Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 23 juli 2013 12:57

Usch och fy och blä..
Ligger i sängen med magknip. Det var kanske en lite för stark lunch idag, för mycket chilipaprika tror jag.
Det är lite trist när man får en som är så in åt norden stark när de är så goda i smaken..
Vad gör man inte för att äta det man tycker om? Får nog ligga kvar här en stund.

Av Sara Pedersen - 22 juli 2013 18:17

Nu blev det mobiluppdatering igen då då det blev något krux med uppladdningen av bilderna, de vände på sig och det gick inte att ändra.
Det har blivit många glassinlägg den senaste tiden men det är ju för att det är sommar.
Jag testade sorbeten som jag köpte och den var helt okej faktiskt.
Men det finns ju flera nya smaker... Som skumbanan... Usch, den låter äcklig. Pappa köpte en sådan men jag tänker inte ens smsks den för att om.den smakar skumbanan kommer jag att må illa.
Någon som smakat den?

Av Sara Pedersen - 22 juli 2013 17:58

Nu blev man ju mätt igen när man egentligen borde fundera på att äta lite mat   

Jonte har åkt hem och nu sitter man på rummet och funderar på vad man ska hitta på nu, vi har ätit glass, jordgubbar och en massa annat gott och jag testade sorbeten som jag köpte här om dagen och den var faktiskt helt okej men man har ju ätit godare glass än så.

Det blir förmodligen att man tar något att äta iallafall och sen så kanske man ska sätta sig ute en stund, passa på när det är fint väder trots att man är lite trött. Antingen det eller så lägger man sig och vilar lite fast det är nog lite för sent för det   

   

   

Av Sara Pedersen - 22 juli 2013 12:30

Inte riktigt än men det närmar sig!
Extremt fint väder idag och vi ska strax iväg och plocka lite jordgubbar och göra en liten visit hos kusinerna i Vbyn.
Jag har varit ute nu under eftermiddagen och plockat en stor mängd med hallon från buskarna och gått runt och kollat på det andra ätbara parterna i trädgården. Smultron i överflöd, fullt med svarta och röda vinbär och äpplen och körsbären är på god väg.
Mumsmumsmums!

Av Sara Pedersen - 22 juli 2013 09:47

Hoppas att ni har sovit gott.
Jag ska alldeles strax se till att äta lite frukost och klä på mig lite mer innan jag tänker på annat.
Idag så blir det nog några vändor till tippen ( återvinningsstationen ) för att få bort alla påsar, kassar och säckar.med skrot som jag rensade ut igår. Vet inte hur många gamla skriv/skolböcker som jag hade undangömda i lådorna och hur mycket "det är bra att ha"-skrot som jag hittade på igen. Ojojoi...att det ens får plats med så mycket grejs. Men nu ärdet rensat och är rent och snyggt, ska försöka att hålla det så med.

Av Sara Pedersen - 21 juli 2013 21:19

I can't move my face..
Idag blev det en ansiktsmask så att man skulle känna sig riktigt ren och fräsch och gissa vad? Den var grön!
Veckans mask är en lermask med olivolja och den var faktiskt grön fast inte lika grön som förpackningen antydde.
Den verkar vara bra för ansiktet öre riktigt mjukt nu.
Jag rekommenderar som sagt dessa ansiktsmasker, de är verkligen jättebra och man använder de en gång i veckan.

Av Sara Pedersen - 21 juli 2013 20:13

Haha, titta vad det blev efter att vi hade varit och köpt min nya bäddmaddras.
Gottegrisen dyker upp igen och hon har med sig minidonuts och äppelcidersorbet.
Det blir lite gott i veckan, fast jag har faktiskt redan ätit donutsen, jag behövde lite onyttigheter för att klara av dagens arbete. Den rosa var helt klart godast, den smakade smultron medan de andra två smakade citron och chokladkola.
Hoppas att glassen inte gör mig besviken nu.

Av Sara Pedersen - 21 juli 2013 19:35

Äntligen är det klart och åh gud vad skönt!
Nu har jag så ont i fötterna och ryggen att jag just nu aldrig vill resa mig ut fotöljen och plåster pryder båda fötterna då jag både trampat in spikar och anslagstavlenålar. Men vi har alla spilt blod för att rummet ska bli klart.
Nu har jag målade väggar i mörkblå/grå och ljusgrått, trägolv istället för den där fula mattan, en 160 säng istället för 120 och jag fick in den fina fotöljen från tvrummet. Och så har det ju blivit helt ommöblerat här inne.
Jag är verkligen jättenöjd så nu återstår bara att sätta upp gardinerna igen och att köra en massa skrot till tippen.
Ska bli så skönt att gå och lägga sig ikväll, nyduschad med spa-touch, i en renbäddad säng och bara känna hur skönt det är att det är klart.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards