i sig frukosten.
Men efter många om och men så fick jag i sig båda tallrikarna. Först en med mjölk och flingor men hallon och svarta vinbär och efter det en macka med massvis med pålägg.
Få se hur det blir med maten idag, är det såjör varmt så får man ju ingen aptit.

Av Sara Pedersen - 25 juli 2013 22:23

Nu vill man verkligen vara ute, det är hur skönt som helst nu utomhus...samtidigt går fläktarna på max inomhus.
Har varit med Jonte under dagen och har nyss kommit hem, nu blir det ett avsnitt med Hells kitchen och sen vet jag inte riktigt.. Antingen film eller så lägger jag mig i sängen och läser lite mer i teoriboken.
Vi var iväg och badade idag och det var otroligt härligt att vara i vattnet för i två dagar nu har det varit en tryckande och gassande värme, vi bara väntar bara på att åskan ska komma.
Om det är lika varmt imorgon som idag så blir det nog ännu ett dopp.
Haha, en lite rolig sak när jag skulle ta mig hem... Jag gick först hela vägen hem och precis när jag skulle gå in så kom jag på att jag glömde cykeln.. Så jag fick gå tillbaka, hämta min cykel och cykla hem igen... Blir nog lite snurrig av de höga temperaturerna.

Av Sara Pedersen - 24 juli 2013 22:44

Fick faktiskt ont i fötterna efter dagens runda i second hand butikerna.
Jag ville ju dit för att köpa det underbara vinglaset som jag fattade tycke on sist men så blev det inte.... Det var borta när vi kom dit och lite besviken blev jag ju såklart samtidigt som jag blir lite irriterad över att jag inte köpte det sist när jag var där.
Lite andra saker som fattade mitt tycke denna gång var en otroligt fin teservis, en klädhängare och två kaffemuggar.

Av Sara Pedersen - 24 juli 2013 19:50

Trots att jag tydligen upplevs som knubbig så tänker inte jag dra ner på det jag tycker om.
Så strunt i det säger jag och hit med grädden!
Efter en pantrunda så och dagens påhitt så blev det en fika på stan med Jonte.
Jag hade som sagt ingen bra dag igår och inget fixar det som en fika med en vän som man kan prata med
Gräddbakelse med biskvibotten och chokladplättar lättar upp sinnet.

Av Sara Pedersen - 23 juli 2013 19:02

Nu börjar jag bli rejält hungrig. Ser på andra avsnittet av den nya säsongen av Masterchef Australia, jag känner lukten av grillen som brinner utomhus och jag tuggar tuggummi och dricker vatten för att magen inte ska kurra.
Jag har inte varit så kry idag.
Efter att jag lagt mig på sängen sov jag i tre och en halv timme och för jag vaknade ville jag inte riktigt gå ur sängen heller, var inte alls på något glatt humör och ville bara ligga kvar u sängen. Men så kan man ju inte göra så jag fick samla mig och gå ur sängen.
Kämpar emot lusten att ta lite godis eller den sista cupcaken i kylen men samtidigt så känns det inte bra att göra det..
Får ta ett till tuggummi.

Av Sara Pedersen - 23 juli 2013 13:47

Är det någon som har testat den här?
Så som jag har sett på nätet så verkar det som att den här krämen GlamGlow har blivit den nya produkten för att få ren och fin hy.
Innan den så var det pormaskdödaren, en svart ansiktsmask som skulle ge resultatet av en underbart ren och frisk hy.
Den fick jag höra av närstående att den inte alls fungerade och att det bara var en burk med dyr smörja.
Så jag undrar lite över den här.. Om det är samma bluff under reklamen.
När jag var yngre hade jag ett extremt problem med acne och dålig hy och jag vet att mycket som man testar inte fungerar eller gör det sämre. Idag har jag en helt okej hy utan större problem och jag använder inte "mirakelkrämer" för att det ska vara så.
Men är det någon som testat den och vet att den fungerar så får ni gärna övertyga mig.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards